beantwoord

Hoe ver reist de hoofdconducteur tijdens zijn/haar dienst?

Reputatie 2
Hallo 'collega's ' 😊,
In februari mag ik gaan beginnen als hoofdconductuer en ik ben hier enorm blij mee. Nu loop ik al een tijdje met een vraag; wat voor trajecten krijgt een hc? Is dit gemengd en ga je soms ook met lange reizen mee? Wisselt dit per rooster of krijg je vaste ritten? Ik ben reuze benieuwd...
Ow jaaa...en wat is nou 'dubbel onregelmatig'?
Alvast dank voor jullie tijd/antwoord 😉
icon

Beste antwoord door Loes 7 januari 2019, 19:03

Een hoofdconducteur kan eigenlijk door heel Nederland komen. Je hebt geen wegbekendheid nodig, dus soms blijf je in de buurt van je standplaats en soms ga je een flink stuk door Nederland heen. Een standplaats heeft werklijnen en van daaruit worden er diensten gemaakt. Die diensten worden dan weer in een rooster verwerkt, zodat we genoeg afwisseling hebben in het soort te draaien diensten.
Dubbele onregelmatigheid is dat je zowel vroeg als late diensten draait.

Bekijk origineel

6 reacties

Goedenavond Eekhoorn en welkom bij de NS Community!

Gefeliciteerd dat je bent aangenomen! Helaas heb ik hier zelf niet al te veel kennis van, maar onder andere @Loes en @Slidestops kunnen hier vast wat meer informatie over geven. 😃
Reputatie 7
In de Google play store kun je een app downloaden die Shifts ß heet. Hierin kun je je standplaats kiezen en vervolgens zien wat voor diensten er allemaal zijn voor jouw standplaats 🙂
Een hoofdconducteur kan eigenlijk door heel Nederland komen. Je hebt geen wegbekendheid nodig, dus soms blijf je in de buurt van je standplaats en soms ga je een flink stuk door Nederland heen. Een standplaats heeft werklijnen en van daaruit worden er diensten gemaakt. Die diensten worden dan weer in een rooster verwerkt, zodat we genoeg afwisseling hebben in het soort te draaien diensten.
Dubbele onregelmatigheid is dat je zowel vroeg als late diensten draait.
Reputatie 2
Dank voor jullie reactie!
Badge
Dubbel onregelmatig, vroeg en laat maar ook elke dag andere begin en eindtijd van je dienst, dus elke dag de wekker op een andere tijd zetten. En elke week andere werkdagen.

In het begin draai je ook niet in een rooster mee maar hoor je per week wat je die week er op mag doen, op donderdag middag krijg je dan in je dienst telefoon je werkdagen en tijden van die week erna (ma - zo) door en dan weet je pas wanneer je werkt en vrij bent. Dat is in de opleidingsperiode een flink nadeel maar daarna kom je in een rooster en weet je verder vooruit welke diensten en dagen je werkt en vrij bent.
Reputatie 2
Dank je, tussen elke dienst zit wel 12 uur toch? Verder vind ik de afwisseling een fijn vooruitzicht.

Reageer