beantwoord

Zojuist 23 minuten te horen gekregen dat alle medewerkers in gesprek zijn.

• 28 december 2017
  • 16 reacties
  • 362 Bekeken

Daarna werd de verbinding verbroken. Hoe kom ik met ns in contact?
icon

Beste antwoord door Tochjo 28 december 2017, 19:24

Als telefonisch contact niet mogelijk is, dan kunt u ook met NS chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

16 reacties

Alle medewerkers? Waarschijnlijk is dat er maar eentje. Het is namelijk een typisch Nederlandse ziekte dat personeel het vertikt te werken op de werkdagen tussen Kerst en Nieuwjaar.

Ja of dat NS gewoon niet meer personeel wil betalen ivm kosten....

Er zit in de nacht sowieso een minimale bezetting. Wat dat inhoudt weet ik niet, misschien maar 1 standaard.

Maar als NS weet dat het standaard erg druk is met Kerst moet je meer personeel inzetten voor de telefoon en wellicht weghalen van Twitter en Facebook.
Reputatie 7
Badge
Ik had laatst 15 minuten om 3 uur 's nachts. Dat vond ik voor de nacht ook al lang. ...
Ik heb me ook vaak afgevraagd hoeveel mensen er op die helpdesk zitten

.... Dezelfde informatie (uw wachttijd is momenteel ongeveer xx seconden/minuten) wordt ook gemeld aan de mensen die aan de lijn "hangen". De consument weet dan waar hij aan toe is, en kan besluiten om te wachten of om later terug te bellen. En je hoort ook je aantal wachtminuten teruglopen, zodat je het gevoel hebt "op te schieten" in de rij. Veel organisaties werken volgens mij zo. Is allemaal standaard "verkrijg"baar. Ook geen overdreven dure investering. Lijkt mij een win-win situatie.

Doe er dan ook iets anders bij: zet een camera op de KCC agent room, en stream dat via facebook ... Dan weet je als beller/chatter realtime waar je aan toe bent.
Voor personeel is het in te zien, maar het specifieke (geschatte) aantal minuten wordt inderdaad niet aangegeven aan de telefoon. Alleen wanneer er bijvoorbeeld een storing is en het daardoor ontzettend druk is, wordt dit middels een bandje aangegeven. Ik zal jullie wensen doorgeven!
Ik werk bij een groot interbancair instituut. Dag en nacht komen er heel veel telefoontjes binnen van consumenten over betalingen en debit- en creditcards. We hebben een vrij grote customer service afdeling (ik werk daar zelf niet). Op de afdeling hangt een voor iedereen goed zichtbaar bord met het aantal wachtende consumenten en de op dat moment geldende gemiddelde wachttijd voor een consument. Mijn collega's vinden die informatie erg prettig.
Dezelfde informatie (uw wachttijd is momenteel ongeveer xx seconden/minuten) wordt ook gemeld aan de mensen die aan de lijn "hangen". De consument weet dan waar hij aan toe is, en kan besluiten om te wachten of om later terug te bellen. En je hoort ook je aantal wachtminuten teruglopen, zodat je het gevoel hebt "op te schieten" in de rij.

Veel organisaties werken volgens mij zo. Is allemaal standaard "verkrijg"baar. Ook geen overdreven dure investering. Lijkt mij een win-win situatie.
Badge +3
Het aantal wachtenden zegt weinig als je niet weet hoeveel personeel er aanwezig is om de gesprekken te beantwoorden.
Ja, dat werkt leuk voor de huisarts (met 1 assistente) ook al kan je uit de afname van het aantal wachtenden vaak wel afleiden hoe lang het ongeveer gaat duren. Maar beter is inderdaad "ongeveer X minuten".

Alhoewel, bij "langer dan 10 minuten" zul je zien dat de meesten ophangen en ben je vaak alsnog snel aan de beurt.. 😛
Reputatie 7
Badge +3
Het aantal wachtenden zegt weinig als je niet weet hoeveel personeel er aanwezig is om de gesprekken te beantwoorden.
Het idee om aan te geven hoeveel wachtenden er voor je zitten, lijkt mij erg fijn. Ook voor ons als personeel. Zo kan je beter inschatten of het zinvol is om aan de lijn te blijven of om later terug te bellen. Of geef een tijdsindicatie. Intern is er 1 lijn die dat wel heeft en dat vind ik persoonlijk erg prettig.
Reputatie 2
Ik had laatst 15 minuten om 3 uur 's nachts. Dat vond ik voor de nacht ook al lang. Wel een bandje met 'u bent de eerstwachtende'. Geen muziekje, helaas. Daarnaast zei de medewerker dat hij normaal gesproken de zakelijke vragen beantwoordde, geen consumentenvragen. Dus een volledig antwoord had hij niet voor mij.
Ik heb me ook vaak afgevraagd hoeveel mensen er op die helpdesk zitten. ?
Reputatie 7
Badge +3
Alle medewerkers? Waarschijnlijk is dat er maar eentje. Het is namelijk een typisch Nederlandse ziekte dat personeel het vertikt te werken op de werkdagen tussen Kerst en Nieuwjaar.
Goed dat jullie dit aankaarten. Dit is niet hoe we het voor ogen hebben. De periode rond kerst is meestal - relatief gezien - ontzettend druk bij NS Klantenservice. Veel reizigers zijn zaken aan het regelen van het afgelopen jaar of het nieuwe jaar. Vanaf nieuwjaarsdag is het vaak weer 'normaal' en zijn we op alle kanalen weer goed bereikbaar. Ik heb het ook doorgegeven aan de manager op klantenservice. Via Twitter en Facebook word je altijd snel geholpen overigens, maar ik snap dat niet iedereen die kanalen tot zijn of haar beschikking heeft.
Pytho,
Ik hoop dat de NS iets met jouw tip gaat doen. Bij mij werd verbinding verbroken zonder contact. Kost mij dus belminuten zonder resultaat.
Ik heb deze ervaring de laatste week ook twee keer gehad: 20 - 25 minuten in de wacht. Net op het moment dat ik de moed wilde opgeven en wilde ophangen een medewerker aan de lijn.
Lastig is dat je niet weet hoe lang je moet wachten (2 minuten, een half uur, of wie weet drie uur...). Het kan druk zijn, en dat is niet erg, maar een indicatie van de wachttijd kan behulpzaam zijn. Veel bedrijven doen dit zo en het zou ook voor de klanten van NS handig zijn.
Iris,
Ik ga morgen wel weer contact opnemen met de klantenservice, maar als bellen en chatten niet kan van wegende drukte, dan is het dus niet goed gesteld met de service van NS.
Jammer om dit te lezen, dianavdt. Als je een algemene vraag hebt waarbij we je gegevens niet in hoeven te zien, dan kun je een nieuw topic starten en daarin je vraag stellen. Misschien weten de forumleden het antwoord 🙂 Zo niet, dan raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantenservice.
Chatten lukte ook niet. De boodschap “ het is nu een beetje druk” ,,,, zucht
Badge +3
Als telefonisch contact niet mogelijk is, dan kunt u ook met NS chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje sturen op Twitter of Facebook.

Reageer