NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam


Reputatie 2
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

848 reacties

Lig nog even wakker na een dagje zwoegen. 🙃 pijntje aan mijn achilleshiel. Muziek wil meestal wel helpen. 😁
En anders een paracetamol of twee. 💣💥

https://youtu.be/9SOryJvTAGs
Mag als superuser nog steeds topics van anderen op beantwoord zetten en moet ook ontzettend opletten dat niet te doen, omdat de knop op de plek zit van de like-knop die ik nog wel eens gebruik. Kan NS dit op laten lossen?
Tellertje 'bekeken' werkt nog steeds niet. Vreemd na een paar jaar?
Ik mag als superuser nog steeds topics op beantwoord zetten. Ik begrijp dat de moderators niet in dienst zijn van inSided (wie wil Groningen verruilen voor Madrid?), maar zou iemand in ieder geval willen reageren?
Vanaf een profielpagina van een gebruiker mag je niet doorklikken naar de lijst met door de gebruiker gemaakte topics. Je krijgt dan je eigen topics. Dat is heel vervelend, want ik zoek een topic van Michiel. Hetzelfde geldt voor de knoppen 'reacties' en 'beantwoord'.

https://community.ns.nl/members/michiel-2702

En ik kan als superuser nog steeds topics op beantwoord zetten. Dat heb ik al een aantal keren per ongeluk gedaan terwijl ik een reactie wilde 'liken', maar als een malle op escape rammen en de niet zo spetterende snelheid van de kantoorwifi+vpn tunnel heeft dat kunnen voorkomen. Kan ik een nieuwe escape-toets bij inSided declareren? 🤣
Dat eerste krijg ik ook ja, superirritant als je wat wilt zoeken.
Reputatie 7
Badge +3
En ik kan als superuser nog steeds topics op beantwoord zetten. Dat heb ik al een aantal keren per ongeluk gedaan terwijl ik een reactie wilde 'liken', maar als een malle op escape rammen en de niet zo spetterende snelheid van de kantoorwifi+vpn tunnel heeft dat kunnen voorkomen. Kan ik een nieuwe escape-toets bij inSided declareren? 🤣

Een nieuwe feature voor Super Users, tijdelijk of toch definitief? Sivan zou er nog naar kijken....
https://community.ns.nl/de-ns-community-61/ik-kan-het-beste-antwoord-geven-op-een-vraag-die-ik-niet-stelde-50694/index1.html#post342076

Is een lampje in de vorm van een escape-toets iets voor jou?

Beetje groot voor op m'n laptopje, zie je me daar al mee zitten op schoot? 🤣

Maar zonder gekheid, ik ben er in ieder geval geen voorstander van dat we dit kunnen. Lijkt me een moderator-taak. Anders ga ik wel bij Webhelp solliciteren 🙂
Hmmm zolang Super Users topics maar niet kunnen dichtgooien 😀
Reputatie 7
Badge +3
Dichtgegooide topics weer kunnen openen zou dan weer wel leuk zijn 🤣
Reputatie 7
Badge +3
Beetje groot voor op m'n laptopje, zie je me daar al mee zitten op schoot? 🤣


Maar zonder gekheid, ik ben er in ieder geval geen voorstander van dat we dit kunnen. Lijkt me een moderator-taak. Anders ga ik wel bij Webhelp solliciteren :)

Leuk, van Henk_NL naar Henk NS is maar een kleine wijziging. 😋
Badge +3
Bij Webhelp solliciteren? Zullen we dat eens doen (want referenties genoeg natuurlijk om daar zomaar 'in te stromen', en de top 10 'forummers' hebben ze al miljoenen bespaard tenslotte, dus dat wordt een pittig gesprek, badges en rankings inruilen voor iets zinnings en zo...)

En alle andere 'kwaliteiten' (we zijn soms grappig maar willen niet viral, want we zijn geen CoolBlue of zo) voldoen we ook al aan!

Oh nee, jij komt je bed niet uit voor minder dan €50 per uur of zo natuurlijk... want dat is minder grappig ineens 😅

Als @Henk_NL ooit webcare gaat doen, dan wordt zijn interne naam volgens mij Garfield of zo...
Oh nee, jij komt je bed niet uit voor minder dan €50 per uur of zo natuurlijk... want dat is minder grappig ineens 😅
Dat valt wel mee, maar ik ben geen filantropische instelling en NS ook niet. Voor de vele uren op en rond dit forum heb ik ook nooit kunnen factureren en dat is prima, maar net als bij de defecte schermen van klant_Jac ga ik niet kosteloos de hele dag nummertjes noteren. NS kan dat prima zelf, en zo niet dan weet men mij wel te vinden. Bijnamen heb ik al, beroemd en berucht 🤐

De 'winst' van dit forum is een hoop nieuwe inzichten die ik kan gebruiken bij m'n bezigheden, en een leuke bijkomstigheid is dat ik een aantal erg leuke mensen heb mogen leren kennen. Normaal houd ik dat soort online dingen in m'n offline leven erg af.

Genoeg off-topic geneuzel maar weer denk ik. Het probleem blijft, ik kan een topic van Michiel nu niet terugvinden, en dat vind ik vervelend.
Reputatie 7
Badge +3
Het is inderdaad erg onhandig dat je nu alleen maar je eigen topics, reacties en opgeloste vragen te zien krijgt. Ik heb volgens mij nog niet gezien dat dit door een moderator doorgezet is. Dan gebeurt er ook niks.
Erg jammer ja, ik heb het al een paar weken geleden geschreven, het lijkt me toch een fout.
Gaat er überhaupt nog iets mee gebeuren ?
Reputatie 6
Badge +2
Erg jammer ja, ik heb het al een paar weken geleden geschreven, het lijkt me toch een fout.
Waar heb je dat geschreven en hoe hebben de moderators gereageerd?
Mag als superuser nog steeds topics van anderen op beantwoord zetten en moet ook ontzettend opletten dat niet te doen, omdat de knop op de plek zit van de like-knop die ik nog wel eens gebruik. Kan NS dit op laten lossen?

Ik ga dit uitvragen bij @Sivan NS. Zelf durf ik hier geen uitspraken over te doen.
Zeg maar niet dat het van mij komt dan, ze heeft het al druk genoeg met me volgens mij 😂
Ik heb even gekeken naar die optie van markeren. Dit is sinds 10 augustus een officiële nieuwe feature voor Super users en kan niet worden uitgezet. Ik ga er vanuit dat deze leden goed om zullen gaan met deze mogelijkheid.
Waar mogen we het melden als we er uit automatisme per ongeluk op drukken? Op de telefoon druk je er zo naast namelijk.
Waar mogen we het melden als we er uit automatisme per ongeluk op drukken? Op de telefoon druk je er zo naast namelijk.

In dat geval kun je het beste Sivan NS benaderen. Wij kunnen dit terugdraaien. Ik ga ervan uit dat dit niet voor gaat komen maar bij uitzonderingen kun je haar best een privébericht sturen hierover.
Het is al een aantal keer voorgekomen, maar met als een malle op escape rammen icm de brakke NS WiFi tijdig voorkomen.

Erg jammer ja, ik heb het al een paar weken geleden geschreven, het lijkt me toch een fout.Waar heb je dat geschreven en hoe hebben de moderators gereageerd?


Geen idee meer, maar Henk had het ook gezien en de moderators hebben niet gereageerd toen.
Ik kan niet ff door je reacties lopen om hem te zoeken, sorry 🤷‍♀️

Reageer