beantwoord

Wanneer ontvang ik geld terug na beëindiging abonnement?

• 31 januari 2020
  • 4 reacties
  • 149 Bekeken

Hallo,

Het DalVoordeel abonnement is gestopt per 28-12-2019. Hiervan hebben we 15-1-2020 bericht ontvangen. Op de factuur staat:

“Het factuurbedrag wordt binnenkort op uw rekening …… ten name van …… bijgeschreven. Eventuele openstaande facturen zullen met dit factuurbedrag worden verrekend.”

Op deze NS pas is geen nieuw abonnement gestart. Er zijn geen openstaande facturen.

We zijn inmiddels twee weken verder. Wanneer wordt het restant van het DalVoordeel abonnement gestort op onze rekening?

icon

Beste antwoord door Mark NS 31 januari 2020, 12:48

Hoi MRW flex

Dat is afhankelijk van het type abonnement. Bij een klassiek abonnement zal de restitutie binnen 30 dagen gestort worden nadat het abonnement gedeactiveerd is bij een kaartautomaat. Bij een NS Flex abonnement zal er naar aanleiding van een beëindiging doorgaans een extra tussentijdse factuur worden aangemaakt. Over het algemeen staat het bedrag dan een paar dagen later op je rekening. Er zijn echter een aantal storingen geweest met uiteenlopende problemen tot gevolg. Je kunt het beste contact opnemen met de Klantenservice om navraag te doen. 

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi MRW flex

Dat is afhankelijk van het type abonnement. Bij een klassiek abonnement zal de restitutie binnen 30 dagen gestort worden nadat het abonnement gedeactiveerd is bij een kaartautomaat. Bij een NS Flex abonnement zal er naar aanleiding van een beëindiging doorgaans een extra tussentijdse factuur worden aangemaakt. Over het algemeen staat het bedrag dan een paar dagen later op je rekening. Er zijn echter een aantal storingen geweest met uiteenlopende problemen tot gevolg. Je kunt het beste contact opnemen met de Klantenservice om navraag te doen. 

Reputatie 5

EN er wordt ook vooralsnog niks terugbetaald zolang je (de klassieke=doorlopende versie) van welk ABO dan ook niet via de automaat van de kaart hebt verwijderd. Dat staat weliswaar in die mails, maar velen zien dat over het hoofd of lezen gewoon slecht. Zolang het er niet af is, blijf je betalen.

De brief krijg je pas als je abonnement van je pas hebt gedeactiveerd. Anders loopt abonnement gewoon door. Logischerwijs krijg je dan geen geld terug.

Ik heb het dan ook over een factuur die ik heb ontvangen van NS en niet over de eerste mail waarin staat dat we bij kaartautomaat het abonnement moeten deactiveren.

We hebben dus niets over het hoofd gezien en zijn ook in staat om wel goed te lezen.

Misschien heb je de vraag niet goed lezen of begrepen.

@Mark NS, ik wacht nog af, het betreft inderdaad een klassiek abonnement. Of mag ik jou de factuurgegevens doorgeven? Zodat jij kan kijken of er iets aan de hand is.

In principe bekijken de moderators dit niet op verzoek en het kan even duren voordat Mark NS weer dienst heeft. Het is tamelijk rustig op Social Media op het moment. Als je oNS een privébericht stuurt via Facebook heb je over een uur een antwoord. Via een Twitter DM zal dit aanzienlijk sneller gaan.

Reageer