Vertragingen in het vertragingensysteem.


Kan iemand een tellertje op de site zetten hoeveel vertraging er inmiddels in claimcheck zit? Die claim van vannacht was binnen 15 minuten goedgekeurd, maar een aantal staan al tijden open. Het zou niet de eerste keer zijn dat claims maanden (of jaren, zoals eentje) open blijven staan en claims als die 600062003 laten duidelijk zien waar het systeem totaal faalt. Ik wacht dus in spanning op response, zodat er tickets ingeschoten kunnen worden hierover 😳 :$


32 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik heb een Traject-Vrij abonnement, dus geen etickets. Het traject is nu nog even De Vink - Delft Zuid maar omdat ik al enkele maanden De Vink - Delft en dit zal blijven doen, reis wordt dat over 2 weken gewijzigd.
Het gekke is dat ik vorig jaar wel gewoon een keer €2.25 heb terug gekregen terwijl het minimum bedrag toen ook €2.30 was. Alleen de laatste keer werd mijn claim afgewezen omdat onder het minimumbedrag zat.
Reputatie 7
Badge
Dat is dan weer een voordeel voor met mijn reizen nu, die zijn maar €4.50, bij een half uur vertraging hoef ik niet eens een GTBV in te dienen, is dan net 5 cent onder de waarde, hoef je er ook niet lang op te wachten.

Als je met e-tickets zou werken, kan je overwegen om de reis ietsje langer te kiezen om net boven het bedrag uit te komen. Dat is vooral lonend bij de fixed price actie-kaartjes: als je Tilburg - Breda gaat reizen, kan je beter Eijsden - Leiden-deVink invullen. Is er dan vertraging, kom je boven het minimumbedrag uit
Reputatie 7
Badge +3
Nieuw in het NS assortiment: een GTBV abonnement 🙂 met 20% toeslag op elke GTBV vergoeding wegens vertraging
Ach, alweer enige tijd geleden duurde een goedkeuring bij mij iets van 4 maanden en kreeg ik ipv de halve ritprijs de hele terug :$

Dat is dan weer een voordeel voor met mijn reizen nu, die zijn maar €4.50, bij een half uur vertraging hoef ik niet eens een GTBV in te dienen, is dan net 5 cent onder de waarde, hoef je er ook niet lang op te wachten.
Ik kan het dan denk wel weer gaan doen wanneer de tarieven worden verhoogd vanwege de hogere BTW. Moet NS dan alleen het minimumbedrag niet mee verhogen :?
En dan zijn mijn GTBV-aanvragen nog wel zo makkelijk, mail nog net niet de I+ logs mee, lol.

Maargoed, Klaas-Jan, ik had dit antwoord al een beetje verwacht natuurlijk 😉 Laat ik de vraag anders stellen, hoe voorkom ik dat straks blijkt dat mijn mail ergens in de keten is blijven hangen, en ik dan te horen krijg dat 'het nu al te lang geleden is' of zoiets? Maandelijks hier even zwaaien? Of wat is wijsheid?

Een incident wat ik aangemaakt heb staat volgende maand al een jaar open, terwijl de oplossing eenvoudig is. Ik heb al wat voorstellen gedaan om de 1e verjaardag daarvan te vieren. Als we zo'n termijn ooit met een GTBV-claim halen, dan hang ik heel de afdeling vol met slingers :$

@Hieronder Ach, die 4,25 (of wat is het) lig ik ook niet wakker van, als je ziet hoeveel afschrijvingen ik dagelijks heb aan alleen al koffie e.d. bij de Kiosk....... :8 Het is meer een principekwestie, omdat te vaak blijkt dat de techniek gewoon faalt, terwijl dat niet zou mogen.
Reputatie 7
Badge
Nieuw in het NS assortiment: een GTBV abonnement 🙂 met 20% toeslag op elke GTBV vergoeding wegens vertraging
Oftewel: hoe lang gaat reactie duren?


Heel eerlijk... geen idee, maar alles van een paar weken tot een paar maanden is mogelijk helaas. We moeten iedere herziening apart in behandeling nemen. Dat kost veel tijd en zoals je eerder al ondervonden hebt gaat een reactie wel even duren.
Gaan we weer. 600157078 is afgewezen, overstap had tot aankomst in Asd de status 'Overstap niet haalbaar' door vertraging van ICd waarmee we binnenkwamen, maar ná geplande vertrektijd is er alsnog +3 gemuteerd op de trein waarop ik wilde overstappen, en ineens was de overstap formeel haalbaar. Natuurlijk ga ik niet alsnog even op het perron kijken als de planner zegt 'Overstap niet haalbaar', dus netjes gereageerd op het mailtje. Helaas, daar krijg je dus geen ontvangstbevestiging van... Oftewel: hoe lang gaat reactie duren?

Ik heb gisteren al overwogen om een Jenkins-server uit het raam te keilen, daar kan ook vast wel een claimcheck-server bij 🆒 🆒
Wij hebben uw aanvraag voor Geld terug bij vertraging met als reisdatum 3 juli 2017 en claimnummer 600090980 behandeld. Uw claim is toegewezen en u heeft recht op een terugbetaling van € 7,16.

Zowaar, kan ik weer een extra bak koffie halen vandaag 🆒
Ik claim maar heel incidenteel, alleen als ik met eigen vvb reis en dan eigenlijk alleen als het HSL-falen betreft.
Reputatie 7
Badge
@Henk
Het wordt tijd dat je een abonnement op GTBV krijgt
Pompiedompiedom...

En nu die 600090980 nog :(

Ik heb inmiddels maar even een officieel verzoek ingeschoten deze claim ook nog in behandeling te nemen.
Niet het soort opvoeding wat ik vroeger heb gehad in ieder geval...
Reputatie 7
Badge
"Het Systeem" heeft geen opvoeding gehad? Niet geleerd om netjes te antwoorden?
Klopt, dat wordt niet in het claimsysteem geregistreerd. Topic openen hier op het forum 😃
Reputatie 7
Badge
Al eens een formulier claim ingediend wegens vertraging dankzij te vroeg vertrekken? Daar geeft het "systeem" geen reactie op 😞 . Heb nogmaals ingevuld en op de post gedaan. Weer stilte. Ik wacht al meer dan een jaar.
En nu die 600090980 nog 😞
Kan iemand een tellertje op de site zetten hoeveel vertraging er inmiddels in claimcheck zit? Die claim van vannacht was binnen 15 minuten goedgekeurd, maar een aantal staan al tijden open. Het zou niet de eerste keer zijn dat claims maanden (of jaren, zoals eentje) open blijven staan en claims als die 600062003 laten duidelijk zien waar het systeem totaal faalt. ...

Heb ook regelmatig een "vastloper"...
dan heb ik al 8 weken gewacht en nog "in behandeling"...

Bijlage
grappige tenaamstelling, "NS groep inzake NS reizigers geld"
Ik zie liever dat het allemaal wat sneller afgehandeld wordt, maar goed dat zo langzamerhand alles opgepakt wordt. Wellicht heeft mijn mail richting de afdeling geholpen, maar het is zo'n berg werk, dat is het betwijfel. We houden een vinger aan de pols, maar voorlopig ga ik er vanuit dat alles binnen afzienbare tijd afgehandeld zal worden.
Het begint te pruttelen.......

Wij hebben uw aanvraag voor Geld terug bij vertraging met als reisdatum 7 juni 2017 en claimnummer 600054003 behandeld. Uw claim is toegewezen en u heeft recht op een terugbetaling van € 5,50. Wij zullen dit binnen twee weken overmaken op het door u opgegeven rekeningnummer DE10[knip]. Onze excuses voor de vertraging die u heeft opgelopen.
Is wel heel erg uit de richting 😉 Komt goed, ik vergeet het waarschijnlijk en denk er over een week of twee weer aan. Momenteel is iedereen toch op vakantie, als ik er al iets mee wil.

Je houdt wat van me tegoed, KlaasJan 😉
Die hoek ben ik relatief weinig, Utrecht dan weer wel, maar dat is logisch. Ik zal proberen je cases deze week in de gaten te houden.
Geen idee waar jij uithangt tegenwoordig eigenlijk, Lvp? In Utrecht kom ik momenteel bijna niet moet ik toegeven. Heb wat andere leuke dingen te doen de komende tijd die mij voornamelijk richting Rotterdam en Den Haag brengen 😳
Ik heb donderdag nog een plekje vrij in de agenda zie ik 😃
Meestal houdt dat in dat ik met taart het pand in loop, om zo mijn zin te krijgen 🆒 Dus, waar moeten we zijn?

Reageer