beantwoord

waarom kan ik de datum van morgen niet kiezen

• 4 September 2021
  • 9 reacties
  • 186 Bekeken

Alle data beschikbaar met kaartje dal 17,50€ via spoordeelwinkel behalve morgen….kan nergens vinden waarom.

open chat om 22.50, na 5 minuten standaard antwoord met ‘we sluiten, morgen….’ Zucht

icon

Beste antwoord door Momo 4 September 2021, 23:29

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3

@Robert B  Hoezo te zot voor woorden ?  Deze dagen reizen er dus enorm veel mensen meer met de trein in heel Nederland om van en naar Zandvoort te gaan, hierdoor is het al heel druk in de treinen en door dan de andere actiekaartjes deze dagen juist niet toe te staan zorg je er voor iets minder drukte in de treinen.

Persoonlijk vind ik het een goede zaak dat daar ook over nagedacht is.

Ik doelde met name op snijden in de reguliere dienstregeling (aangekondigd in augustus) wegens de F1, maar dat is dus niet doorgegaan.

Dat bepaalde (actie)tickets niet te verzilveren waren voor 3-4-5 september vind ik ook wel iets van, maar valt nog te overzien. De optie om alleen Zandvoort als bestemming uit te sluiten zal wel te lastig zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Er is wel flink gesneden in de matiereelinzet in de reguliere treindienst. Vrijdag reden er heel korte treinen treinen in de 5700-serie.

Dat is iets anders dan het uitdunnen van de dienstregeling. 

Inderdaad. Ik had het dan ook alleen over het snijden in de materieelinzet.

Reputatie 7
Badge +3

@Robert B  Hoezo te zot voor woorden ?  Deze dagen reizen er dus enorm veel mensen meer met de trein in heel Nederland om van en naar Zandvoort te gaan, hierdoor is het al heel druk in de treinen en door dan de andere actiekaartjes deze dagen juist niet toe te staan zorg je er voor iets minder drukte in de treinen.

Het gaat natuurlijk niet om de drukte in de treinen maar om te voorkomen dat de F1-reizigers voor een habbekrats vanuit het hele land naar Zandvoort gaan terwijl NS grote extra kosten moet maken om dat te faciliteren. De 25.000 reizigers voor de F1 betekenen op zich niet meer dan 3-4% extra reizigers vergeleken met een gewone dag maar ik kan me voorstellen dat NS zijn inkomsten uit dat extra vervoer wil beschermen.

Badge

Persoonlijk vind ik het een goede zaak dat daar ook over nagedacht is.

Reputatie 7
Badge +3

Er is wel flink gesneden in de matiereelinzet in de reguliere treindienst. Vrijdag reden er heel korte treinen treinen in de 5700-serie.

Dat is iets anders dan het uitdunnen van de dienstregeling. Overigens zie ik vandaag overal zwaar versterkte, grotendeels halflege treinen. De sprinters Deurne-Den Bosch en Dordrecht-Nijmegen rijden vandaag bijv. op spitsuurcapaciteit 

Reputatie 7
Badge +3

Reputatie 7
Badge +3

Te zot voor woorden eigenlijk (ook gezien de ‘uitgedunde’ dienstregeling wegens de F1 GP in de rest van het land).

Die uitgedunde dienstregeling is niet doorgegaan. 

Badge +3

Te zot voor woorden eigenlijk (ook gezien de ‘uitgedunde’ dienstregeling wegens de F1 GP in de rest van het land).

Maar goed, bij deze beste antwoord. Het is niet anders en krijgt nog wel een staartje (in de Tweede Kamer en zo)… :disappointed_relieved:

Voor wat betreft NS (on-topic) iemand vroeg of die -vanuit Limburg of zo- met een Spoordeelwinkel dagretour Haarlem (€23) een dagje naar Utrecht mocht? 

Natuurlijk mag dat, maar niet op 3-4-5 september… of toch wel? Ik kan het gewoon bestellen zonder reisdatum te hoeven kiezen, en in de voorwaarden die ik tot aan het betalen te zien krijg staat ook niets over geldigheid/beperkingen wegens Zandvoort.

Je krijgt dan dus een e-ticket couponcode opgestuurd waar je (zonder eerdere info) niets mee kan op bepaalde datums? Top! :sweat:

Reputatie 7
Badge +3

De Dagretour Dal kaartjes zijn niet geldig tijdens de dagen van de Dutch Grand Prix., dus 3, 4 en 5 september. Dat staat in de voorwaarden. 

Reageer