beantwoord

verkeerde treinkaartjes gekocht

  • 28 February 2022
  • 3 reacties
  • 5411 Bekeken

Goedemorgen,

 

op 26 februari ben ik met mijn moeder en zusje naar den haag gereisd.

 

Ik had verkeerde kaartjes op de ns app besteld. Ik zag het word “samenreisticket” en dacht dat die voor ons gold. Maar de korting is alleen voor mensen met een ov studentenkaart of ns abbonement. 
 

om deze reden heb ik nieuwe kaartjes gekocht op het station.

 

Ik heb de eerste kaarten niet gebruikt en werd er door een dame achter de balie van ns centraal station mij verteld dat ik via dit platform dit kon aangeven en mijn geld terug kon krijgen.

 

In de bijlage plaats ik alle foto’s als bewijsstuk.

 

het gaat om de kaartjes van Y Hassouna en Z Ait Lahcen- een bedrag van 31,20 euro.

 

Ik hoor het graag!

 

groetjes,

youssra

icon

Beste antwoord door Tochjo 28 February 2022, 09:28

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Goedemorgen. Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen niet bij klantgegevens. Voor mogelijke terugbetaling van de moeite gebruikte kaartjes kun je telefonisch via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Ik zeg mogelijk, want je vraagt terugbetaling voor geopende e-tickets van 2 dagen geleden. NS kan niet controleren of de kaartjes gebruikt zijn. Voor E-tickets is restitutie of wijziging niet mogelijk, maar soms wil NS coulant zijn bij ongeopende kaartjes.

Jouw gegevens staan nu openbaar. Je kunt deze binnen uur na plaatsing via de 3 puntjes verwijderen.

Badge +3

Deze community is niet bedoeld voor dit soort verzoeken. Het is slechts een plek waar reizigers met vragen geholpen kunnen worden door vriendelijke medereizigers zoals ik. Op enkele uitzonderingen na werken wij niet voor NS en wij kunnen u hier dan ook niet helpen.

U moet met uw verzoek rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Via chat, Twitter en Facebook kunt u eenvoudig foto's meesturen.

Overigens is het in principe niet mogelijk om geld terug te krijgen voor e-tickets die al zijn gedownload of in de app zijn geladen. NS kan namelijk niet zien of deze al gebruikt zijn of nog gebruikt gaan worden. In theorie zou u met de e-tickets kunnen zijn gaan reizen en achteraf de bij een kaartautomaat gekochte tickets van iemand anders kunnen opvoeren om uw geld terug te krijgen. Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat dat hier het geval is, maar wel dat u daarom uw geld mogelijk niet terug zult krijgen.

Ik heb de afbeeldingen met persoonlijke gegevens verwijderd. Het advies van MoDe en Tochjo volstaat. Kan je hier verder mee?

Reageer