beantwoord

we zijn er nog niet

• 16 september 2017
  • 12 reacties
  • 285 Bekeken

Eigenlijk een vraag aan Thomas, die me zo goed geholpen heeft voor mijn zwakbegaafde broer. Ik dacht dat we er waren, maar er is nog iets misgegaan waardoor mijn broer 40,- teveel heeft betaald. Niets over te vinden op uitcheck gemist of reishistorie.
Ik had 2x 20,- euro gestorneerd (31-7 2017) en later, toen alles opgelost was weer netjes overgemaakt naar de NS (op 17-8 2017). Maar de NS heeft zelf een paar dagen later (op 24-8 2017) zelf ook nog een keer 40,- afgeschreven.
Geen idee hoe ik dit moet terugdraaien als het nergens terug te vinden is! Zou jij daar nog naar willen kijken?
groet Carla
icon

Beste antwoord door Thomas NS 22 september 2017, 14:07

Dat lijkt mij ook raadzaam: neem contact op met de OV-Chipkaart klantenservice (tel. 0900 0980) en vraag na waar deze afschrijvingen op gebaseerd zijn. Bedenk wel: transacties van andere vervoerders kan ik niet inzien, maar zij wel! Laat mij vooral weten hoe dit contact verliep.
Bekijk origineel

12 reacties

Goedemiddag C. Verbost. Ik heb mijn collega Thomas op de hoogte gebracht van de situatie, hij zal je hier in de loop van de week verder mee helpen!
Dank je wel wel je reactie!
Met vriendelijke groet, Carla
Reputatie 7
Hallo C. Verbost, fijn om te lezen dat ik je vorige keer goed heb kunnen helpen!
Ik heb nogmaals gekeken voor je, maar zie geen reizen die bij NS gemaakt zijn, sinds 26 juli op het OV-chipkaartnummer wat je mij hebt gegeven. Mocht ik gegevens over het hoofd hebben gezien: je weet me te vinden met jouw privébericht.
NB: je geeft aan dat je 2x €20,- gestorneerd hebt: gaat dit over automatisch saldo laden op de OV-chipkaart?
ja dat gaat over automatisch opladen. Ik kan misschien beter even bellen naar ov. Dit slaat nog op de vorige handelingen, die van 26 juli dus, en zijn inderdaad niet zichtbaar ergens. Anders laten we het maar zo.
Reputatie 7
Dat lijkt mij ook raadzaam: neem contact op met de OV-Chipkaart klantenservice (tel. 0900 0980) en vraag na waar deze afschrijvingen op gebaseerd zijn. Bedenk wel: transacties van andere vervoerders kan ik niet inzien, maar zij wel! Laat mij vooral weten hoe dit contact verliep.
Nou het gaat fantastisch maar niet heus. Ik bel 0900-0980, krijg een mevrouw aan de lijn. Na een hoop uitleggen en zoeken word ik in de wacht gezet in en verbreekt na 5 min. wachten de verbinding.
Ik bel opnieuw, er komt een andere mevrouw, ik kan de mevrouw van daarnet niet terug krijgen, ik moet alles opnieuw uitleggen. Dan moet ik moet de postcode geven maar hoewel alles klopt, naam, adres en huisnummer, klopt volgens de mevrouw van de OV de postcode niet. Ik ben van pure ellende nog eens gaan zoeken op "postcode op adres", maar natuurlijk is de postcode goed!
We hebben maar opgehangen, ik kan hier niets mee, maar die mevrouw zei ook dat ze er niets mee kon. Zoiets doms heb ik nog nooit meegemaakt. We hebben elkaar maar een prettige dag gewenst!
Reputatie 7
Dan moet ik daar toch even dieper in duiken. Die tweemaal €20,- die zijn afgeschreven: waar zie je dit in terug? Zijn dit de bankafschriften of de saldo afboekingen op de OV-chipkaart?
Kun je mij daarnaast ook uitleggen of dit misschien reizen van een andere vervoerder konden zijn? Dit zou je eventueel kunnen nagaan in een MijnOVchipkaart account.
Ik had 2 automatische afschrijvingen van € 20,- gestorneerd, omdat ik het er niet mee eens was.
Toen jij alles voor me had uitgezocht heb ik zelf die 2x € 20,- opnieuw betaald. Dat is € 40,- samen.
op 17- 8 2017 is die € 40,- afgeschreven van de rekening van mijn broer.
op 24-8 2017 is er echter nog een keer € 40,- afgeschreven door de OV-chipkaart.
Het systeem heeft denk ik niet gezien dat het al was overgemaakt.
Het is alleen te zien in de bankafschriften van mijn broer.
Ik kan het verder nergens terugzien.
Het is geen andere vervoerder geweest, het was gewoon van de NS.
Ik had al een NS account, nu ook een OV account, maar ik zie niets hierover.
Badge +3
Als bellen met 0900-0980 problemen geeft of geen bevredigend antwoord...

Je kunt ook alle transacties (tot 180 dagen terug) zien via een Mijn OV-chip account. Werkt ongeveer hetzelfde als de reishistorie in Mijn NS maar dan voor alles.

Oh wacht, ik zie dat je al een OV account hebt. 😃
Dank je wel voor je tip, maar dat heb ik inderdaad ook al gedaan. Het is een mooie wirwar aan sites en inlog mogelijkheden! Dat wel.
Reputatie 7
Het is lastig voor mij om hier naar te kijken, omdat ik de afschriften ook niet in kan zien. (overigens: plaats ze vooral niet op dit forum, aangezien het openbaar is)
Helaas kan ik hierin weinig voor jou en je broer in betekenen, omdat het (mijns inziens) gaat om een afschrijving van 'automatisch saldo laden' waar ik geen inzage in heb. Als ik had kunnen helpen, deed ik dat graag, maar hiervoor zul je toch de klantenservice van OV-chipkaart opnieuw voor moeten benaderen. Spijtig te vernemen dat zij jou niet goed te woord kunnen staan.
Ik snap het, dank je wel voor je antwoord en je waarschuwing geen afschriften online te zetten. Ik ga eerst maar eens even op vakantie! Daarna zal ik nog eens zien. Nogmaals dank,
groet Carla

Reageer