beantwoord

Verzoek aan debiteurenadministratie

• 16 december 2017
  • 5 reacties
  • 140 Bekeken

Hallo,

Ik ontvang nu van jullie een factuur met bijvoorbeeld de naam 5300821000_factuur.pdf. Ik zou het fijn vinden als in de naam van de factuur ook een herkenning opgenomen zou kunnen worden, bijvoorbeeld NS-5300821000_factuur.pdf.

Het maakt jullie factuur tussen de lange lijst met facturen wat herkenbaarder op afzender.

groet,

Marco Tieleman
icon

Beste antwoord door Stijn NS 16 december 2017, 13:23

Ik heb het even nagevraagd bij een collega van zakelijk, en dit zou dan moeten gaan om het voorblad. De gehele factuur mag in verband met privacywetgeving niet per e-mail verstuurd worden, die kan teruggevonden worden bij het Mijn NS Zakelijk account. Ik heb de suggestie in ieder geval doorgegeven, ik kan alleen niets garanderen.
Bekijk origineel

5 reacties

Goedemiddag Marco Tieleman en welkom op het NS Serviceforum!

Ik snap even niet helemaal waar de verwarring vandaan komt. Facturen sturen wij namelijk niet automatisch op, de enige locatie waar je de facturen kunt vinden is via je Mijn NS of Mijn NS Zakelijk account. Op die manier is het dus al duidelijk dat de factuur van de NS afkomstig is. Mocht je de factuur willen downloaden en opslaan voor je eigen administratie, dan kun je er zelf een andere naam aan geven, zodat het voor jou overzichtelijk blijft. Echter, op het moment dat je een factuur download via je Mijn NS, krijgt het automatisch al de naam 'NS_factuur-xxxxxxxxxx.pdf' (net zelf even getest bij mijn eigen account).
Zakelijk zit de factuur in de bijlage 😉 Door een prefix in de bestandsnaam te zetten, bijvoorbeeld NS_$factuurnummer.pdf, is de factuur makkelijker te vinden in een lange lijst bestanden. Bijvoorbeeld wanneer je Flow gebruikt om automatisch de facturen uit de bijlage te plukken en in een map te gooien.
Goedemiddag Marco Tieleman en welkom op het NS Serviceforum!

Ik snap even niet helemaal waar de verwarring vandaan komt. Facturen sturen wij namelijk niet automatisch op, de enige locatie waar je de facturen kunt vinden is via je Mijn NS of Mijn NS Zakelijk account. Op die manier is het dus al duidelijk dat de factuur van de NS afkomstig is. Mocht je de factuur willen downloaden en opslaan voor je eigen administratie, dan kun je er zelf een andere naam aan geven, zodat het voor jou overzichtelijk blijft. Echter, op het moment dat je een factuur download via je Mijn NS, krijgt het automatisch al de naam 'NS_factuur-xxxxxxxxxx.pdf' (net zelf even getest bij mijn eigen account).

Dat ik als particulier facturen kan downloaden wist ik niet. Henk geeft hierboven terecht aan dat het om zakelijke facturen gaan die mij wel als bijlage bij een e-mail worden toegestuurd.

Dank beiden, en Stijn, fijn als je het intern uit wilt zetten.
Ik heb het even nagevraagd bij een collega van zakelijk, en dit zou dan moeten gaan om het voorblad. De gehele factuur mag in verband met privacywetgeving niet per e-mail verstuurd worden, die kan teruggevonden worden bij het Mijn NS Zakelijk account. Ik heb de suggestie in ieder geval doorgegeven, ik kan alleen niets garanderen.
Het is inderdaad geen gespecificeerde factuur, maar voldoende voor de administratie 🙂

Reageer