waarom kan je niks aan de ns vertellen zonder letterlijk alle gegevens behalve mijn sofinummer, voor er wordt geluisterd naar mijn klacht. | NS Community
beantwoord

waarom kan je niks aan de ns vertellen zonder letterlijk alle gegevens behalve mijn sofinummer, voor er wordt geluisterd naar mijn klacht.

  • 10 December 2021
  • 12 reacties
  • 200 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb via verschillende kanalen geprobeerd een klacht in te dienen, maar zij luisteren niet naar mijn klacht als ik weiger mijn geboortedatum en huisadres en OV chip nummer door te geven. Dan is het net alsof ik en mijn klacht niet bestaan. NS neemt met plezier mijn geld aan van de reizen die ik elke dag maak. En mij dan helpen op een pijnpunt, willen ze absoluut niet mits je al je gegevens doorgeeft anders kijken ze er niet eens naar. Een bedrijf met een publieke taak/functie, verhoogt de drempel voor klagen zodat het lijkt alsof ze het heel geweldig doen, maar ondertussen zijn mensen net als ik die pertinent gewoon weigeren om dat te doen en zo worden wij niet serieus genomen. Wat ik zelf echt schandalig vind ook omdat er niet echt een concurrent is en je geen andere keuze heb dan iedere dag weer in te stappen. 

icon

Beste antwoord door Tamzin 10 December 2021, 09:13

Bekijk origineel

12 reacties

Het lijkt me logisch dat een bedrijf bij concrete private klachten wil weten en checken met wie ze contact hebben. Dat sommige privacy extremisten daar moeite mee hebben lijkt me primair hun eigen probleem.

Als u een algemene klacht hebt kunt u die hier op het forum kwijt. Als het om een persoonlijke (financiële) klacht gaat zult u toch echt moeten vertellen wie u bent. Er zijn helaas ook veel fraudeurs en oplichters in dit land.

Reputatie 1

Dank voor u mening, totaal nutteloos deze reactie. Maar dat krijg je in vrij land je mag je mening uiten. Hoe nutteloos ook.

Reputatie 7
Badge

Ik vraag me af wat de reden is waarom je de klacht anoniem wilt doen? Dat u Anoniem op dit forum bent is uw keuze en daar bent u vrij in.

U heeft toch niks te verbergen, lijkt mij? En verder kan je erop vertrouwen dat de NS wel de AVG regeltjes in orde heeft.

Reputatie 1

Ik kan overal wel vertrouwen dat het goed gaat, ondertussen zijn mijn gegevens bij 2 andere bedrijven waar je mag geloven dat zij de zaken op orde hebben. Al gehackt, dus u kan begrijpen dat ik nergens meer mijn privé gegevens opgeef. Daarin tegen wat heb je nog meer nodig dan een naam en een e-mail adres. Daar kan je reageren met het antwoord op mijn klacht. Wat hebben mijn adres en geboortedatum te maken met een klacht??

Daarin tegen wat heb je nog meer nodig dan een naam en een e-mail adres. 

Uw kunt een valse naam opgeven en een fancy emailadres. Als u bijv. wilt klagen dat de stationsklok achterloopt is dat voldoende. Maar zodra om het persoonlijke of financiële zaken gaat niet en wil men checken wie u bent. 

Reputatie 7
Badge

Dat je gegevens gehackt zijn lijkt mij sterk, Ik denk dat je uitgelekt bedoelt. Misschien is het verstandig om wat meer vertrouwen te krijgen, want alle partijen doen hun best om hun hun klantgegevens veilig op te slaan. Voornamelijk zijn webwinkels nog het meeste potentiële doelwit van hackers. 

Je kan natuurlijk een eigen domein nemen met je achternaam, zoals janssen.nl. Dan kan je voor elke site waar jij je voor aanmeldt een eigen e-mailadres kiezen, dus bijv. aanmelding-ns@janssen.nl. Mocht er ooit spam komen op één van de bekende e-mailadressen, Dan weet je waar het vandaan komt en dan kan je die blokkeren.

Voor de rest adviseer ik ook sterk om unieke sterke wachtwoorden te nemen. Een paswoord manager helpt daarbij.

Ik zou zeggen: doe er je voordeel mee.

Reputatie 1

Waarom vraagt niemand überhaupt wat de klacht is, voordat je je mening  uitspuugt. Het is leuk dat je voor de NS klaarstaat om hen te verdedigen, maar je heb 2 keer je mening duidelijk gemaakt. En nu is het wel goed zo, we hebben allemaal kunnen lezen dat hoe u hier instaat. Een fijne dag verder toegewenst.

Reputatie 7
Badge

U ook veel succes. Hopelijk heb je wat aan mijn tips. 

Reputatie 1

Bedankt Aar, 

Goedemorgen Onbekende en welkom op de NS Community! 

Ik zie dat je door onze forumleden al bent gewezen op de reden waarom wij deze gegevens uitvragen. Daarnaast is het wel mogelijk om een anonieme klacht door te zetten, maar dit doen wij voornamelijk bij algemene klachten zoals bijvoorbeeld een volle trein. Mocht je het willen, dan mag je mij in een privébericht de klacht wel doorzetten. Dan ga ik kijken of ik inderdaad je gegevens nodig heb voor de specifieke klacht of dat ik hem gewoon zonder gegevens voor je kan doorzetten. 

Reputatie 1

Als 2 andere voor u mij verteld hebben dat u systeem zo in elkaar zit snap ik dat nu nog steeds met het zelfde probleem blijf zitten en dat er niks aan situatie gaat veranderen op het station. En het zijn de medewerkers niet die dwars liggen. Die willen maar al te graag helpen, het zijn de systemen waar zij door gebonden worden dat niks serieus genomen wordt mits je alles overhandigd. Dus denk niet dat u mij privé of publiekelijk kan helpen, wanneer u met het zelfde systeem te maken heeft.

Reputatie 7

Ik vraag me af wat de reden is waarom je de klacht anoniem wilt doen? Dat u Anoniem op dit forum bent is uw keuze en daar bent u vrij in.

U heeft toch niks te verbergen, lijkt mij? En verder kan je erop vertrouwen dat de NS wel de AVG regeltjes in orde heeft.

 

Dat vertrouwen heb ik helaas toch niet echt bij NS (AVG op orde). Er zijn hier al meerdere topics op het forum geweest, waarbij dit echt niet het geval was. Mensen die bij inloggen gegevens van een heel ander persoon kregen. Vaak was het wel familie maar toch. (Mijn huishoudelijke hulp kreeg bij het inloggen bijvoorbeeld de gegevens van haar moeder)

Reageer