beantwoord

Vraag over rekening NS

• 29 januari 2018
  • 11 reacties
  • 197 Bekeken

Ik heb thuis een brief gekregen met een acceptgiro voor een verschuldigd bedrag. Echter weet ik niet waarvoor ik de 40,80 euro moet betalen. Het factuurnummer is ****. Zou u mij kunnen vertellen waarvoor ik moet betalen?

Met vriendelijke groet,

Dirk
icon

Beste antwoord door Thom 29 januari 2018, 15:51

Moderatoren vliegen hier om de paar uur binnen. U kunt direct contact opnemen met Klantenservice, dat gaat echt sneller. Als u Mijn NS heeft, kunt u ook op Mijn facturen kijken.:

Als u een wat uitgebreider gesprek wilt, of wanneer u niet zo goed overweg kunt met de moderne kanalen, dan kunt u het beste Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het via onderstaande kanalen sneller.

Twitter en Facebook zijn inmiddels ook 24 uur per dag actief en deze kanalen hebben de voorkeur van NS. Ze werken doorgaans ook sneller dan bellen. Een overzicht van de overige mogelijkheden vindt u bij chat en ander contact. Het sturen van een e-mail is niet verstandig, de beantwoording duurt lang.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als u een Trajectvrijkaart heeft, zijn het mogelijk treinreizen buiten uw traject geweest. Het kan ook een combinatie zijn met het gebruik van ov-fiets. Dat kost €3,85 per keer.
Meer mogelijkheden zijn er eigenlijk niet.
Ja de enige mogelijkheid waar ik aan denk is inderdaad OV-fiets, maar die huur ik nooit langer dan 3 dagen. En ik krijg daar altijd aparte automatische afschrijvingen van.
Reputatie 7
Badge +4
Uw bedrag is ook geen veelvoud van de huur van ov-fiets, dus er moet nog ergens anders wat verrekend zijn.
Zijn er ook NS-klantenservice mensen aanwezig op dit forum, die d.m.v. het factuurnummer kunnen zien waarvoor ik betaal?
Reputatie 7
Badge +4
Moderatoren vliegen hier om de paar uur binnen. U kunt direct contact opnemen met Klantenservice, dat gaat echt sneller. Als u Mijn NS heeft, kunt u ook op Mijn facturen kijken.:

Als u een wat uitgebreider gesprek wilt, of wanneer u niet zo goed overweg kunt met de moderne kanalen, dan kunt u het beste Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het via onderstaande kanalen sneller.

Twitter en Facebook zijn inmiddels ook 24 uur per dag actief en deze kanalen hebben de voorkeur van NS. Ze werken doorgaans ook sneller dan bellen. Een overzicht van de overige mogelijkheden vindt u bij chat en ander contact. Het sturen van een e-mail is niet verstandig, de beantwoording duurt lang.
Dankuwel, ik ga het via Facebook proberen!
Goedemiddag DirkieXP en welkom op het NS Serviceforum!

Het klopt wat Thom aangeeft, over het algemeen is het sneller om contact met onze Klantenservice op te nemen via Twitter, Facebook of telefonisch.

Waar dit bedrag voor staat durf ik zo snel niet te zeggen, maar ik ga ervan uit dat mijn collega's dat ongetwijfeld voor je kunnen uitzoeken. Mocht je nog geen contact hebben opgenomen, kun je eventueel ook kijken in je Mijn NS account. Daar worden doorgaans onze facturen geplaatst, onder de pagina 'Mijn Facturen'.

Overigens heb ik het factuurnummer en je achternaam uit het oorspronkelijke bericht verwijderd om privacyredenen. Dit is namelijk een openbaar forum 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Uw bedrag is ook geen veelvoud van de huur van ov-fiets, dus er moet nog ergens anders wat verrekend zijn.
Het is wel 8 x €3.85 + €10.

OV-fiets, per keer, tot 24 uur € 3,85
Na 72 uur huur OV-fiets, extra per periode van 24 uur € 5
Inleveren OV-fiets op andere dan oorspronkelijke huurlocatie € 10
Reputatie 7
Badge +4
Goed gevonden!
Reputatie 6
Dus de NS stuurt een brief op. En een acceptgiro. Maar nergens in die hele papierhandel staat waar het voor is.

Ik zou dat voor phishing hebben aangezien.
Reputatie 7
Badge +3
Kan het misschien zijn dat de automatisch incasse mislukt is, bv vanwege te laag saldo op de betaalrekening?

Reageer