beantwoord

vragen over centraal station Nijmegen

• 1 maart 2020
  • 3 reacties
  • 140 Bekeken

Beste NS

Ik en een paar medeleerlingen doen een onderzoek naar Centraal station Nijmegen in de toekomst en we hebben een paar vragen. Zouden jullie deze willen beantwoorden?

1. welke veranderingen gaan er plaatsvinden om de busbaan van Nijmegen veiliger te maken? Welke maatregelen zijn in Utrecht en Rotterdam centraal genomen om het wel veilig te maken?
  2. Hoe wordt ervoor gezorgd dat er meer bussen en treinen kunnen rijden?
  3. Welke veranderingen zijn er nodig om Nijmegen Centraal klaar te maken voor de toekomst?
  4. Zouden de aanpassingen invloed hebben op het milieu? Hoe?
  5. Hoe zou de aanpassingen de omgeving van het station gaan veranderen?

Dit zijn de vragen, alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Maxime NS 1 maart 2020, 15:03

Hallo eva.ln,

Leuk onderzoek! Ik moet wel bekennen dat je vragen erg breed zijn en dat ik ook niet weet hoe ver je in de toekomst wil kijken. Over bussen kan ik je weinig vertellen en ik denk inderdaad dat ProRail en de gemeente meer informatie kunnen geven. Ik zag dat de site van ProRail zelfs een pagina heeft over Nijmegen. Veel succes met gewenst met je opdracht!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5

Ter info: DIT forum is van reizigers voor reizigers. Er zullen vast wel wat mensen bij zitten die van sommige punten wat meer afweten en dat ook wel willen melden, maar mensen van het NS-servicecentrum  antwoorden enkel in enkele rondes per dag en dan vooral over prangende vragen van mensen met problems met tickets.

Overigens heeft NS dus NIKS te maken (alleen ook als belangstellende belanghebbende) met busbanen e.d. De gemeente, afd. stadsontwikkeling of planologie is daar eerder de instantie voor. Hebben jullie zoiets simpels als beginnetje niet op school geleerd?

Meldt verder welke klas/school het is, dan kan het antw. daar enigszins op afgestemd worden. Aan een basisschool geef je een simpeler antw als aan een HBO.

En @4: ELKE aanpassing heeft ALTIJD een bepaalde invloed op dat milieu. Het zal eerder de vraag zijn welke en of het eigenlijk wel zo schadelijk is als velen menen te denken.

Reputatie 5
Badge

Hebben jullie zoiets simpels als beginnetje niet op school geleerd?

Meldt verder welke klas/school het is, dan kan het antw. daar enigszins op afgestemd worden. Aan een basisschool geef je een simpeler antw als aan een HBO.

Nou zeg, is het nu werkelijk nodig om zo'n denigrerende opmerking te maken. Een beetje fatsoen mag ook wel. @eva.ln probeert hier gewoon een vraag te stellen en dan is het niet nodig om TS helemaal de grond in te boren. 

Maar goed back on topic:

Hoewel een medewerker van NS de vraag voor je uit kan zetten en er misschien ook forumleden zijn die een deel van je vraag kan beantwoorden, is het misschien beter om de vraag te stellen aan ProRail zij gaan namelijk over de infrastructuur op en rond de stations. Over de stationsomgeving en busbanen kunt u zich eventueel wenden tot de betreffende gemeente. 

Hallo eva.ln,

Leuk onderzoek! Ik moet wel bekennen dat je vragen erg breed zijn en dat ik ook niet weet hoe ver je in de toekomst wil kijken. Over bussen kan ik je weinig vertellen en ik denk inderdaad dat ProRail en de gemeente meer informatie kunnen geven. Ik zag dat de site van ProRail zelfs een pagina heeft over Nijmegen. Veel succes met gewenst met je opdracht!

Reageer