beantwoord

vergoeding rente bij onterechte afschrijving

• 20 februari 2021
  • 2 reacties
  • 121 Bekeken

Er wordt deze maand geld van mijn rekening afgeschreven voor een treinreis die ik helemaal niet gemaakt heb.

Toch wordt de rente, die ik aan de bank moet betalen ten gevolge van het roodstaan door deze onterechte afschrijving niet vergoed als ik de klantenservice mag geloven

icon

Beste antwoord door Robert B 20 februari 2021, 19:46

Welkom (terug) bij de NS Community @Marjolein-68,

Om welke niet gemaakte reis (en welk bedrag) gaat het eigenlijk?

De maximale prijs van een 1e klas enkele reis voltarief is net iets meer dan 45 euro, en roodstand bij een bank kost hooguit 10% op jaarbasis.*

Per maand is dat dan 1,10^(1/12) dus net iets minder dan 0,8%

Dus als je een hele maand moet wachten op geld terug kost die roodstand je maximaal 36 eurocent (voor de duurst mogelijke treinreis) en ervan uitgaande dat je banksaldo precies nul of al negatief was.

Kan me goed voorstellen dat de NS je daar niet voor gaat compenseren, zelfs al kun je aantonen dat het hun schuld was dat je rood kwam te staan.

https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/rood-staan

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Welkom (terug) bij de NS Community @Marjolein-68,

Om welke niet gemaakte reis (en welk bedrag) gaat het eigenlijk?

De maximale prijs van een 1e klas enkele reis voltarief is net iets meer dan 45 euro, en roodstand bij een bank kost hooguit 10% op jaarbasis.*

Per maand is dat dan 1,10^(1/12) dus net iets minder dan 0,8%

Dus als je een hele maand moet wachten op geld terug kost die roodstand je maximaal 36 eurocent (voor de duurst mogelijke treinreis) en ervan uitgaande dat je banksaldo precies nul of al negatief was.

Kan me goed voorstellen dat de NS je daar niet voor gaat compenseren, zelfs al kun je aantonen dat het hun schuld was dat je rood kwam te staan.

https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/rood-staan

Reputatie 7
Badge +3

Hou kan een treinreis die jij niet gemaakt hebt van jouw rekening afgeschreven zijn? Wat staat er op jouw factuur?

Reageer