Wanneer gaat de NS geld retour storten na een foutieve start saldo afschrijving | NS Community
beantwoord

Wanneer gaat de NS geld retour storten na een foutieve start saldo afschrijving

  • 25 March 2023
  • 7 reacties
  • 166 Bekeken

Ik heb afgelopen donderdag 16 maart gereisd met het openbaar vervoer ( voor het eerst weer na een lange tijd ). Helaas geen goede ervaring. Bij het Amstelstation ging het mis, ik checkte met mijn OV kaart bij het poortje van de Trein maar ging met de Metro naar A'dam CS ( niet goed opgelet door mij ).

Gevolg startsaldo van 20 euro afgeschreven en ik kon met mijn OV kaart met een dag daarvoor € 40 opgeladen tegoed niet verder met mijn OV chip kaart ( gelukkig wel met mijn betaalpas).

Na 24 uur kon ik hier melding van doen, dat kon niet bij OV chiploket maar ik moest de NS zelf bellen ( dat was dus al weer 2 euro beltegoed weg ). Het teveel afgeschreven saldo voor de Metro was dezelfde dag gecorrigeerd door de OV chip organisatie, maar ik wacht nog steeds op 20 euro retour van de NS.

Mijn vraag is hoelang duurt het normaliter wannneer de NS geld retour stort, in mij webomgeving staat: Ons systeem is niet in staat om te zeggen of U geld kunt terugvragen voor deze transactie.

Ik heb dus op dat punt nooit met de NS gereisd, de medewerker aan de NS telefoon zei dat als dit niet binnen 4 weken retour gestort wordt ik weer moest bellen, hij bevestigde mijn foutieve incheck.

In iedergeval ga ik nooit meer met een opgeladen OV chipkaart met de NS reizen, altijd rechtstreeks met mijn betaalpas. Nu begrijp ik weer waarom ik bijna 10 jaar niet met het openbaar gereisd heb afgelopen jaren.

 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 25 March 2023, 11:20

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3

Wat is nu je vraag? Of wil je alleen je verhaal kwijt?

Goedemorgen sdsdukgh en welkom bij de NS Community.

Het spijt me om te lezen dat jouw reiservaring na zo lange tijd meteen een slechte ervaring is geweest.

Wat betreft je vraag, je hebt het antwoord eigenlijk al in je eigen bericht geplaatst.

...de medewerker aan de NS telefoon zei dat als dit niet binnen 4 weken retour gestort wordt ik weer moest bellen, hij bevestigde mijn foutieve incheck.

Een restitutie hoort binnen maximaal 4 weken op je rekening te staan. In de praktijk komt is dit echter meestal al binnen 2 weken aan.

Mijn vraag is, binnen welke termijn het geld retour gestort gaat worden. Ik lees dat dit meestal binnen een maand gebeurd lees ik in bovenstaand antwoord. Laten we hopen dat dit gebeurd.

Ik sluit af met een positieve ervaring, uiteindelijk kon ik op Amsterdam CS wel met mijn betaalpas inchecken. Dat ga ik voortaan indien ik met de OV vervoer reis doen bij de NS. OV pay heeft de toekomst !

 

Reputatie 7
Badge +1

Mijn vraag is, binnen welke termijn het geld retour gestort gaat worden. Ik lees dat dit meestal binnen een maand gebeurd lees ik in bovenstaand antwoord. Laten we hopen dat dit gebeurd.

Ik sluit af met een positieve ervaring, uiteindelijk kon ik op Amsterdam CS wel met mijn betaalpas inchecken. Dat ga ik voortaan indien ik met de OV vervoer reis doen bij de NS. OV pay heeft de toekomst !

 

Nou daar ben ik nog niet zo zeker van. Al heel veel topics met rare afschrijvingen zowel op Twitter als hier. Voorts reis je met OV Pay zonder enige vorm van korting. Ik zie chipkaart niet zo snel verdwijnen omdat bij alleen OV-Pay altijd een ID-bewijs zal moeten worden getoond als je op korting wil reizen. Lijkt mij nogal veel gedoe.

Even melden dat vandaag de € 20 retour gestort is door de NS, mooi opgelost zo.

Over OV Pay kan ik alleen maar tevreden zijn als sporadische OV gebruiker. Het bedrag wat ik op mijn OV chipkaart nog heb staan gebruik ik met de startsaldo van € 4 wel voor Bus en Tram indien nodig.

Ik ben toch benieuwd hoe de OV Chipkaart in de toekomst gaat varen, ik heb die net begin dit jaar aangeschaft en is dus nog 5 jaar geldig tot 2028.

Ook nog een compliment aan de NS, om met je OV chipkaart ´gratis´ 24 uur je fiets in een bewaakte stalling van de NS te kunnen neerzetten. Goede service 👍

Reputatie 7
Badge +3

Ook nog een compliment aan de NS, om met je OV chipkaart ´gratis´ 24 uur je fiets in een bewaakte stalling van de NS te kunnen neerzetten. Goede service 👍

Dat ‘gratis’ stallen kan alleen als je stallen op rekening op jouw kaart hebt staan.

Badge +3

Ook nog een compliment aan de NS, om met je OV chipkaart ´gratis´ 24 uur je fiets in een bewaakte stalling van de NS te kunnen neerzetten. Goede service 👍

Dat ‘gratis’ stallen kan alleen als je stallen op rekening op jouw kaart hebt staan.

Nee hoor, kan ook gewoon met een anonieme kaart of een kaart zonder Stallen op Rekening.

Reageer