beantwoord

Wachttijd NS chat op 20-02-2019 minimaal 3 uur

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Vandaag heb ik een vraag geplaatst op dit forum. Mij werd geadviseerd de vraag via de sociale media te plaatsen. Dat heb ik om 19.15 uur gedaan. Nu is het 22.22 uur. Hoe is het toch mogelijk Ns
icon

Beste antwoord door Emma NS 21 februari 2019, 10:18

Stuur mij even een privé bericht Vares, dan ga ik kijken hoe ik je verder kan helpen! Dit kun je doen door te klikken op mijn naam en op 'Stuur bericht'. Ik ontvang graag je NAW-gegevens en een korte uitleg over waar je tegenaan loopt. 🙂

Bekijk origineel

7 reacties

ik zal ff antwoord geven namens een NS moderator (graag gedaan jongens)

”Hoi Vares, wat vervelend dat je zo lang hebt moeten wachten in de chat. We proberen je altijd zo snel mogelijk te helpen en hier doen we onze best voor. Soms kan het echter onverwacht druk zijn waardoor de wachttijd oploopt. Ik heb zelf laatst ook heeeeel lang moeten wachten bij de klantenservice van Albert Heijn, ik weet precies wat je bedoelt. Probeer het anders morgen tussen 11:30 en 14:00 nogmaals, ervaring leert ons dat veel mensen dan een boterhammetje eten en het dan wat minder druk is. Ik zal je vraag als beantwoord markeren aangezien dit onze werkwijze is DOEI”
Reputatie 6
Badge
De chat zou nog tot 23.00 uur bereikbaar moeten zijn. Heb je nadat je je vraag gesteld hebt de chat open laten staan? Ze proberen normaal gesproken binnen 15 minuten te antwoorden.

Als er aangegeven wordt dat je het beste contact kunt opnemen met social media dan wordt Facebook en twitter (ns_online) bedoeld. De ervaring is dat zij redelijk snel reageren en indien nodig kun je bestandjes/foto's met hen delen.
Badge +3
Facebook gebruik ik zelden, Twitter ben ik (indien thuis) wel actief op.

Het klopt helemaal dat het overal (dus ook chat, zelf nooit gebruikt) druk is.

Maar het valt me wel op dat op Twitter men vooral bezig is met standaard antwoorden geven (jeetje, wat jammer zeg dat het zo druk is in deze trein, ken je de druktemelder al ?!)

Dat die nogal voorrang krijgen op (eerdere) serieuze vragen en meldingen vind ik raar! Die klagers even sussen dus, en als we iets moeten uitzoeken dan doe maar een DM en kan je nog langer wachten (via DM kan ff duren zegt men zelf)!

Bellen is ook geen optie, want wachttijd meer dan een half uur zonder melding over waar je in hemeltjesnaam ergens in de de wachtrij staat (nog × mensen voor u, dat gaat dus ongeveer ¥ minuten duren nog.. ) Daar doen ze niet aan!

Dat is niet acceptabel, wordt NIET gemeld, en is ook niet echt van deze tijd, toch?

Zorg voor voldoende MENSEN dus... of (als dat niet lukt) voor veel betere (online en op de stations of desnoods via de telefoon) communicatie!

Laat dat niet aan de reizigers over dus, want voor je het weet nemen die dan maar gewoon een taxi en krijgen jullie weer een claim.
bosschebol schreef:

ik zal ff antwoord geven namens een NS moderator (graag gedaan jongens)

”Hoi Vares, wat vervelend dat je zo lang hebt moeten wachten in de chat. We proberen je altijd zo snel mogelijk te helpen en hier doen we onze best voor. Soms kan het echter onverwacht druk zijn waardoor de wachttijd oploopt. Ik heb zelf laatst ook heeeeel lang moeten wachten bij de klantenservice van Albert Heijn, ik weet precies wat je bedoelt. Probeer het anders morgen tussen 11:30 en 14:00 nogmaals, ervaring leert ons dat veel mensen dan een boterhammetje eten en het dan wat minder druk is. Ik zal je vraag als beantwoord markeren aangezien dit onze werkwijze is DOEI”

@bosschebol, ik moet je helaas teleurstellen: je bent niet door de screening gekomen en ik kan je helaas niet aannemen als moderator. Toch onwijs bedankt voor je dappere poging.

@Vares, goed dat je dit aangeeft. We willen juist dat Chat een geliefd kanaal is en blijft, maar dan moet dit kanaal wel bereikbaar zijn. We zijn een tijd geleden overgestapt naar een andere tool, en sinds kort staat de optie om te chatten altijd open. Voorheen kreeg je nog een melding dat het druk is en wordt je geadviseerd een ander kanaal te kiezen of het later nog eens te proberen. Het gevolg is dat je nu altijd kunt chatten, ook wanneer er geen medewerker beschikbaar is. We zijn zelf dus ook nog aan het leren en dit signaal is dus bij ons bekend. We zijn bezig om dit op te pakken.

Ik mag hopen dat je inmiddels een reactie hebt. Zo niet, dan lossen wij het alsnog graag via de Community op, aangezien je inmiddels wel genoeg binnen NS bent rondgestuurd.
Hallo,
Ik heb nog steeds geen reaktie ontvangen. Vanochtend om 8,16 uur weer dezelfde vraag gesteld via chat. Nu 9.39 uur nog steeds geen antwoord. Weer 1 1/2 uur in de wacht. Ik wacht dus al 4 1/2 uur op antwoord op mijn vraag.
Stuur mij even een privé bericht Vares, dan ga ik kijken hoe ik je verder kan helpen! Dit kun je doen door te klikken op mijn naam en op 'Stuur bericht'. Ik ontvang graag je NAW-gegevens en een korte uitleg over waar je tegenaan loopt. 🙂
Ik heb nog steeds niets van Vares gehoord, is het inmiddels opgelost?

Reageer