Waarom maakt NS reisassistentie gebruik van een adres dat ik heb gebruikt voor de aanvraag van een NS Treinpakkers boekje?

• Anonymous
  • 0 reacties
Reisassistentie aanvragen voor treinreizen t/m 4 juni 2018?
Dat kan nog op de oude manier via de website https://avg.ns.nl/

Op 5 juni 2018 sluit de website avg.ns.nl en wijzigt het boeken van reisassistentie.

Dit verandert er voor u

• Vanaf 5 juni boekt u uw reisassistentie via ns.nl/reisassistentie of de Reisplanner Xtra app
  • U heeft daarvoor een Mijn NS account nodig. Vraag deze alvast aan!
  • Telefonisch boeken blijft mogelijk via 0302357822. We helpen u graag.
Ik log in via ns.nl/reisassistentie
Na het invullen van mijn e-mailadres (dat ik óók gebruik voor mijn NS)
kom ik er tot mijn stomme verbazing achter dat hier een adres staat
dat ik ook heb gebruikt voor het aanvragen van het boekje treinpakkers.

Waarom?!

11 reacties

Michiel., heb je echt zelf reisassistentie aangevraagd of is dit een hypothetische vraag?
Badge +3
Tja, het treinpakkers2018@ mijndomein.nl adres dat ik onlangs gebruikte ging NS (ik kreeg daar gelukkig een mailtje over) in het vervolg maar standaard gebruiken voor alle correspondentie!

Als ik dat niet wilde moest ik actie ondernemen...
Omgekeerde wereld, liever NIET doen tenzij ik dat expliciet aangeef (voortaan dit adres gebruiken) 😞
Michiel., heb je echt zelf reisassistentie aangevraagd of is dit een hypothetische vraag?

Anders krijgt hij dat toch niet te zien....
Tja, het treinpakkers2018@ mijndomein.nl adres dat ik onlangs gebruikte ging NS (ik kreeg daar gelukkig een mailtje over) in het vervolg maar standaard gebruiken voor alle correspondentie!

Als ik dat niet wilde moest ik actie ondernemen...Omgekeerde wereld, liever NIET doen
tenzij ik dat expliciet aangeef (voortaan dit adres gebruiken) :(

Hoe zit dat eigenlijk onder het regime van de de nieuwe AVG?
Mag de NS een correspondentieadres dat ze verkrijgt uit een andere bron zomaar gebruiken?
Badge +3
Mag de NS een correspondentieadres dat ze verkrijgt uit een andere bron zomaar gebruiken?

Als NS het adres verkrijgt uit één van hun systemen blijft het binnen het bedrijf denk ik (dus geen derde partij, want Spoordeelwinkel is gewoon NS). Wat de AVG daar over zegt, geen idee 🤔

Maar dan nog vreemd dat ze ongevraagd (wel met melding, je kunt het ongedaan maken) het meest recente opgegeven/gebruikte adres (met name als dat een e-mail adres is want daar heeft bijna iedereen er wel meerdere van) standaard gaan gebruiken voor alle correspondentie.

Ik houd dat liever gescheiden, en wil dat mailtjes over mijn abonnement e.d. gewoon binnen komen in het postvakje waar ik ze verwacht natuurlijk! Net als mails van de Community en zo.

Gooi mijn zorgvuldig in elkaar geknoopte digitale spaghetti-chaos niet zomaar door elkaar, want dan raakt MIJN systeem de draad kwijt en krijgen we kortsluiting⚡ door ongevraagde acties/aannames van JULLIE systeem :D

Bij een post/huisadres kan ik me nog wel iets voorstellen...
"Het opgegeven adres X wijkt af van uw bij ons bekende adres Y. Bent u misschien verhuisd en wilt u de Treinpakkers/Spoor etc. voortaan op het nieuwe adres ontvangen (JA/NEE)?"
[...]
Maar dan nog vreemd dat ze ongevraagd (wel met melding, je kunt het ongedaan maken) het meest recente opgegeven/gebruikte adres (met name als dat een e-mail adres is want daar heeft bijna iedereen er wel meerdere van) standaard gaan gebruiken voor alle correspondentie.

Ik sta nu in MijnNS met een niet bestaand GBA-adres... Dat lijkt mij toch niet de bedoeling.

Wat wel weer bijzonder is: Het e-mailadres dat ik had gebruikt voor de aanvraag van
het Treinpakkers boekje was in tegenstelling tot het postadres niet veranderd.
[...] dat ik ook heb gebruikt voor het aanvragen van het boekje treinpakkers.
Het boekje van Treinpakkers heb ik overigens nooit mogen ontvangen.

Wel wordt er nog steeds om je geboortedatum gevraagd bij de aanvraag van een couponboekje:
https://uat-spoordeelweken.actiesite-2organize.com/spoordeelweken/

Is deze geboortedatum gebruikt om mijn adres te wijzigen?
En waarom wordt er nog steeds gevraagd naar een geboortedatum?
Dag Michiel,

we zoeken het graag voor je uit. Wil je screenshots van de gegevens die je ziet en de meldingen die je krijgt doorsturen naar forum@ns.nl? Dan gaan we op speurtocht uit.
En waarom vragen ze nog steeds naar het geslacht?
we zoeken het graag voor je uit. Wil je screenshots van de gegevens die je ziet en de meldingen die je krijgt doorsturen naar forum@ns.nl? Dan gaan we op speurtocht uit.
@Chiel NS de screenshots van de gegevens zijn verstuurd naar bovenstaand e-mailadres.
Hoi Michiel. Ik heb hier even naar laten kijken, aan de hand van de e-mail die je hebt gestuurd naar ons.

Ik heb begrepen dat je meerdere aanvragen hebt gedaan, en je bij iedere aanvraag iets verandert aan je huisnummertoevoeging. Ik vermoed omdat je zo een en ander wil testen. Voor ons betekent dat overigens alleen maar extra administratie.

Ons systeem probeert klanten te herkennen op basis van aangeleverde gegevens. Indien een adres net iets anders is, dan wordt het bijgewerkt aan de hand van de laatst aangeleverde gegevens. Dit gebeurt pas wanneer er een match is van boven de 97%. Voor jou zijn er dan ook erg veel automatische updates geweest op het adres en ons kwaliteitsteam heeft meerdere malen handmatig moeten ingrijpen. De verwarring die je probeert te scheppen met je gegevens werkt niet, dankzij onze software.

Reageer