beantwoord

Via Twitter en Hyves

Vraagje: Waarom is voor het aanmelden op het NS Forum, wel op Facebook mogelijk en niet op Twitter? Ik zit namelijk nooit op Facebook, maar voor wat zakelijke dingen zoals bijvoorbeeld Kpn, Ziggo en NS doe ik wel op Twitter omdat het meestal efficiënter zou gaan werken. Na de gebeurtenissen met Zuckerberg hebben ook de meeste mensen hun Facebook account kunnen deactiveren. Een aantal mensen willen ook weer terug naar Hyves. Maar ook daar hebben de spoorwegen helemaal geen link naar.
icon

Beste antwoord door Iris NS 16 april 2018, 20:55

Och, Hyves! Er komen meteen nostalgische gevoelens naar boven 😉 Er zijn inderdaad mensen bezig om te kijken of ze er weer nieuw leven in kunnen blazen.

Je kunt inderdaad inloggen via Facebook of "los" via het forum account zelf. Waarom dit niet via Twitter kan weet ik niet, maar ik kan je wens zeker doorgeven.

Bekijk origineel

7 reacties

Wellicht kunnen ze dan geen prive gegevens achterhalen.
Reputatie 7
Badge
MvanGelder schreef:

Wellicht kunnen ze dan geen prive gegevens achterhalen.

stiekem aftappen, bedoel je?
Hyves is op het moment niet operationeel. Wel zijn er een paar studenten die Hyves weer in de lucht willen brengen.
https://tweakers.net/geek/137289/studenten-werken-aan-terugkeer-hyves.html

Als je Hyves graag ziet terugkeren dan kun je een petitie ondertekenen en/of doneren.
https://www.tijdvoorhyves.nl
Reputatie 7
Badge +3
Een mogelijkheid om in te loggen via social media (Facebook, Twitter, Google+, Instagram etc.) is een laagdrempelige manier om het forum te kunnen gebruiken zonder weer een extra account met username en wachtwoord erbij te moeten aanmaken.

Bij het toestaan van een Facebook login krijg je te zien wat NS in dat geval te zien krijgt. Dat is volgens mij je openbare profiel, publieke postings, je e-mail adres (voor de bevestigings/activeringsmail) en wellicht je vriendenlijst. Of je Facebook profielfoto automatisch hier gebruikt wordt weet ik niet meer, want ik heb al een tijdlang een losse account.

Via Twitter en andere kanalen zou een goede optie zijn, dat werkt namelijk precies hetzelfde.
Mijn zus zat vroeger op Hyves toen ze nog puber was maar volgens mij werkt Hyves net even anders dan op Facebook. Maar ik had ook begrepen dat de NS ook via Hyves mee ging adverteren zoals de Dal Voordeel nu in de aanbieding is. Maar er is voor mij nog een raadsel hoe dat werkt. Ik zat vroeger nooit op Hyves. Als ik een privé bericht wil versturen zonder dat andere mensen er achter komen wat ik gedaan heb dat zou dan eerder in een DM bericht kunnen doen. Twitter maakt voor mij de beste optie net als Facebook. Alleen het gevaar van Facebook is wel dat het eentonig kan zijn of je krijgt paar A4 tjes vol met allerlei discussies. Maar als ik een vraag zou hebben over het NS gebeuren dan zou het inloggen op een Forum via Twitter eigenlijk ook net zo goed kunnen. Ik denk wel dat de meeste mensen helemaal geen trek in zullen hebben om nog op Facebook te gaan zitten. En uiteraard moet je wel oppassen wat je op internet schrijft. Maar het voordeel van Twitter is in elk geval wel dat je Tweets mee kunt afschermen zonder dat buitenstaanders kunnen lezen of op reageren. Misschien is dat met Facebook net zo...............
Och, Hyves! Er komen meteen nostalgische gevoelens naar boven 😉 Er zijn inderdaad mensen bezig om te kijken of ze er weer nieuw leven in kunnen blazen.

Je kunt inderdaad inloggen via Facebook of "los" via het forum account zelf. Waarom dit niet via Twitter kan weet ik niet, maar ik kan je wens zeker doorgeven.
Iris NS schreef:

OK Bedankt. Ik hoop dat er ook via andere kanalen zoals Twitter ook kan.

Reageer