beantwoord

waarom geen emailadres van de klantenseervice?

• 1 mei 2020
  • 7 reacties
  • 382 Bekeken

Waarom kun je geen gewone email sturen aan de klantenservice? Als dit kon zou het veel oplossen voor mij (en veel anderen denk ik).

De afgelopen week heb ik verschillende keren geprobeerd om contact te krijgen met de klantenservice en dat is niet gelukt. Ik snap dat het druk is in deze tijd en dat telefonisch bereiken dus heel lang wachten vraagt. Daarom heb ik geprobeerd antwoord op mijn vraag te krijgen via de chat. Helaas ….. Eerst ‘s morgens de vraag gesteld, om 23 uur nog geen reactie en de pc uitgezet. De volgende morgen de vraag opnieuw gesteld, om 23 uur wederom nog geen reactie, maar kreeg het bericht “Onze chat sluit om 23:00u, daarom kan ik je via dit kanaal nu niet verder helpen. Jouw chat zal open blijven staan en morgenochtend worden opgepakt.” Heb de pc aan gelaten tot de volgende avond 23 uur. Helaas nog steeds geen antwoord/reactie en de pc toch maar weer uitgezet. Hoeveel dagen had ik de pc nog moeten aan gelaten voor ik een reactie zou krijgen?

Als ik de vraag via een email kan sturen, zie ik het antwoord vanzelf komen zonder dat ik de pc de hele dag (en nacht) aan moet laten staan. Ik vind de huidige situatie niet erg client-vriendelijk.

icon

Beste antwoord door MoDe 1 mei 2020, 16:42

Een reactie op een e-mail had u na maanden kunnen lezen. Ik denk niet dat u daar op zit te wachten. NS heeft vanwege te grote achterstanden bij email- en contactformulier verwerking besloten hier geen gebruik meer van te laten maken.

De klantenservice is telefonisch, via Twitter Facebook of chat bereikbaar. Door de vele vragen mbt abonnementen vanwege de Corona crisis is het op alle kanalen druk. Mogelijk staat het antwoord op uw vraag op de website of in een ander topic in deze community.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

In het verleden was er een contactforumulier. Alleen duurde het vanwege drukte vaak weken voor er antwoord kwam, dus daar zou u ook niet mee geholpen zijn.

Als uw vraag een algemene vraag is en er geen persoonsgegevens van u nodig zijn, kunt u de vraag ook hier stellen zodat hier een antwoord gegeven kan worden.

Reputatie 6
Badge +1

Als u gebruik maakt van Facebook of Twitter zou u ook nog d.m.v. een privébericht in contact kunnen komen met de klantenservice en hoeft u niet uw computer aan te houden. U zult vanzelf antwoord krijgen.

Reputatie 7
Badge +3

Een reactie op een e-mail had u na maanden kunnen lezen. Ik denk niet dat u daar op zit te wachten. NS heeft vanwege te grote achterstanden bij email- en contactformulier verwerking besloten hier geen gebruik meer van te laten maken.

De klantenservice is telefonisch, via Twitter Facebook of chat bereikbaar. Door de vele vragen mbt abonnementen vanwege de Corona crisis is het op alle kanalen druk. Mogelijk staat het antwoord op uw vraag op de website of in een ander topic in deze community.

hallo anne p en welkom bij de NS Community,

Zoals hierboven al aangegeven kan je het beste een bericht via Twitter of Facebook sturen. We beantwoorden alle berichten zo snel mogelijk. Helaas vanwege de drukte kan dit even duren, maar dan hoef je niet in de wacht te staan of steeds te kijken of er een chat is beantwoord. Hopelijk krijg je snel contact met 1 van mijn collega's.

Ik maak geen gebruik van Facebook of Twitter. Ik hoef (en wil) mijn leven en mening niet met de hele wereld (te) delen. Ik vind het vreemd dat ik niet kan communiceren via email, maar min of meer "gedwongen" wordt om via openbare sites mijn vraag te stellen aan een bedrijf zoals NS om een antwoord/reactie te krijgen. Bovendien is het niet verstandig om bepaalde informatie/gegevens publiek te delen. Daarnaast: als het mogelijk is om (door de drukte ook pas na enige tijd) te reageren via genoemde kanalen, dan moet dat toch ook kunnen door een email te beantwoorden?!

Voor de chat hoef je geen account aan te maken. Het is op het moment telefonisch niet super druk, dus als je nog niet bent geholpen dan zou je nu kunnen bellen. Rond etenstijd is het ook vaak rustiger in de lijn. In de normale situatie wordt je via alle kanalen snel geholpen. Het spijt me dat het nu zo moeizaam gaat. 

Maxime, bedankt voor je bericht met tip. Ik heb meteen gebeld en … na 5 minuten al had ik iemand aan de telefoon. Mijn vraag is beantwoord en degene die ik sprak heeft het ook direct geregeld..

Reageer