Welke afdeling van NS Klantenservice kan een vraag over het aantal Meereisretour reizigers beantwoorden? | NS Community
beantwoord

Welke afdeling van NS Klantenservice kan een vraag over het aantal Meereisretour reizigers beantwoorden?

  • 20 September 2022
  • 20 reacties
  • 498 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisadviseur*
  • 131 reacties

Welke keuze moet ik maken om de juiste persoon van NS Klantenservice (030-7515155)

te kunnen bereiken voor een vraag over het NS Meereisretour?

 

https://www.ns.nl/uitgelicht/acties/welkom-terug-meereisretour.html

 

 

Meereisretour

Ga samen op pad met de trein en neem nu voordelig iemand mee. Het Meereisretour van € 8,95 is een aanbieding speciaal voor abonnementhouders van NS. Het Meereisretour is verkrijgbaar als e-ticket.

Bestel direct

Goed om te weten

Voorwaarden aanbieding

  • Vanaf elk treinstation in Nederland naar de gekozen bestemming en weer terug (retour). Bij bestelling geeft u het vertrek- en bestemmingsstation aan.
  • Het Meereisretour is enkel als e-ticket verkrijgbaar.
  • Deze aanbieding mag gecombineerd worden met een NS-abonnement, Keuzedag of Studentenreisproduct. Het is niet geldig in combinatie met andere actiekaartjes, aanbiedingen uit de Spoordeelwinkel en het NS Groepsticket daluren.
  • De korting is niet voor geld inwisselbaar.

Voorwaarden Meereisretour

  • Geldig in de daluren: maandag t/m vrijdag tussen 9.00 - 16.00 uur en tusen 18.30 - 6.30 uur en in de weekenden en feestdagen de hele dag. 
  • Het is met een Meereisretour niet toegestaan om in de spits te reizen, ook niet wanneer de reis vóór de spits is begonnen.
  • Geldig in binnenlandse treinen, voor het reizen met de Intercity direct en de ICE-treinen geldt een toeslagverplichting. Niet geldig in Thalys, Eurostar en Nightjet. 

Bestellen

  1. Klik op de knop ‘Bestel direct’.
  2. Vul uw gegevens in en klik op ‘In winkelwagen’.
  3. Rond uw bestelling af door te betalen met iDEAL.
  4. Nadat u heeft betaald, kunt u uw e-ticket direct downloaden en uitprinten op uw persoonlijke pagina of laden in de NS-app.
  5. Ook ontvangt u van ons een bevestigingsmail met een verwijzing naar uw persoonlijke pagina, zodat u uw e-ticket ook op een later moment kunt downloaden en printen of laden in de NS-app. Let op: de bevestiging is niet het vervoerbewijs. 

Op het gebruik van een e-ticket zijn de Voorwaarden E-ticket van toepassing.

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 20 September 2022, 13:49

Bekijk origineel

20 reacties

Als je via onze keuzemenu kiest voor 1, 2 en dan 3 kom je bij de juiste persoon uit voor alle vragen betreffende acties die niet via de Spoordeelwinkel gaan.

Reputatie 7
Badge +3

Als je er meerdere nodig hebt, dan kun je toch kijken of je ze kunt bestellen? Per abonnement/SRP/keuzedag zal max. 1 meereisretour toegestaan zijn zoals in het verleden ook was.

Reputatie 7
Badge +3

Als je er meerdere nodig hebt, dan kun je toch kijken of je ze kunt bestellen? Per abonnement/SRP/keuzedag zal max. 1 meereisretour toegestaan zijn zoals in het verleden ook was.

Nee hoor, iedereen kan ze onbeperkt bestellen: https://www.ns.nl/uitgelicht/acties/welkom-terug-meereisretour.html

Reputatie 7
Badge +3

Wat wel opvalt is dat je op de bestelpagina het aantal reizigers niet kan aanpassen, het staat vast op 1. Dat is denk ik wel een teken dat het de bedoeling is om er maar 1 te bestellen. Maar je kan natuurlijk wel meerdere keren 1 Meereisretour bestellen. In de voorwaarden staat niets over een maximum aantal, als NS wel een maximum wil, had dat er bij moeten staan. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vermoed inderdaad dat dat ook wel de bedoeling is geweest. Maar zoals zo vaak heeft de ene afdeling geen idee wat de andere doet en is er geen enkele beperking ingebouwd.

Reputatie 7
Badge +3

De enige beperking is dat je op de bestelpagina het aantal niet kan aanpassen naar meer dan 1. Voorheen met dit soort meereisretours of andere actiekaartjes waarbij je een beperkt aantal kon bestellen ging dat met actiecodes. Dan kon je er alleen meer bestellen als je van iemand anders nog een actiecode had. Maar blijkbaar gebruikt NS dat niet meer voor dit soort acties, zagen we ook al bij de gratis 1e klas updates onlangs. 

Reputatie 7
Badge +3

Als je er meerdere nodig hebt, dan kun je toch kijken of je ze kunt bestellen? Per abonnement/SRP/keuzedag zal max. 1 meereisretour toegestaan zijn zoals in het verleden ook was.

Nee hoor, iedereen kan ze onbeperkt bestellen: https://www.ns.nl/uitgelicht/acties/welkom-terug-meereisretour.html

Met per abonnement/spr/keuzedag is 1 meereisretour toegestaan, bedoel ik dat 1 abonnementhouder geen 2 of meer personen met een meereisretour kan laten meerreizen zoals bij samenreiskorting. Dus 1 abonnementhouder + 1 iemand met meereisretour.

Reputatie 7
Badge +3

Maar dat wordt helemaal nergens vermeld.

Reputatie 7
Badge +3

Wat begrijpen jullie niet aan ‘ ga samen op pad...en neem voordelig iemand mee…

Als er meerdere mensen met een meereiskaart met 1 abonnementhouder zouden mogen meereizen, dan zou er toch staan ‘ga met zijn allen...en neem voordelig meerdere mensen mee...

Reputatie 7
Badge +3

Met z'n vieren is ook “samen op pad". En dit mag dan in de inleidende tekst staan, in de voorwaarden staat niks.

Reputatie 7
Badge +1

Met z'n vieren is ook “samen op pad". En dit mag dan in de inleidende tekst staan, in de voorwaarden staat niks.

Daarnaast laat de foto op de website ook 4 personen zien. Als het dan echt maar om één persoon meenemen zou gaan, kan je ook beter 2 personen tonen. (een plaatje zegt meer dan 1000 woorden). 

Reputatie 7
Badge +3

Haha, was me nog niet eens opgevallen. Maar inderdaad … *zucht*. Gewoon *zucht*.

Reputatie 2

Als je via onze keuzemenu kiest voor 1, 2 en dan 3 kom je bij de juiste persoon uit voor alle vragen betreffende acties die niet via de Spoordeelwinkel gaan.

Welkom bij de NS Klantenservice

Heeft u vragen over uw abonnement, NS Flex, OV Fiets, Fietsenstalling of één van onze acties kies 1

<1>

Heeft u vragen over de Spoordeelwinkel, e-tickets of één van onze acties kies 2

<2>

Voor overige acties kies 3

<3>

U wordt doorverbonden

 

Medewerker kent het product Meereisretour niet…

Een andere medewerker verwart het Meereisretour met het maximum aantal reizigers dat een houder van een NS abonnement met 40% korting mag laten meereizen.

 

Samenvatting: ook NS Klantenservice weet het antwoord niet hoeveel reizigers met een NS Meereisretour van €8,95 mogen meereizen met een NS-abonnement, Keuzedag of Studentenreisproduct.

ns.nl/uitgelicht/acties/welkom-terug-meereisretour.html

 

Conclusie: een houder van een NS-abonnement, Keuzedag of Studentenreisproduct mag onbeperkt aantal reizigers met een e-ticket Meereisretour van € 8,95 laten meereizen. 

 

Reputatie 7
Badge +3

In de tekst staat “neem nu voordelig iemand mee” wat weer duidt op 1 persoon. Bij een actie als dit moet het gewoon duidelijk worden vermeld worden op alle mogelijke manieren, in de mail die je ontvangt, op de bestelpagina en in de voorwaarden. Dat voorkomt allerlei onduidelijkheden.

Reputatie 7
Badge +3

In de tekst staat “neem nu voordelig iemand mee” wat weer duidt op 1 persoon. Bij een actie als dit moet het gewoon duidelijk worden vermeld worden op alle mogelijke manieren, in de mail die je ontvangt, op de bestelpagina en in de voorwaarden. Dat voorkomt allerlei onduidelijkheden.

Maar je kunt toch maar voor 1 persoon bestellen? Als je meerdere personen op 1 abonnement mag meenemen dan zou je toch voor meerdere personen tegelijk kunnen bestellen? Of denk ik nu te simpel.

Reputatie 2

In de tekst staat “neem nu voordelig iemand mee” wat weer duidt op 1 persoon. Bij een actie als dit moet het gewoon duidelijk worden vermeld worden op alle mogelijke manieren, in de mail die je ontvangt, op de bestelpagina en in de voorwaarden. Dat voorkomt allerlei onduidelijkheden.

Maar je kunt toch maar voor 1 persoon bestellen? Als je meerdere personen op 1 abonnement mag meenemen dan zou je toch voor meerdere personen tegelijk kunnen bestellen? Of denk ik nu te simpel.

Het is juist uit gebruiksgemak, dat elke reiziger zijn eigen Meereisretour e-ticket kan kopen…

 

Reputatie 6

Het is al eerder in het draadje aangegeven, maar er dient per Meereisretour altijd een non-actie product (Reizen op saldo, Flex product, keuzedag, etc) in gebruik te zijn. Momo gaf het al aan:  

In de tekst staat “neem nu voordelig iemand mee” wat weer duidt op 1 persoon. 

Ik kan me zeker inzien dat het op dit punt niet duidelijk genoeg vermeld is en ik heb dit dan ook direct intern aangekaart om dit duidelijker op de pagina aan te geven.

Reputatie 7
Badge +3

't Is een beetje te laat om het duidelijker te vermelden. Je kunt niet de voorwaarden halverwege de actie wijzigen. Voor mensen die vandaag zo'n ticket hebben gekocht, gelden de voorwaarden zoals die vandaag vermeld stonden en daarin staat niks over zo'n beperking.

Misschien volgende keer zo'n actie gewoon 's goed voorbereiden. 't Is ook niet bepaald de eerste keer dat dit soort dingen fout gaan rond zo'n actie.

Reputatie 2

Het is al eerder in het draadje aangegeven, maar er dient per Meereisretour altijd een non-actie product (Reizen op saldo, Flex product, keuzedag, etc) in gebruik te zijn. Momo gaf het al aan:  

In de tekst staat “neem nu voordelig iemand mee” wat weer duidt op 1 persoon. 

Ik kan me zeker inzien dat het op dit punt niet duidelijk genoeg vermeld is en ik heb dit dan ook direct intern aangekaart om dit duidelijker op de pagina aan te geven.

Duidelijk! Dus zolang een reiziger met een Welkom TerugMeereisretour E-Ticket meereist met een reiziger die reist op een NS-abonnement, Keuzedag of Studentenreisproduct, is dit geen probleem ;)

Reputatie 6

Nog even een update. De pagina is inmiddels aangepast. Als hier nog wat mist, laat het me weten en ik zet het meteen door. Ik dien mezelf ook nog even te verbeteren. 

Een abonnementhouder mag maximaal 4 personen meenemen met een meereisretour. Mijn eerdere reactie dat het gelimiteerd was tot 1 meereisretour klopt helaas niet, dit waren de voorwaarden nog van de vorige meereisretour actie en dit is nu dus anders.

Het is al gezegd en ik verwacht dat het nogmaals gezegd gaat worden, maar dit had veel beter gecommuniceerd kunnen worden vanaf het moment dat de actie startte. De pagina bij actie start had gewoon niet alle informatie die het had moeten hebben. We proberen verder ook altijd zo snel mogelijk de juiste informatie door te spelen indien er verklaring nodig is en dat dit hier niet meteen gelukt is is zeker jammer op beide punten. Dit kan beter en hier zijn we van bewust. Ik kan jullie niet zo zeggen waar het precies fout is gegaan dat het zo onduidelijk is opgezet dat de oorspronkelijke poging om dit te verduidelijken ook niet klopt. Bij de eerste interne melding om de pagina aan te laten passen heb ik me al geuit dat de pagina die live was op dat moment gewoon niet toereikend was en ik hoop dan ook dat dit bij een volgende actie in één keer goed en duidelijk live gaat. 

Reageer