beantwoord

Waar kan ik schriftelijk een klacht indienen?

• 2 januari 2017
  • 11 reacties
  • 1759 Bekeken

Ik heb met de helpdesk aangegeven dat ik een klacht heb daar werd door de medewerker een beetje vaag over gedaan. Ik zou daarom graag schriftelijk mijn klacht willen indienen zodat als ik tot de geschillencommissie kom ik bewijs kan leveren over wat er gezegd is.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 2 januari 2017, 15:28

Hoi Rosa, en welkom.

Vervelend dat je niet direct goed bent geholpen, excuses daarvoor.

Je kunt je klacht op verschillende manieren indienen: via een brief, een e-mail maar het mag ook via dit forum. Dan kan ik of een van de andere moderators je helpen. Als je dat wil, kun je je verhaal in dit topic uiteenzetten. Doe je dat liever privé, dan raad ik je aan een brief of e-mail te sturen. Het kan dan wel even duren voordat je een reactie van ons hebt. De contactmogelijkheden vind je op http://www.ns.nl/klantenservice/contact.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Letterlijk schriftelijk:
NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

E-mail schriftelijk:
https://www.ns.nl/formulieren/contact.html

Maar houd wel rekening met:
Wij hebben een achterstand in het beantwoorden van post.

Wij hebben een achterstand in het beantwoorden van e-mail.
Hoi Rosa, en welkom.

Vervelend dat je niet direct goed bent geholpen, excuses daarvoor.

Je kunt je klacht op verschillende manieren indienen: via een brief, een e-mail maar het mag ook via dit forum. Dan kan ik of een van de andere moderators je helpen. Als je dat wil, kun je je verhaal in dit topic uiteenzetten. Doe je dat liever privé, dan raad ik je aan een brief of e-mail te sturen. Het kan dan wel even duren voordat je een reactie van ons hebt. De contactmogelijkheden vind je op http://www.ns.nl/klantenservice/contact.
Ik heb namelijk een traject abbonament afgesloten van hoorn tot Zaandam. Ik weet uit ervaring dat je binnen dat traject ook kan uitstappen en aangezien ik in heerhugowaard woon en ik weet dat dezelfde trein die ik dagelijks neem naar Zaandam ook naar hoorn gaat leek mij dat de perfecte keuze, voor mijn situatie. Ik ga namelijk voortaan de helft van mijn week in Hoorn werken en de andere helft in Zaandam. Ik dacht dan met dit abbonament zowel naar Zaandam als Hoorn te kunnen reizen vanaf heerhugowaard. Bij het afsluiten van het moment stond er dat er geen traject keuze gemaakt kon worden en aangezien ik wist dat dit traject bestond leek mijn dit de juiste keuze. Bij toeval kwam ik erachter dat ik steeds aan het betalen was tijdens het reizen want bij het in en uit checken staat alleen traject abbonament op het scherm (wat overigens ook de illusie geeft dat alles goed gaat). Toen ik belde werd mij verteld dat er een korter staject is van hoorn naar Zaandam dus traject abbonamenten tussen deze plekken gaan automatisch langs dit traject. Ik snap echter dan niet waarom en dat niet vermeld is (ik heb nog eens gecontroleerd op de website er worden geen tussenstations genoemd. En waarom er geen traject keuze is. Ik heb nu een maandabbonament van ruim 200 euro die ik niet gebruik en nooit gebruikt heb. Die ik niet kan annuleren en mijn geld niet voor terug kan vragen. Ik voel mij bestolen van 200 euro en de enige optie die ik over de telefoon kreeg was dat ik twee nieuwe abbonament kon afsluiten... Geen regeling of andere optie om mij tegemoet te komen.
Met het abonnement Hoorn - Zaandam kun je ook tussentijds uitstappen. Dit kan op de stations Purmerend Overwhere, Purmerend, Purmerend Weidevenne en Zaandam Kogerveld. Als jij vanaf Heerhugowaard reist en je moet naar zowel Hoorn als naar Zaandam, dan is een Traject Vrij inderdaad lastig. Reizen buiten het traject worden inderdaad automatisch in rekening gebracht bovenop de gewone abonnementskosten. Met een Traject Vrij kun je zelf maandelijks je factuur inzien.

Het is mij niet precies duidelijk wat je had verwacht met dit abonnement. Dacht je dat als je Hoorn - Zaandam had afgekocht, je automatisch ook het stukje Heerhugowaard - Hoorn en Heerhugowaard - Zaandam mocht reizen? Heb je voorafgaand je bestelling ook nog met ons gebeld, om dit na te vragen?

Gezien jouw situatie wil ik je graag alsnog helpen door je abonnement tussentijds stop te zetten. Zou je dat willen? Ik kan je helaas geen andere optie aanbieden, omdat er geen abonnement is van rond diezelfde prijs waarmee je deze reis kunt maken. Wellicht dat de forumleden nog goede tips hebben.
Reputatie 7
Badge +3
Wellicht dat de forumleden nog goede tips hebben.
Niet voor Rosa, maar wel voor NS: bied de optie "via" aan bij trajectabonnementen 🙂
Hoe werkt een tussentijdse stop precies? wat zijn de gevolgen krijg ik dan geld terug?

Ik zou trouwens ook al blij zijn als het abonnement omgezet wordt naar een hoorn-heerhugowaard of een heerhugowaard-zaandam abonnement aangezien ik nog kans heb dat te gebruiken...
Wellicht dat de forumleden nog goede tips hebben.
Niet voor Rosa, maar wel voor NS: bied de optie "via" aan bij trajectabonnementen :)

Ja precies!!
Reputatie 7
Badge +4
U kunt een TrajectVrij abonnement elke maand veranderen naar een andere route. De omzetting die u wilt, kan gewoon.

Bij een tussentijdse stop op uw traject checkt u gewoon uit en wordt er niets in rekening gebracht. Er is geen prijsverschil met het afleggen van het gehele traject. Het is geheel legaal.
Reputatie 7
Badge +3
U kunt een TrajectVrij abonnement elke maand veranderen naar een andere route. Bij een tussentijdse stop op uw traject checkt u gewoon uit en wordt er niets in rekening gebracht,
Volgens mij ging dit over het tussentijds stopzetten van het abonnement 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Het ergste is dat je nog gelijk hebt ook 😉
Rosa, excuses voor de late reactie. Tussentijds stopzetten betekent inderdaad dat je niet 1 jaar hoeft te wachten om op te zeggen. Een andere optie is er helaas niet: ik kan geen aangepast abonnement voor je maken.

Reageer