beantwoord

Wanneer wordt het schade bedrag overgemaakt?

• 15 januari 2018
  • 9 reacties
  • 323 Bekeken

Reputatie 2
Al sinds juli 2017 probeer ik gehoord te worden bij ns over mijn klacht dat mijn vouwfiets is beschadigd bij het onaangekondigd verplaatsen van de fietskluis.
In November is dan eindelijk een schadevergoeding (minimaal overigens) toe gezegd.
En daarna is het stil geworden.
Nog een keertje aan Chiel vraag gesteld wanneer ik dit bedrag op mijn rekening kan zien.
Is ondertussen al weer drie weken of langer geleden.
Weer geen antwoord gehad.
Ik zou toch willen dat deze kwestie nu afgerond gaat worden.
Ik hoor graag van u.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 19 februari 2018, 14:20

Er is een schadevergoeding uitbetaald aan topicstarter. Ik kan verder niets meer voor haar betekenen.
Bekijk origineel

9 reacties

Ik wil deze case graag in beheer nemen en het voor je oplossen, aangezien het veel te lang duurt en via te veel schrijven gaat. Wanneer je op mijn naam klikt krijg je de mogelijkheid tot het versturen van een privébericht. Noteer daarin in ieder geval NAW-gegevens, geboortedatum, ov-chipkaartnummer en IBAN. Ik help je dan zo snel mogelijk verder.
Ik heb deze case nog altijd in beheer, maar ben nog in conclaaf met h19677 over de afhandeling.
Reputatie 2
Eindelijk, na bijna zeven maanden, na misschien wel 100 mails en andere contactmomenten, is het schamele bedrag van 100 euro, zijnde een schadevergoeding voor de beschadiging van mijn vouwfiets, op mijn rekenig overgemaakt.
En, na tien weken, is het de klantenservice ook gelukt om de borg van de fietskluis terug te geven.
Ik heb er bijna een dagtaak aan gehad om dit voor elkaar te krijgen.

Maar tevreden ben ik nog lang niet. Deze kwestie is nog niet afgerond.
Wat moet er nog gebeuren?
Twee dingen.
Een:
Wat denk je van een excuus van de ns?
En dan niet zo eentje als "excuses voor het ongemak" want daar strooit de ns mee alsof het zandkorreltjes in de woestijn zijn. Een oprecht excuus. In de volgende trant:
Wij bieden als ns onze oprechte excuses aan dat wij in dit digitale tijdperk waarin het zo eenvoudig is om even een berichtje te sturen nalatig geweest zijn, dat de medewerker op de klantenservice heeft zitten slapen, dat wij het niet nodig vonden om die medewerker daarop aan te spreken. U kon niet op ons rekenen, en al helemaal niet op onze efficiency.
Wij bieden ook onze excuses aan dat een andere medewerker zo onzorgvuldig met uw eigendom is omgegaan, wij begrijpen ook niet dat deze persoon van mening is dat het bevestigen van duct tape op de lak van een fiets een doeltreffende actie is. Excuses dat wij deze medewerker hierop niet aangesproken hebben. We hebben geprobeerd om te doen of u gek was, maar dat us helaas niet gelukt.
Ook bieden wij u onze excuses aan dat wij u van het kastje naar de muur hebben gestuurd toen u een terechte klacht indiende. Sorry dat wij het conflict dat wij met pro rail hebben (want uw situatie is niet uniek, wij knokken wat af met pro rail) op uw bordje probeerden te schuiven. Sorry, dat we zo naief waren dat we dachten dat we daarmee weg konden komen.
Ook onze excuses voor onze belabberde klantenservice. Onze medewerkers schuiven het liefst een probleem zo ver mogelijk van zich af. Sommige mensen geven het dan gewoon op. We hebben er veel strategieën voor, zoals standaard iedere klacht pas na vijf dagen in behandeling nemen, is heel effectief hoor, dan kunnen we nog een nietszeggend antwoord geven, of zgn de mail niet begrijpen. Voor je het weet ben je weer een maand verder. O steeds een andere medewerker is ook erg effectief. O ja dan zijn er nog medewerkers die zeggen in de case te duiken.....halverwege geven ze het ergens op zonder dat je nog ooit iets hoort. Onze excuses hiervoor!
Maar het meest bieden wij u onze excuses aan omdat u nu niet meer met een prettig gevoel aan ns kunt denken.

Twee
Ik heb een produkt gekocht bij ns. Bedoeling produkt: veilig stallen van de fiets.
Het produkt heeft niet aan de eisen voldaan. Lijkt mij dat ik het betaalde geld voor dit product retour zou moeten krijgen. Mijn fiets heeft niet veilig gestaan, terwijl ik daar wel ruim 100 euro voor heb betaald.
Hallo h19677, Klaas Jan is op dit moment niet aanwezig. Ik zal hem vragen om tijdens zijn eerstvolgende dienst weer even contact met je op te nemen.
Er is een schadevergoeding uitbetaald aan topicstarter. Ik kan verder niets meer voor haar betekenen.
Reputatie 7
Badge
Een.. Twee...
Ik heb een produkt gekocht bij ns. Bedoeling produkt: veilig stallen van de fiets.

u boft dat u uw vouwfiets nog heeft. Elders zijn bij de verhuizing de kopiesleutels van de kluizen uitgeleend aan de aannemer, en verdwenen een maand later dure fietsen plotsklaps uit de kluis... ra ra.
Reputatie 2
Dank voor uw reactie. Mijn streven zou zijn om deze wantoestanden eens in het openbaar te brengen.
Ns neemt geen verantwoording en komt er mee weg.
Zo lang klanten niet blijven volhouden en aan de bel blijven trekken zal dit blijven gebeuren.
Het is toch van den gekke dat een fietskluis niet veilig is puur door wanbeheer door ns.
Reputatie 3
Dank voor uw reactie. Mijn streven zou zijn om deze wantoestanden eens in het openbaar te brengen.
Ns neemt geen verantwoording en komt er mee weg.
Zo lang klanten niet blijven volhouden en aan de bel blijven trekken zal dit blijven gebeuren.
Het is toch van den gekke dat een fietskluis niet veilig is puur door wanbeheer door ns.

Het is natuurlijk geen toeval dat voormalig DDR'66 man Rogier van Boxtel deze toko bestuurt.
Al tientallen jaren lukt het maar niet om hun klanten tevreden te houden en door wanbestuur zijn de goedwillende mensen op de werkvloer de pispaal. Met Prorail is het nog veel droeviger gesteld.......
Reputatie 2
Pro Rail en NS zijn over veel meer van dit soort zaken in conflict. Heftig in conflict.
Weet ik uit inside informatie.
Zij erkennen dus dat er problemen zijn. Niet dat ze verantwoording nemen.....

Ik vind het zo spijtig dat iedere individuele gedupeerde een strijd moet gaan leveren met de ns.
Een strijd die je natuurlijk nooit kunt winnen in je uppie.
Maar goed de strijd is nog niet gestreden.
Ik roep eenieder op die met deze zaken te maken heeft (gehad) om in de openbaarheid te treden.
We kunnen, als we samenwerken, het de ns nog knap moeilijk maken

Reageer