beantwoord

1 of 2?

  • 23 December 2022
  • 3 reacties
  • 134 Bekeken

De NS-reisplanner laat, na het intoetsen van je reisgegevens, 2 kolommen zien: links een kolom met de treinverbindingen die corresponderen met je gewenste reis, en rechts een kolom met de specificatie van de reis die je in de linkerkolom hebt aangeklikt.

In die linkerkolom staan per verbinding en heel summier de meest noodzakelijke gegevens. Daar is één symbooltje bij waar ik niks van snap. Naast de bruto reisduur, aangegeven met een klok en een tijd in cijfers, staat ook een klein leeg vierkantje, waar de linker bovenhoek van is weggeknipt, en naast dat vierkantje een 1 of een 2. Nooit een ander cijfer. Toelichting ontbreekt; blijkbaar hebben de ontwerper en de NS gedacht dat dit symbooltje geheel voor zichzelf spreekt. Maar ik tast in het duister. Geluk bij een ‘ongeluk’: ik tref in de planner altijd alle informatie aan die ik nodig denk te hebben.

WELKE EXTRA INFORMATIE BIEDT DE NS MIJ AAN MET DAT VERMINKTE VIERKANTJE ??

icon

Beste antwoord door Tochjo 23 December 2022, 15:23

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Dat is het nummer van het spoor waar uw trein van vertrekt. De aanduiding lijkt zo op de borden op het station waar het spoornummer in staat.

Reputatie 3

Is dat het aantal overstappen?

Het vierkantje met het nummer er achter geeft het perron nummer aan waar je trein vertrekt.

Reageer