beantwoord

Waarom is er zaterdagavond ná 18:00 uur geen NS moderator meer op het NS Forum?

• 4 februari 2018
  • 4 reacties
  • 184 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Vanavond en vannacht weer 45 spamberichten op dit forum gespot...
De eerste op 3 februari 2018 17:46.

Laatste reactie op 4 februari 2018 02:52

icon

Beste antwoord door Iris NS 4 februari 2018, 12:05

Het was vannacht weer goed raak inderdaad. Ik heb z.s.m. alles in de prullenbak gegooid. Een moderator diensten laten draaien zodat de spam topics snel verwijderd worden is inderdaad geen optie. We proberen tussen de diensten door ook zoveel mogelijk het forum in de gaten te houden. Het zou mooier zijn als het automatisch geblokt werd. We zijn er in ieder geval van op de hoogte (en we ergeren ons er net zoveel aan als jullie). Hopelijk komt er snel een betere oplossing!
Bekijk origineel

4 reacties

Badge
Een moderator 's nachts inzetten, hoeveel mag het wel niet kosten? En gaan we die extra mod enkel en alleen inhuren om een tros spamberichten weg te halen en de rest van de nacht te gaan duimedraaien?
Het zou veel efficiënter te zijn om de nachtbraker van het Twitterteam telkens moderatorrechten te geven. Die heeeft toch weinig te doen in de stille uurtjes, dit kan er prima bij.
Of natuurlijk een scriptje schrijven waardoor elk nieuw topic met bv. tenminste 90% URLs in de starterpost automatisch wordt verwijderd.
Kortom, er zijn genoeg mogelijkheden, het wachten is op een handreiking van NS.

Zie ook de centrale discussie in dit topic.
Reputatie 7
Badge
Spam is er op andere fora ook. Daar wordt succesvol een delete script gebruikt. Detectie aan de hand van Ip-herkomst en woordenlijst. Ik ben moderator bij een forum, en verklap het algoritme niet, maar het werkt goed.
Reputatie 7
Badge
Spam is er op andere fora ook. Daar wordt succesvol een delete script gebruikt. Detectie aan de hand van Ip-herkomst en woordenlijst. Ik ben moderator bij een forum, en verklap het algoritme niet, maar het werkt goed.

Welk forum? Partyflock?
Het was vannacht weer goed raak inderdaad. Ik heb z.s.m. alles in de prullenbak gegooid. Een moderator diensten laten draaien zodat de spam topics snel verwijderd worden is inderdaad geen optie. We proberen tussen de diensten door ook zoveel mogelijk het forum in de gaten te houden. Het zou mooier zijn als het automatisch geblokt werd. We zijn er in ieder geval van op de hoogte (en we ergeren ons er net zoveel aan als jullie). Hopelijk komt er snel een betere oplossing!

Reageer