beantwoord

Wie ken deze mailadres ?

• 21 januari 2018
  • 7 reacties
  • 257 Bekeken

Ik kreeg mail van nederlandse spoorwegen over gratis treinkaart door storm afgelopen vrijdag
Ik geloof er niks van omdat ik mail kreeg afkomstig van nieuws@welkom.welkomned4.com
Mogelijk is het een valse mail.
Wie herken dit ?
icon

Beste antwoord door Momo 21 januari 2018, 19:34

Inderdaad niet geloven, is phishing.
Dus niet op reageren maar gelijk deleten.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dank je wel...nu weet ik dat
Reputatie 7
Badge +3
zie ook
https://twitter.com/barthoboer/status/954988972425515008
Whois er afgelopen tijd bezig geweest met het registeren van een domeinnaam om te spammen.
Reputatie 6
Badge
Als het zo een gare domeinnaam is na het @'je is het zeker een scam-mail.
Eigenlijk zou de NS eens een advocaat op die gasten moeten zetten om ze direct leeg te melken, maar ik heb het idee dat deze oplichters verder wonen dan je denkt.
maar ik heb het idee dat deze oplichters verder wonen dan je denkt.
"I've tried to track the server location but a traceroute has a stack overflow before it ever gets near a host which looks like it could be legit. Sure, it might be some multihomed dynamic service but I've got 5 quid on it being a coal-powered 386 running in the craphouse of a minicab office in Cairo."

https://www.theregister.co.uk/2015/02/27/bofh_2015_episode_2/

Een machine in Rusland met de garantie dat er niks wordt gedaan met abuse-klachten/takedown-verzoeken et cetera is niet lastig en niet eens zo kostbaar meer tegenwoordig 🙂
Onze excuses, een extra voor jou als vaste NS reiziger

22/01/2018 - 09:10

Nederlandse Spoorwegen (info@nld.uwenieuwsbrieven.com)

MeerBlokkeren
De vertragingen zijn voorbij. Voor jou als vaste NS reiziger liggen er 2 NS dagkaarten klaar.

Beste NS Reiziger ,

Heb jij afgelopen donderdag ook last gehad van de storm in Nederland? Waarschijnlijk heb je langer gedaan over je reis. Hiervoor bieden wij je onze excuses aan.

Omdat jij een vaste reiziger bent van de NS, hebben wij 2 dagkaarten voor je klaar liggen. Reis samen met een vriend(in) of familielid het hele land door.

Zien we je snel weer?

Chris namens NS Klantenservice

Haal ze hier op

Trein

NS

U ontvangt onze nieuwsbrief vanwege uw inschrijving op onze nieuwsbrief.

Wilt u zich afmelden voor verdere nieuwsbrieven van ons? Dan kunt u klikken op uitschrijven.

Ervaart u deze nieuwsbrief als ongewenst

Reageer