beantwoord

Vraag over factuur

• 23 oktober 2020
  • 2 reacties
  • 212 Bekeken

Hallo,

Via mijn mail heb ik een betalingsherinnering gekregen. Hierin staat dat ik 19,25 euro moet betalen. Verder staat er een betalingskenmerk bij en dat ik via www.transaction.acceptemail.com moet betalen. Echter weet ik niet waarom ik dit bedrag moet betalen en kan ik geen eerdere mail vinden. 

Ik heb de mail gekregen van het emailadres: financecenter.DB@ns.nl 

Mijn vraag is dus of dit wel correct is en hoe ik er achter kan komen waarom ik dit bedrag moet betalen. 
Kan iemand mij hier bij helpen?

Bij voorbaat dank!

icon

Beste antwoord door Mark NS 24 oktober 2020, 11:20

Hoi Els van Gestel, welkom op de NS Community,

Het benoemde e-mailadres is door NS in gebruik voor het versturen van betalingsherinneringen en wij werken met dergelijke acceptmails, dus deze mail zal dan ook van ons afkomstig zijn. Op basis van het bedrag gok ik dat het om enkele OV-fiets verhuren gaat. Het bedrag is namelijk deelbaar door € 3,85. Dat is wat de OV-fiets per 24 uur kost. Je kunt dit controleren via Mijn NS waar de factuur moet staan of door contact op te nemen met de klantenservice door te bellen of een bericht te sturen via de chat, Facebook of Twitter.

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Els van Gestel, welkom op de NS Community,

Het benoemde e-mailadres is door NS in gebruik voor het versturen van betalingsherinneringen en wij werken met dergelijke acceptmails, dus deze mail zal dan ook van ons afkomstig zijn. Op basis van het bedrag gok ik dat het om enkele OV-fiets verhuren gaat. Het bedrag is namelijk deelbaar door € 3,85. Dat is wat de OV-fiets per 24 uur kost. Je kunt dit controleren via Mijn NS waar de factuur moet staan of door contact op te nemen met de klantenservice door te bellen of een bericht te sturen via de chat, Facebook of Twitter.

Badge +3

Ik zou er toch mee oppassen als je geen factuur kunt vinden in Mijn NS, en zeker even navragen bij de klantenservice (kan je meteen het probleem met inzage in je facturen melden).

Dat je geen eerdere mails kunt vinden klopt, die worden al jaren niet meer verstuurd voor OV-fiets (en Stallen op Rekening). Als er recent onvoldoende saldo op je rekening stond (incasso mislukt) dan is die e-accept inderdaad een eerste herinnering.

Reageer