beantwoord

Voucher voor laatste keuzedagen van 2020

• 15 december 2020
  • 22 reacties
  • 1193 Bekeken

Mijn vrouw en ik hebben samen nog 5 keuzedagen die per 31 december 2020 verlopen. Dhr. Rutte heeft gisteren dringend verzocht alleen met OV te reizen als dit noodzakelijk is. Wij kunnen deze keuzedagen dus niet meer opmaken.

Wij hebben voor deze dagen betaald en ik verzoek u dus om hiervoor vouchers te geven, zodat we ze in de loop van volgend jaar kunnen besteden.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 15 december 2020, 12:02

Goedemiddag eja.vanleeuwen@gmail.com en welkom bij de NS Community!

Het is spijtig om te lezen dat jullie deze Keuzedagen niet meer hebben gebruikt. Er zal echter geen verdere compensatie zijn voor de Keuzedagen dan wat op dit moment al is aangeboden. Keuzedagen aangeboden voor 30 oktober zijn geldig en te gebruiken t/m 31 december. Keuzedagen aangeboden na 30 oktober hebben een geldigheid van 12 maanden.

Bekijk origineel

22 reacties

Goedemiddag eja.vanleeuwen@gmail.com en welkom bij de NS Community!

Het is spijtig om te lezen dat jullie deze Keuzedagen niet meer hebben gebruikt. Er zal echter geen verdere compensatie zijn voor de Keuzedagen dan wat op dit moment al is aangeboden. Keuzedagen aangeboden voor 30 oktober zijn geldig en te gebruiken t/m 31 december. Keuzedagen aangeboden na 30 oktober hebben een geldigheid van 12 maanden.

Reputatie 3

Een verwerpelijk standpunt van NS. Koppig, klantonvriendelijk. Vanaf vandaag kúnnen mensen niet meer voor hun plezier reizen, wanneer ze fatsoenlijk zijn. Alleen noodzakelijke reizen! Bovendien: wat moet je in een stad doen? Vrijwel alle winkels zijn dicht.

Waarom kwam NS de reizigers met Keuzedagen wel tegemoet met vouchers tijdens de eerste zogeheten intelligente lockdown, en nu niet tijdens een strenge lockdown?

Ik heb ook voor de laatste twee weken van dit jaar nog twee Keuzedagen. Ik zou er graag volgend jaar gebruik van maken. Lijkt me toch redelijk.

Jos Kool, Leerdam 

Ja, ik ondervind hetzelfde starre standpunt van NS. Erg jammer. 

Wij houden ons aan de regels m.b.t. corona, maar NS komt ons niet tegemoet.

Toch niet zo moeilijk om de keuzedagen door te schuiven naar 2021, waar overigens de eerste maanden ook geen gebruik gemaakt kan worden van de keuzedagen.

Reputatie 3

Er is nu ook een klacht ingediend bij Klacht.nl.

Klacht NS! keuzedagen 2020 NS - KLACHT.nl

De kritiek is massaal, mag je wel zeggen, maar NS beweegt niet. Er is sinds maandag een nieuwe situatie ontstaan, maar NS is er doof voor.

Destijds gaven wij vouchers uit omdat de keuzedagen toen nog een geldigheid van 2 maanden had. De geldigheid van de keuzedagen zijn nu verlengd. Verder kan ik niets toevoegen aan dit topic. Hopelijk krijg je snel een terugkoppeling op je klacht.

Reputatie 3

Een nietszeggend antwoord. Feitelijk onjuist. De toegewezen keuzedagen van 2020, die we kunnen activeren, lopen af op 31 december 2020, terwijl we niet kunnen reizen, als we de instructies van de overheid volgen, zeker niet naar België en Duitsland.

Wat is er dan feitelijk onjuist?

Badge +3

Met een Keuzedag naar België of Duitsland?

Tja, op zich zou dat kunnen (internationaal ticket met 100% korting op het NL traject)… 

Maar de boodschap is duidelijk, reizen wordt afgeraden maar mag nog steeds want de treinen rijden volgens de ‘normale’ dienstregeling en zijn veelal rustig en dus veilig… 

Reputatie 3

De geldigheid van de keuzedagen van 2020 - ik heb er nog twee - expireren op 31 december 2020. Die kan ik niet verlengen, wel die voor 2021 zijn verstrekt. Veel mensen hebben nog twee keuzedagen of meer, met vouchers, overgehouden van dit jaar die ze niet kunnen verzilveren.

Ik ben je even kwijt, Jos. De keuzedagen die na 30 oktober zijn uitgegeven hebben een geldigheid van 12 maanden. Deze kan je niet zelf verlengen. Alle keuzedagen die voor 30 oktober zijn klaar gezet kunnen alleen dit jaar nog gebruikt worden.

Reputatie 3

U snapt nog steeds het probleem niet! Wonderlijk, of wilt u het niet snappen? Dit gaat alleen maar over de keuzedagen die voor 30 oktober zijn uitgegeven. Die zijn niet te verlengen. Er zijn daar een heleboel van bij veel reizigers.

Ik snap je punt wel, maar we gaan de keuzedagen niet nogmaals verlengen die voor 30 oktober zijn uitgegeven.

Reputatie 3

Bij mijn twee keuzedagen gaat het niet om nogmaals. Ik heb geen vouchers meer. Het gaat om de keuzedag die inging op 11 oktober en die ene voor het hele jaar, beide expirerend op 31 december 2020. Die moet je dus nu, binnen een kleine twee weken, gebruiken, terwijl dat wordt ontmoedigd. Verlenging of andere compensatie is er niet.

Reputatie 3

Vandaag heb ik bij NS International een dagretour geboekt naar Duitsland, gekoppeld aan een keuzedag. Volgende week ben ik dit opnieuw van plan. De waarde van deze twee keuzedagen is dan ruim 65 euro. Het zijn reizen die ik had kunnen uitstellen. Dat had ik liever gedaan. Maar dit is wat NS wil. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap je punt wel, maar we gaan de keuzedagen niet nogmaals verlengen die voor 30 oktober zijn uitgegeven.

Maar kruidvat/trekpleisterkaartjes oorspronkelijk geldig tot 6 april 2020 zijn wel eerst verlengd tot 31-12-20 en daarna tot 31-3-2021.Mijn keuzedag uitgegeven op 28-9-20 toen ‘beperk reizen’ al van kracht was vervalt 31-12-20 omdat ik conform de oproep van Rijksoverheid niet ben gaan reizen (de 4 van daarvoor ook).

Badge +3

Maar kruidvat/trekpleisterkaartjes oorspronkelijk geldig tot 6 april 2020 zijn wel eerst verlengd tot 31-12-20 en daarna tot 31-3-2021.Mijn keuzedag uitgegeven op 28-9-20 toen ‘beperk reizen’ al van kracht was vervalt 31-12-20 omdat ik conform de oproep van Rijksoverheid niet ben gaan reizen (de 4 van daarvoor ook).

Valt iets voor te zeggen, en wordt vervolgd na de huidige lockdown,

Had je die maar moeten gebruiken in jun/jul/aug dus geen compensatie waard achteraf.

€ 3,70 per niet gebruikte Keuzedag dus, of iets meer voor 1e klas Keuzedagen, als dat sowieso kon en hoe dan?!

Je mocht gewoon reizen (nu ook nog, want de meeste treinen rijden en zijn super rustig en veilig)

Maar ja, waar zou je heen moeten? Op alle snelwegen (auto) borden staat gewoon Blijf Thuis!

Lastig voor al die vrachtwagens en zo, en ik als taxi voor A naar B… (en terug),

Reputatie 7
Badge +3

@Robert B juni was net als nu alleen voor noodzakelijke reizen. Er is een verschil tussen mogen en verantwoord reizen. Voor groot deel van Keuzedagen bezitters is het niet verantwoord omdat een eventuele besmetting grote gevolgen kan hebben.

Reputatie 3

Hier, zie boven, buitelen weer de bekende verdedigers van het NS-beleid over elkaar heen. De gladstrijkers, alsof ze ervoor worden betaald.

Je hebt er allemaal niets aan.

Punt is dat die keuzedagen binnenkort aflopen, we beter niet kunnen reizen, en NS geen verlenging toestaat.

Ik ben evenwel vandaag met een keuzedag naar Aken geweest. Zie foto. Heen en weer tien treinen, acht maal overstappen.

Reputatie 7

Ik snap niet dat NS ze niet gewoon nog een aantal maanden verlengt. Maakt voor NS toch niets uit of ze voor 31-12-2020 worden gebruikt of pas bijv. een half jaar later. Nu blijf je steeds opnieuw discussies en klachten krijgen en een hele hoop ontevreden klanten. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap niet dat NS ze niet gewoon nog een aantal maanden verlengt. Maakt voor NS toch niets uit of ze voor 31-12-2020 worden gebruikt of pas bijv. een half jaar later. Nu blijf je steeds opnieuw discussies en klachten krijgen en een hele hoop ontevreden klanten. 

Sterker nog, klanten lopen weg en komen waarschijnlijk niet meer terug.

Reputatie 3

Ja, ik snap ook niet waarom die keuzedagen niet worden verlengd. Lijkt mij technisch een kleine moeite, zoals tijdens de eerste lockdown. Gewoon omzetten naar dagkaarten. Daar heb ik tweemaal dankbaar gebruik van gemaakt. De klantenservice was zeer behulpzaam.

Ik heb nu geen ander steekhoudend argument gehoord dan: 'Dat doen we niet', terwijl er een nieuwe, unieke situatie ontstaan, nooit eerder voorgekomen. Het is bijna onverantwoord om te reizen met het openbaar vervoer.

Nog een foto van afgelopen zaterdag: een bruiloft. Niet iedereen houdt afstand.

Reputatie 3

Nou, ik heb vandaag mijn laatste keuzedag van 2020 gebruikt. Niet de beste dag van het jaar. Haagse markt, zie foto.

Op mijn manier wel de dag goed doorgekomen. Maar liever later, met minder risico.

Geen pluim voor NS. Laat NS als verontschuldigend gebaar aan trouwe voordeelurenkaarthouders ten minste één extra keuzedag geven voor 2021; acht in plaats van zeven. 

Reageer