Vertragingen in het vertragingensysteem.

• 6 augustus 2017
  • 32 reacties
  • 654 Bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

Gaan we weer. 600157078 is afgewezen, overstap had tot aankomst in Asd de status 'Overstap niet haalbaar' door vertraging van ICd waarmee we binnenkwamen, maar ná geplande vertrektijd is er alsnog +3 gemuteerd op de trein waarop ik wilde overstappen, en ineens was de overstap formeel haalbaar. Natuurlijk ga ik niet alsnog even op het perron kijken als de planner zegt 'Overstap niet haalbaar', dus netjes gereageerd op het mailtje. Helaas, daar krijg je dus geen ontvangstbevestiging van... Oftewel: hoe lang gaat reactie duren?

Ik heb gisteren al overwogen om een Jenkins-server uit het raam te keilen, daar kan ook vast wel een claimcheck-server bij 🆒 🆒
Oftewel: hoe lang gaat reactie duren?

Heel eerlijk... geen idee, maar alles van een paar weken tot een paar maanden is mogelijk helaas. We moeten iedere herziening apart in behandeling nemen. Dat kost veel tijd en zoals je eerder al ondervonden hebt gaat een reactie wel even duren.
Reputatie 7
Badge
Nieuw in het NS assortiment: een GTBV abonnement 🙂 met 20% toeslag op elke GTBV vergoeding wegens vertraging
En dan zijn mijn GTBV-aanvragen nog wel zo makkelijk, mail nog net niet de I+ logs mee, lol.

Maargoed, Klaas-Jan, ik had dit antwoord al een beetje verwacht natuurlijk 😉 Laat ik de vraag anders stellen, hoe voorkom ik dat straks blijkt dat mijn mail ergens in de keten is blijven hangen, en ik dan te horen krijg dat 'het nu al te lang geleden is' of zoiets? Maandelijks hier even zwaaien? Of wat is wijsheid?

Een incident wat ik aangemaakt heb staat volgende maand al een jaar open, terwijl de oplossing eenvoudig is. Ik heb al wat voorstellen gedaan om de 1e verjaardag daarvan te vieren. Als we zo'n termijn ooit met een GTBV-claim halen, dan hang ik heel de afdeling vol met slingers :$

@Hieronder Ach, die 4,25 (of wat is het) lig ik ook niet wakker van, als je ziet hoeveel afschrijvingen ik dagelijks heb aan alleen al koffie e.d. bij de Kiosk....... :8 Het is meer een principekwestie, omdat te vaak blijkt dat de techniek gewoon faalt, terwijl dat niet zou mogen.
Reputatie 7
Badge +3
Nieuw in het NS assortiment: een GTBV abonnement 🙂 met 20% toeslag op elke GTBV vergoeding wegens vertraging
Ach, alweer enige tijd geleden duurde een goedkeuring bij mij iets van 4 maanden en kreeg ik ipv de halve ritprijs de hele terug :$

Dat is dan weer een voordeel voor met mijn reizen nu, die zijn maar €4.50, bij een half uur vertraging hoef ik niet eens een GTBV in te dienen, is dan net 5 cent onder de waarde, hoef je er ook niet lang op te wachten.
Ik kan het dan denk wel weer gaan doen wanneer de tarieven worden verhoogd vanwege de hogere BTW. Moet NS dan alleen het minimumbedrag niet mee verhogen :?
Reputatie 7
Badge
Dat is dan weer een voordeel voor met mijn reizen nu, die zijn maar €4.50, bij een half uur vertraging hoef ik niet eens een GTBV in te dienen, is dan net 5 cent onder de waarde, hoef je er ook niet lang op te wachten.

Als je met e-tickets zou werken, kan je overwegen om de reis ietsje langer te kiezen om net boven het bedrag uit te komen. Dat is vooral lonend bij de fixed price actie-kaartjes: als je Tilburg - Breda gaat reizen, kan je beter Eijsden - Leiden-deVink invullen. Is er dan vertraging, kom je boven het minimumbedrag uit
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb een Traject-Vrij abonnement, dus geen etickets. Het traject is nu nog even De Vink - Delft Zuid maar omdat ik al enkele maanden De Vink - Delft en dit zal blijven doen, reis wordt dat over 2 weken gewijzigd.
Het gekke is dat ik vorig jaar wel gewoon een keer €2.25 heb terug gekregen terwijl het minimum bedrag toen ook €2.30 was. Alleen de laatste keer werd mijn claim afgewezen omdat onder het minimumbedrag zat.

Reageer