beantwoord

Waarom kan ik een klacht niet via internet melden??

• 17 augustus 2017
  • 8 reacties
  • 349 Bekeken

Belde met Utrecht en kreeg na mijn relaas te horen dat ik een klacht diende te richten aan een postbusnummer in Utrecht!
Alles is via internet te regelen, maar een klacht accepteren ze niet via dit medium!
icon

Beste antwoord door Thomas NS 23 augustus 2017, 18:06

In overleg met Kaklomp plaats ik de klacht openbaar om dit met de community te delen.

Kaklomp heeft in de trein van 09:56 vanuit Meppel (16 augustus) een reis gemaakt naar Utrecht Centraal. Tussen het stuk van Zwolle naar Utrecht was het ontzettend druk, en constateerde Kaklomp dat niemand wilde opstaan voor een oudere reiziger. Studenten zaten op de iPad of de telefoon en schonken geen aandacht hieraan. Ondanks de medische klachten, heeft de topicstarter 45 minuten moeten staan op het balkon. Op de terugreis was er ook een uitgevallen trein, waardoor er vertraging is ontstaan.

Uiteraard is dit niet het boegbeeld van een reis met NS, niet om trots op te zijn. Wij krijgen de laatste tijd meerdere meldingen dat er niet wordt opgestaan voor de oudere medereiziger. Dit is gedrag waarvan wij hopen dat dit met de paplepel is ingegoten: dat reizigers dit zelf constateren of bij vragen om op te staan. Ik snap dat dit een last legt bij de reiziger en dat wij misschien meer kunnen betekenen hierin. Ik heb dit reeds onder de aandacht gebracht. In het vervolg kan er gerust gevraagd worden aan reizigers of deze zijn/haar stoel wil opgeven. Als hier geen gehoor aan wordt gegeven, kan de conducteur altijd ingeschakeld worden.

Wat betreft de uitgevallen trein wil ik meelezers en ook kaklomp laten weten dat wij hier een restitutiemogelijkheid hebben. Het gaat hier om de Geld Terug Bij Vertragingsregeling, hier lees je er meer over. Uitgevallen treinen zijn vervelend, maar gelukkig bieden wij compensatie bij vertraging vanaf 30 minuten.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hallo Kaklomp en welkom op het NS Serviceforum.

Barst los: ik ben een en al oor. Jouw klacht wordt graag hier op het forum gelezen, dan kan ik kijken wat ik voor jou kan betekenen. Als je het probleem liever niet openbaar zet, dan mag je mij een privébericht sturen. Openbaar is handiger, zodat alle forumleden mee kunnen denken. Ik hoor graag wat je wilt doen.
Badge +3
Via internet zijn er diverse mogelijkheden. Als het vertrouwelijke info is, gewoon het contactformulier.

Of privébericht aan een moderator hier (aan Thomas heb je een goeie!) of anders via Twitter of Facebook. Ik denk dat je de verkeerde persoon aan de telefoon had.
Dank voor je reactie !
Reputatie 7
In overleg met Kaklomp plaats ik de klacht openbaar om dit met de community te delen.

Kaklomp heeft in de trein van 09:56 vanuit Meppel (16 augustus) een reis gemaakt naar Utrecht Centraal. Tussen het stuk van Zwolle naar Utrecht was het ontzettend druk, en constateerde Kaklomp dat niemand wilde opstaan voor een oudere reiziger. Studenten zaten op de iPad of de telefoon en schonken geen aandacht hieraan. Ondanks de medische klachten, heeft de topicstarter 45 minuten moeten staan op het balkon. Op de terugreis was er ook een uitgevallen trein, waardoor er vertraging is ontstaan.

Uiteraard is dit niet het boegbeeld van een reis met NS, niet om trots op te zijn. Wij krijgen de laatste tijd meerdere meldingen dat er niet wordt opgestaan voor de oudere medereiziger. Dit is gedrag waarvan wij hopen dat dit met de paplepel is ingegoten: dat reizigers dit zelf constateren of bij vragen om op te staan. Ik snap dat dit een last legt bij de reiziger en dat wij misschien meer kunnen betekenen hierin. Ik heb dit reeds onder de aandacht gebracht. In het vervolg kan er gerust gevraagd worden aan reizigers of deze zijn/haar stoel wil opgeven. Als hier geen gehoor aan wordt gegeven, kan de conducteur altijd ingeschakeld worden.

Wat betreft de uitgevallen trein wil ik meelezers en ook kaklomp laten weten dat wij hier een restitutiemogelijkheid hebben. Het gaat hier om de Geld Terug Bij Vertragingsregeling, hier lees je er meer over. Uitgevallen treinen zijn vervelend, maar gelukkig bieden wij compensatie bij vertraging vanaf 30 minuten.
Goedenavond, gezien de door de NS gemelde achterstand in het beantwoorden van e-mails en het feit dat ik deze klacht/vraag niet via het klachtenformulier kwijt kan, doe ik het op deze manier.

- vanavond (24 aug) om 19.45 uur met de Thalys uit Brussel aangekomen op Amsterdam Centraal. Vanzelfsprekend gereisd met Thalyskaartjes en niet met OV Chip
- vervolgens heb ik 3 minuten de tijd om op A'dam Centraal de sprinter naar Abcoude te pakken
- trap af, stevig doorstappen, ondertussen OV Chip uit tas en bedenken waar ik dan moet inchecken?
- voordat ik de trap naar perron 5b opga, is er links een gang waar ik in/uitcheckpaaltjes zie staan.
- ik houd snel m'n OV voor de scanner en wat gebeurt? "Uitchecken, Euro 20,- in mindering op saldo"!!
- Ik schrik, dit was niet de bedoeling, ik wilde inchecken! Vervolgens kan ik niet meer inchecken omdat m'n saldo te laag is en heb ik geen tijd meer om op te waarderen.
- Ik heb het uitgelegd aan de controleur in de trein, die gelukkig heel begripvol was. Ik had echt geen idee wat ik fout gedaan had.

Kan dit opgelost worden middels het terugstorten van het afgeschreven bedrag? Mijn OV staat niet op naam. Ik zet natuurlijk niet mijn rekeningnummer hierbij maar geef dat graag op een veiligere manier door. Op verzoek kan ik natuurlijk ook mijn Thalys kaartjes laten zien.

In afwachting van uw bericht,
Met vriendelijke groet,
Jolanda

Hallo Kaklomp en welkom op het NS Serviceforum.

Barst los: ik ben een en al oor. Jouw klacht wordt graag hier op het forum gelezen, dan kan ik kijken wat ik voor jou kan betekenen. Als je het probleem liever niet openbaar zet, dan mag je mij een privébericht sturen. Openbaar is handiger, zodat alle forumleden mee kunnen denken. Ik hoor graag wat je wilt doen.
Reputatie 5
Badge
Ik verzoek u, indien u nog kunt, het OV-kaart nummer direct te verwijderen. Er zijn helaas altijd kwaadwillenden aanwezig die hier op een voor u ongunstige manier gebruik van maken. Verder kan u wachten tot een moderator reageert of telefonisch contact opnemen met de NS klantenservice.
Welkom op het NS Serviceforum, JolandaNSF! 🙂

Ik vermoed dat je hebt proberen in te checken bij een uitcheckpoortje/paaltje. Doordat er geen incheck bekend is, wordt het instaptarief ingehouden. Ik raad je aan contact op te nemen met onze klantenservice via 030-7515155 of stuur een privebericht viaFacebook / Twitter. De verkeerde in/uitcheck kan dan hersteld worden en het bedrag wordt dan naar je bankrekening overgemaakt 🙂

Kaklomp heeft ...en constateerde Kaklomp dat niemand wilde opstaan voor een oudere reiziger. Studenten zaten op de iPad of de telefoon en schonken geen aandacht hieraan. Ondanks de medische klachten, heeft de topicstarter 45 minuten moeten staan op het balkon.

...

Leuk dat u heeft besloten deze klacht met ons te delen, Kaklomp!

Wanstaltig dat niemand voor u op wilde staan. Helaas is dit indicatief voor een van een reeks aan maatschappelijke problemen waar Nederland mee te maken heeft, wat mij betreft.

Hopelijk volgt u het advies op om er in het vervolg een conducteur bij te betrekken, voel u niet bezwaard, "daar zijn ze onder andere voor".

Reageer