NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam


Reputatie 2
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

848 reacties

Geen idee, de eerste 2 bijdragen werden zonder probleem geplaatst.
Vervolgens kopieer ik een tekst (+ onderliggend linkje) en mijn bijdrage wordt niet geplaatst.

Even testen of er wederom een moderator aan de pas moet komen:
Een SchöneFerienTicket NRW Sommer 2018

[Edit] Dit gaat wel goed.
Wanneer je quotes wil aanpassen die bijvoorbeeld gekopieerd zijn uit een ander topic gaat de editor te pas en te onpas stuk en valt het bericht niet meer te bewerken:

Het avatar-probleem wordt ook steeds komischer overigens, in de "recent online" zie ik nu Sivan haar avatar wel, maar in het venster wanneer je er met de muis overheen hovert niet. Hetzelfde geldt voor de avatar van Loes, die van Slide, Erryt en Edwin zie ik dan weer wel netjes in dat venstertje verschijnen.



Klik op


Misschien een optie op wat info te krijgen. ...

..?????...

Kan een moderator dit onverwachte 'effect' ongedaan maken?
Reputatie 6
Badge +2
Wanneer je quotes wil aanpassen die bijvoorbeeld gekopieerd zijn uit een ander topic gaat de editor te pas en te onpas stuk en valt het bericht niet meer te bewerken:


201806 25 21:11 tagloosheid
Ja, waar is de gebruiksaanwijzing van dit ''systeem''?
Een knopje 'edit raw' zou ik al heel wat vinden, in plaats van verplicht die WYSIWYG editor moeten gebruiken.
Reputatie 6
Badge +2
Een knopje 'edit raw' zou ik al heel wat vinden, in plaats van verplicht die WYSIWYG editor moeten gebruiken.
201806 26 8:13
Ja, en dat je dan heen en weer kan schakelen, met de wysiwyg als preview.
Badge +3
Eerder vandaag ook weer tegenaan gelopen inderdaad (topic hier) maar ik had een andere opmerking eigenlijk, die ik maar hier post.

Het aantal door mij opgeloste topics neemt af in plaats van toe! Gisteren zat ik nog rond de 520 en nu zijn het er nog (maar) 493, inclusief enkele van vandaag. Is er een overactieve bezemwagen actief geweest, of gaat er ergens iets mis met het databeestje?

Niet dat ik het superbelangrijk vind, maar het viel me op.. 🤔
Straks gaan we nog terug in rank 😀
Het laden, typen en versturen van een pb via een tablet of mobiel is wederom ontzettend traag. Niet zo traag als voorheen, maar wel dermate storend dat ik het nogmaals meld. .... 25 berichten per pagina zou bij privéberichten wenselijk zijn. 😉
Ja, dermate traag dat m’n telefoon boos wordt nu en de autocorrect begint te falen. Dat was onder de oude interface niet 😞
Weer een bericht dat moet worden beoordeeld op haar inhoud?

Heb het aangepast Michiel.
@Miriam_NS, nog een bericht dat niet door het spamfilter (?) komt:

Ik ga het aanpassen!
@Miriam-NS, en weer eentje, nu met een linkje naar een kidskaartje.

https://community.ns.nl/abonnementen-2/incorrect-rekeningnummer-op-factuur-47156/index1.html#post333827

In de footer van de zakelijke marketingmails geen enkele verwijzing naar dit forum, maar wel naar de andere kanalen. Dat vind ik grappig, al kan ik zelf wel invullen waarom men dit besloten heeft 🤣
Een bericht achteraf aanpassen gaat ongelooflijk traag. Bijna net zo moeizaam als het plaatsen van pb. 😴
Even crosspost naar dit topic, dit gedrag valt me toch op: https://community.ns.nl/de-ns-community-61/avg-community-48866/index1.html#post334494
Algemeen gedrag
• Je bent onder één forumaccount actief.

Oei, dan is hier toch iemand in overtreding 🤣

https://community.ns.nl/in-de-trein-11/sleutelgat-in-treinstoel-316

https://community.ns.nl/de-ns-community-61/de-ns-community-hoe-gaat-de-ns-om-met-betrokken-positieve-forumbijdragers-worden-zij-bestraft-i-v-m-overtreden-van-de-community-huisregels-of-beloond-voor-hun-vele-bijdragen-49601/index2.html#post333137
Algemeen gedrag
• Je bent onder één forumaccount actief.

Oei, dan is hier toch iemand in overtreding 🤣


https://community.ns.nl/in-de-trein-11/sleutelgat-in-treinstoel-316

https://community.ns.nl/de-ns-community-61/de-ns-community-hoe-gaat-de-ns-om-met-betrokken-positieve-forumbijdragers-worden-zij-bestraft-i-v-m-overtreden-van-de-community-huisregels-of-beloond-voor-hun-vele-bijdragen-49601/index2.html#post333137

Misschien problemen met de forumsoftware. 😊 Dan moet je haast wel.
1 reactie maar vast ook 1500 DM's verzonden 🤣
Algemeen gedrag
• Je bent onder één forumaccount actief.
Een bericht van ruim vier jaar geleden kun je moeilijk actief noemen. 😉
Ah is dat hoe die regel werkt. Mooi, dan maak ik een alt waarmee ik verder niet forum om nog te kunnen DM’en 🧐
DM's sturen is ook een vorm van actief zijn. :)

Maar goed, zonder dollen, het lijkt me duidelijk wat de gedachte is achter de regel. Het is niet de bedoeling dat je meerdere verschillende accounts maakt en vanaf verschillende accounts dingen gaat posten bij de Community.

Reageer