beantwoord

Verkeerde kaartjes gekocht, geld verloren

• 19 december 2019
  • 9 reacties
  • 263 Bekeken

Volgens instructies van de NS heb ik voor 20 man net kaartjes gekocht.

Ik lees aan het eind dat het dal is en tot 06:30 gebruikt kan worden en wij vertrekken om 07:06. Ik belde meteen naar de NS en die zeiden dat het dikke pech voor ons is en mooie jackpot voor hen. Laatste is uiteraard niet hardop gezegd.

Ik kon de kaartjes omruilen voor een andere route of aan laten passen, danwel inleveren voor gebruik.

Technisch is alles mogelijk, en fraude is ook uit te sluiten, maar de NS schijnt dit nodig te hebben als verdienmodel.

Diep triest als je zo je geld moet verdienen. Spreek me graag tegen, want de helpdesk medewerkers zijn enkel computers van vlees en bloed.

icon

Beste antwoord door Robert B 19 december 2019, 18:29

Welkom bij de NS Community!

Ik begrijp dat je eerst 20 kaartjes hebt gekocht en daarna pas de voorwaarden gelezen hebt?

Dat is niet slim natuurlijk, en valt ook weinig aan te doen omdat e-tickets zichtbewijzen zijn en dus gewoon geldig. Inleveren bij een balie weerhoudt je er niet van om ze gewoon nog een keer uit te printen of in de app te laden.

Zijn het chipkaartjes uit een automaat, dan kan je die wel gewoon inleveren bij een balie voor je geld terug. Helpdeskmedewerkers kunnen dit niet voor je doen. Dat ze evt. de route wilden aanpassen is al bijzonder.

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Ik begrijp dat je eerst 20 kaartjes hebt gekocht en daarna pas de voorwaarden gelezen hebt?

Dat is niet slim natuurlijk, en valt ook weinig aan te doen omdat e-tickets zichtbewijzen zijn en dus gewoon geldig. Inleveren bij een balie weerhoudt je er niet van om ze gewoon nog een keer uit te printen of in de app te laden.

Zijn het chipkaartjes uit een automaat, dan kan je die wel gewoon inleveren bij een balie voor je geld terug. Helpdeskmedewerkers kunnen dit niet voor je doen. Dat ze evt. de route wilden aanpassen is al bijzonder.

1. een medewerker van de NS heeft me verteld dat ik het zo moest doen.

1. Ik wist niet dat ik 3 A4tje moest lezen om gerust kaartjes te verkopen. Zelfs Facebook komt voor minder in het nieuws.
  2. Hoe is dit uberhaupt legaal??
  3. Die kaartjes hebben gewoon nummers die gekoppeld staan in jullie database. Met 1 klik op de knop kunnen jullie ze invalideren. Het is gewoon wat het is, niet ontwijken.
  4. Helpdesk wilde niks voor me doen… Ik heb alle flexibiliteit, zei geven niks mee.

Niet alle reizigers zijn op hun achterhoofd gevallen en een beetje begrip tonen zou voor de NS eens leuk zijn om te proberen. 

Trouwens NS 2 - Reiziger 0 voor de trap na...

Het enige wat ik vroeg is om ze alsnog voor de zondag de andere kant. Rotterdam->Schiphol te gebruiken.

Ik krijg een vermoeden dat dit dus technisch wel mogelijk is, maar er geen interesse is vanuit de kant van de NS?

De quote waar ik naar refereer:

“Helpdeskmedewerkers kunnen dit niet voor je doen. Dat ze evt. de route wilden aanpassen is al bijzonder.”

Reputatie 7
Badge +4

1. een medewerker van de NS heeft me verteld dat ik het zo moest doen.

1. Ik wist niet dat ik 3 A4tje moest lezen om gerust kaartjes te verkopen. Zelfs Facebook komt voor minder in het nieuws.

De voorwaarden staan heel helder bij Groepsticket. Ik kan die drie A4-tjes die u suggereert op de site nergens vinden, mogelijk omdat ze er niet zijn.

1. Hoe is dit uberhaupt legaal?

Zonder meer en ook terecht. E-tickets zijn een enorme bron van fraude en NS trapt daar niet meer in. Vroeger wel. maar dit bleek een graairegeling. Dat het beperkt en streng is zit hem dus ook niet in dat er veel te veel misbruik is gemaakt. Degenen die dat deden zijn de schuldigen aan de strakker regels niet de ‘computers van vlees en bloed’. Ze zijn servicegericht, maar kunnen de mogelijkheid tot oplichting niet toestaan

1. Die kaartjes hebben gewoon nummers die gekoppeld staan in jullie database. Met 1 klik op de knop kunnen jullie ze invalideren. Het is gewoon wat het is, niet ontwijken.

Onzin, als u ze heeft afgedrukt kunt u er gewoon mee reizen. NS kan ze helemaal niet invalideren en zeker niet zo dat een conducteur kan zien dat u toch met het geïnvalideerde  kaartje reist. U roept en suggereert maar wat zonder de werking van het systeem te kennen. Het is zelfs tendentieus.

1. Helpdesk wilde niks voor me doen… Ik heb alle flexibiliteit, zei geven niks mee.

De redeneerfout van de oneigenlijke tegenstelling. Ze kunnen niet meegeven, want dan zet je de deur voor mogelijke oplichting wijd open.

Niet alle reizigers zijn op hun achterhoofd gevallen en een beetje begrip tonen zou voor de NS eens leuk zijn om te proberen. 

Of mensen die anders handelen dan u op hun achterhoofd gevallen zijn, is aan u. Deze wijze van redeneren vinden we ook op andere fora. Actiekaartjes zijn goedkoop maar hebben om die reden beperkende voorwaarden  Ik vind het niet slim wel een goedkoop kaartje te willen kopen en de voorwaarden niet te lezen. Ze zijn echt duidelijk vermeld. Als het Groepsticket Daluren heet, wat zou daluren dan betekenen?

Met factless facts komt u doorgaans niet zo ver.

Ik vind het sneu van het geld, maar u had ook de voorwaarden even kunnen lezen. U bent tenslotte niet op uw achterhoofd gevallen.

U kunt er het beste na negen uur mee gaan reizen, dan is uw geld niet helemaal weg.

Badge +3

Als je het vertrekstation en bestemming hebt omgewisseld zijn ze inderdaad meestal wel bereid dit aan te passen (door je nieuwe codes te sturen om de juiste tickets zelf aan te maken), met name als het om enkele reizen van/naar Schiphol gaat.

Maar die plicht hebben ze niet, dus als ze het doen is het coulance. Invalideren met één druk op een knop (op basis van ordernummer o.i.d.) zou in principe kunnen, maar omdat je met e-tickets niet kunt in/uitchecken (alleen poortjes openen als je die toevallig tegenkomt onderweg) gebeurt dit nog niet of zelden. Wordt wel aan gewerkt.

Yep, niet inhoudelijk constructief reageren en laconiek.

Ik ben zeker op het NS forum. 

De uitleg waarom jullie reizigers onvriendelijke voorwaarden hebben kan ik nu zelf wel invullen.

We gaan auto’s huren, kunnen onze ex medereizigers misschien zittend vervoerd worden. Is nog goedkoper dan de trein ook.

Hoi 199724 en welkom op de NS Community! 

Ik zag dat je dubbel dit topic had aangemaakt, dus ik heb de eerste voor je verwijderd en deze bewaard. Ik moet in dit geval Robert B en Thom gelijk geven. Het is al een uitzondering dat mijn collega je een coulance heeft verleend voor deze tickets. Want normaal doen wij dit bij een geopend ticket niet. Wat je het beste kan doen is of het advies van mijn collega opvolgen en anders zoals Thom aanraad, pas na 9 uur gaan reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Zolang je e-tickets niet hebt gedownload/geopend/geprint/geladen in de app is nog wel van alles mogelijk, daarna na niet meer.

Voor sommige voorwaarden, zoals niet kunnen wijzigen of geen geld terug, moet je inderdaad wel wat verder lezen, maar dat bepaalde tickets alleen voor daluren zijn staat toch volgens mij wel overal duidelijk vermeld. Omdat het om 20 personen gaat zou zou het kunnen gaan om Groepstickets. Dat heet dan ook Groepsticket Daluren en op de website staat vermeld dat ze niet geldig zijn  in de ochtend- en middagspits. https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/groepsticket-daluren  Daar zijn echt geen 3 A4-tjes voor nodig.  Ook bij goedkope tickets gekocht via sites ActievandeDag staat dit er bij vermeld.

Reageer