Waarom geen enkele reactie op schriftelijk ingediende klacht op 4 juli 2022 gericht aan Klantenservice, Laan van Puntenburg 100,3511 ER Utrecht | NS Community
beantwoord

Waarom geen enkele reactie op schriftelijk ingediende klacht op 4 juli 2022 gericht aan Klantenservice, Laan van Puntenburg 100,3511 ER Utrecht


Mijn klacht ingediend 4 juli 2022 waarop geen enkele reactie.

Mochten wij binnen 15 dagen na data van deze e-mail nog geen bericht o.d. hebben mogen ontvangen zien wi ons genoodzaakt RADAR - Kassa op de hoogte te stellen met verzoek hoe nu verder, tevens consumentenbond in te schakelen of rijdende rechter raadplegen.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 24 July 2022, 13:30

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi GMvandinther,

Dit is geen e-mailadres van NS of een ander communicatiekanaal van de klanteNService. Dit is een openbare reizigers-helpen-reizigers community. Wij kunnen hier helaas dan ook weinig mee. Contact opnemen met de klanteNService kan telefonisch (030-7515155), via chat of via een bericht op Facebook of Twitter.

Feit is wel dat het erg druk is bij de klanteNService. Reacties op een schriftelijke klacht kunnen lang duren. Ben bang dat een tv-programma daar ook weinig aan kan veranderen. Ik deel de mening wel dat het sneller zou moeten.

Badge +3

Hou er gerust rekening mee dat afhandeling van een brief met gemak enkele maanden kan duren (best effort), waarbij het nog de vraag is of je een zinnig/bevredigend antwoord krijgt of een standaard ‘bedankt’ brief.

En helaas, daar gaan Radar, Kassa, Rijdende Rechter of de Consumentenbond echt niets aan veranderen (of aandacht aan besteden, want het is al lang bekend) dus bespaar je de moeite.

Reputatie 7
Badge +1

en denk maar niet dat ook maar iemand nou onder de indruk is van deze loze dreigementen-evenmin als die organen er veel mee zullen doen

Reputatie 7
Badge

@GMvandinther heeft in een andere topic al het advies gekregen om het via de klantenservice te proberen. 

Reputatie 7
Badge +3

@GMvandinther heeft in een andere topic al het advies gekregen om het via de klantenservice te proberen. 

Dat heeft hij toch ook gedaan?

Overigens staat in de voorwaarden dat NS binnen vier weken na een schriftelijke klacht “een” antwoord moet geven. Dat mag ook zijn dat ze de klacht later beantwoorden.
Als de klacht 4 juli opgestuurd is, hebben ze dus nog even.

en denk maar niet dat ook maar iemand nou onder de indruk is van deze loze dreigementen-evenmin als die organen er veel mee zullen doen

TS geeft aan welke vervolgstappen hij eventueel over 15 dagen overweegt te nemen. Om dat meteen als loze dreigementen te bestempelen is op zijn minst smakeloos. 

@GMvandinther Zie ook https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html. Misschien dat een moderator van Webhelp u verder wil helpen als (of voordat) de twee weken verstreken zijn en anders kunt u eventueel ook contact opnemen met de OV Ombudsman https://www.ovombudsman.nl/ov-ovombudsman/klachtenwijzer/

(P.s. Wilt u toegang tot uw oudere topics dan dient u contact op te nemen met de fg@ns.nl https://www.ns.nl/privacy/rechten-betrokkenen.html)

 

 

 

Gaarne wil ik dankzeggen aan allen welke begrip hebben gehad voor de situatie.

Verder wil ik overige personen welke menen dat er dreigementen zijn gedaan verder niet te reageren op hun onzinnig begrip en alles maar onder de mat te vegen.

Op deze pagina vind je alle informatie over hoe je een klacht in kan dienen. Als je dat schriftelijk wilt doen dan is het adres voor de consumentenafdeling van de NS Klantenservice:

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Voor de afdelingen OV-fiets, zakelijk en NS Internationaal zijn de adresgegevens anders. Ik weet niet waarover de klacht gaat, maar die adresgegevens kan ik ook delen, mocht dat nodig zijn. Het is momenteel op alle kanalen extreem druk, dus het kan langer dan 4 weken duren voordat je een reactie krijgt. Mijn excuses voor het ongemak. 

Reputatie 7
Badge +3

Euh, misschien het topic (en de titel) nog 's doornemen, Maxime NS? 😉

Badge +3

Je zult vast wel na 4 weken automatisch bericht krijgen dat het langer duurt, en dat zal dan in de vorm van een brief zijn tenzij je een klantnummer of e-mailadres hebt aangegeven.

Precies zoals @mrfreeze al aangaf. Om dan (hier) te gaan ‘dreigen’ met:

Mochten wij binnen 15 dagen na data van deze e-mail nog geen bericht o.d. hebben mogen ontvangen zien wi ons genoodzaakt… 

Daar wordt niemand bij NS warm of koud van, en de media (Radar, Kassa, Rijdende Rechter) of Consumentenbond die genoemd worden ook niet, die hebben veel interessantere zaken. 😅

Dat is het adres van het hoofdkantoor van NS. Ik neem aan dat de brief dan ook goed aankomt, maar dat is niet de gebruikelijke weg.

Ik dacht dat TS met ‘deze e-mail’ dit topic zelf bedoelde, maar het kan dat ik dat verkeerd begrepen heb hoor.

@GMvandinther Als u kort kunt aangeven waar de klacht betrekking op heeft, zijn er misschien wel klanten op deze community die u advies kunnen geven. Met [OV-chipkaart] kunnen we niet al te veel.  Echter vermeld zo min mogelijk persoonlijke informatie! Zelf heb ik enkele jaren geleden één keer een klacht ingediend tegen een medewerker van de klantenservice welke soortgelijk gedrag vertoonde. Maar je beland al snel in de categorie “Wij van wc-eend adviseren wc-eend”. Je krijgt dan de vraag of je de klacht ook zou kunnen omschrijven. LOL. Ja dat kan, maar om dan te publiceren uit mails van personen uit de hogere/hoogste echelons van de NS bij een (student) medewerker van Webhelp? Tja, of dat verstandig is. 🤔

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik neem aan dat het om de klacht zoals in een eerder topic van 4 juli omschreven.

 

Reputatie 7
Badge +3

Dat is het adres van het hoofdkantoor van NS. Ik neem aan dat de brief dan ook goed aankomt, maar dat is niet de gebruikelijke weg.

Ik dacht dat TS met ‘deze e-mail’ dit topic zelf bedoelde, maar het kan dat ik dat verkeerd begrepen heb hoor.

Dat denk ik ook, maar "de klacht" is dus al weken geleden ingediend. De 'nieuwe klacht' is dat er nog geen reactie is geweest. 

Als het daarover gaat dan kan ik vast helpen. @GMvandinther als je mij een privébericht stuurt, dan kijk ik graag even met je mee. 

Badge +3

De (schriftelijke) klacht van 4 juli (nog geen 3 weken geleden):

Dat het voor ons als 80 jarige een groot probleem is is U waarschijnlijk nu wel duidelijk, maar vertrouwen erop dat alles weer op z'n pootjes terecht komt ondanks crisis van Corona .

Zoals U kunt zien hebben wij in geen 2 jaar gebruik kunnen maken van onze vrije reisdagen en kortingen van onze OV passen vandaar deze coulance oproep.

Vertrouw maar nergens op, behalve afwachten. Gemiste korting/vrije reisdagen voor tijdens de coronacrisis worden in principe niet vergoed (en de ‘schade’ is dan € 3,70 per stuk).

Reputatie 7
Badge +3

Ik neem aan dat het om de klacht zoals in een eerder topic van 4 juli omschreven.

 

Precies. Vandaar ook mijn eerdere reactie op Vareo.

Je zult vast wel na 4 weken automatisch bericht krijgen dat het langer duurt, en dat zal dan in de vorm van een brief zijn tenzij je een klantnummer of e-mailadres hebt aangegeven.

Precies zoals @mrfreeze al aangaf. Om dan hier te gaan ‘dreigen’ met:

Mochten wij binnen 15 dagen na data van deze e-mail nog geen bericht o.d. hebben mogen ontvangen zien wi ons genoodzaakt… 

Daar wordt niemand bij NS warm of koud van, en de media of Consumentenbond die genoemd worden ook niet 😅

@Robert B, @mrfreeze heeft het niet over dreigen, dat is @bahnrider.

Google even op Synoniem voor genoodzaakt ;)

Badge +3

Overigens is het postadres van NS verdwenen op https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html

Daar stond Laan van Puntenburg wel degelijk bij!

Badge +3

@Robert B@mrfreeze heeft het niet over dreigen, dat is @bahnrider.

Google even op Synoniem voor genoodzaakt ;)

Die noodzaak is er niet, het is gebakken lucht om (zonder juridische basis) binnen 15 dagen een antwoord te ‘eisen’ op een brief die je gestuurd hebt. Dat zou hooguit in de USA werken (voor een rechter).

En vervolgens te ‘dreigen’ met media-aandacht wegens de trage afhandeling van post bij NS 🤣

Want zo werkt het niet… 

Daar stond Laan van Puntenburg wel degelijk bij!

Neh, ook al heel lang een postbus. Post aan de Laan komt prima aan hoor, maar voor interne routering is post aan de postbus makkelijk. Da’s inscannen en dumpen bij klantenservice.

In 2019 stond het er nog: https://web.archive.org/web/20190528023609/https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html

Reputatie 7
Badge +3

Het zal uitzonderlijk zijn als op de klacht van 2 jaar niet kunnen gebruiken van korting en keuzedagen in 2020 en 2021 coulance gegeven wordt. Er hebben meerdere mensen al begin 2021 zonder succes geklaagd over verlies van keuzedagen.

Reageer