beantwoord

wat moet ik doen?

• 18 april 2021
  • 14 reacties
  • 322 Bekeken

allereerst ben ik zo verdrietig hierom en weet even niet bij wie ik hier mee moet. vrijdag ben ik naar mijn vriend gegaan. Uit de bus gestapt en zonder na te denken ingecheckt om 18.24. de trein komt om 18.34. dus ook echt niet een trein eerder kunnen pakken. een reis van over de 25 euro. ik heb juist deze kaart aangeschaft dat ik niet zo duur uit ben. ik gebeld met klantenservice. Haar antwoord ik heb mij 1 minuut te vroeg ingecheckt en krijg mijn geld ook zeker niet terug. deze vrouw was echt niet netjes en vroeg zelfs of "ik" haar niet begreep of dat ze het nog" maar" eens uit moest leggen. vind dit zo verdrietig. ik zal zeker deze fout niet meer maken. maar wist dit ook niet :( je kan zien met uitcheck dat ik ook echt geen andere trein heb gepakt. Vind het zo erg. 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 18 april 2021, 13:27

Hoi Lamity. Erg vervelend dat het zo is gegaan. Helaas hebben ze strikt genomen wel gelijk. Het tijdstip van inchecken bepaalt de eventuele korting en er moet ergens een grens worden getrokken. Blijkbaar heb je een klanteNService-medewerker getroffen die die regels ook strikt hanteert. We zien ook wel verhalen voorbij komen waarbij er wél uit coulance geld teruggegeven werd, maar hier heb je geen recht op. Je zou het nog 's kunnen proberen en hopen op een andere medewerker, maar als er van het vorige gesprek een notitie in het systeem is gemaakt, geef ik je eerlijk gezegd weinig kans :slight_frown:

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Lamity. Erg vervelend dat het zo is gegaan. Helaas hebben ze strikt genomen wel gelijk. Het tijdstip van inchecken bepaalt de eventuele korting en er moet ergens een grens worden getrokken. Blijkbaar heb je een klanteNService-medewerker getroffen die die regels ook strikt hanteert. We zien ook wel verhalen voorbij komen waarbij er wél uit coulance geld teruggegeven werd, maar hier heb je geen recht op. Je zou het nog 's kunnen proberen en hopen op een andere medewerker, maar als er van het vorige gesprek een notitie in het systeem is gemaakt, geef ik je eerlijk gezegd weinig kans :slight_frown:

Dank mr freeze...vind het zo erg...mn abbo is 31 euro..nu meer dan 25 euro kwijt voor 1 rit. Ik snap ze ook echt wel...maar 1 minuut en geen trein eerder...om te huilen dit 😭 zeker als je weet dat je op weekgeld zit. Ik wist dit niet anders had ik dit zeker niet gedaan.

Dan hoop ik dat ze me uit coulance willen helpen iemand die dit leest . Dit gebeurd mij nooooit meer. 😭 

Goedemiddag Lamity, welkom op de NS Community. 

Wat jammer om te lezen dat je per ongeluk een minuut te vroeg hebt ingecheckt en je niet netjes te woord bent gestaan door mijn collega. Zoals mrfreeze aangeeft, heb je inderdaad geen recht op restitutie en is de afhandeling niet fout. Als dit de eerste keer is en je niet op de hoogte was dan kijk ik dat graag voor je na en wil ik even kijken of ik je verder kan helpen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres? Of heb je inmiddels nog een tweede keer al contact opgenomen met onze klantenservice?

Nee ik had dan nog niet gedaan. Omdat het even niet zo fijn voelde...ik prive bericht u nu meteen. En duim...ik wist hier echt niets van af! Umag dut natuurlijk nakijken. App u meteen 

Maxime heeeel erg bedankt voor het nakijken super opgelost. En ben hier erg blij mee. En dit gebeurd never nooit meer. Happy!!!

Badge +3

Ik had eigenlijk iets anders verwacht/bedacht voor @Lamity maar zoals het nu opgelost is is natuurlijk super!

25 euro op je weekgeld (wegens die ene minuut, ook al is het je eigen schuld) is bijna broodroof.

Reputatie 7
Badge +3

@Lamity Fijn dat je het geld terug hebt gekregen, terwijl je had kunnen weten dat jouw kaart pas om 18.30 uur geldig is. Staat namelijk gewoon in de voorwaarden die je voor aankoop kunt lezen en waarmee je akkoord bent gegaan bij het aanschaffen van het abonnement.

Hoi mode...blond van mij...ik wist dat je om 18.30 pas mocht rijden . Maar wist niet dat je dan ook pas mocht inchecken. De trein kwam om 18.34. Ik dacht ik klok vast in. Blijkbaar dus te vroeg. Volgende x blijf ik ook zeker wachten bij het paaltje tot 18.30.

Reputatie 7
Badge +4

Als je na 18.25 had ingecheckt, was het ook goed geweest. Formeel is het 18.30, maar er geldt vijf minuten genadetijd in je voordeel.

In dit geval ben ik erg blij met deze Genade gaat voor recht actie.

Ja ik ben ook zo blij. Ze hebben het na gekeken en ze zagen dat ik 14 seconde te snel had ingecheckt. Maar goed fout is fout ook die 14 seconde. Ik wist het echt niet dacht dat ze de tijden van de eerste trein aanhouden bij incheck. Maar ik ben blij. Heel blij en erg coulance van de ns. En voor mij weer een les erbij. Blij dat het zo is opgelost. 

Reputatie 7
Badge +4

Het is zeer uitzonderlijk hoor dat dit gebeurt. Je zat gewoon onnodig fout.Maar ik ben er wel van overtuigd dat het je niet meer overkomt. 25 euro kan best veel zijn, dus alle begrip. Je stoot je vast niet nog een keer.

Er is ook nog zoiets als barmhartigheid, gelukkig maar.

Badge +3

Thom heeft natuurlijkgelijk, maar als je hart bijna breekt wat doe je dan?

Hetzelfde zoals @Thom ooit eens gedaan heeft, voor iemand anders.

Wat kan mij die 25 euro schelen? Maar dat is dus via de NS zelfal geregeld, beter!

Afbeelding van prive conversatie werwijderd.

Reputatie 7
Badge +3

Hoe NS Flex Weekend Vrij werkt

Alles wat je moet weten over reizen met NS Flex Weekend Vrij

Op deze tijden reis je met korting

Met NS Flex Weekend Vrij reis je op onderstaande tijden met 100% korting op je treinreizen.

Weekend (100% korting)

Vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 4.00 uur

Feestdagen (100% korting)

De hele dag

Voor slechts € 3 per maand extra reis je met 40% korting op onderstaande daluren.

Buiten de spits (40% korting)

Maandag tot en met vrijdag van 9.00 - 16.00 en van 18.30 - 6.30 uur

Let op

• Het moment van inchecken bepaalt of je met of zonder korting reist.
  • De korting geldt niet voor treinreizen met Thalys en Eurostar.

Reageer