beantwoord

40% korting daluren - ritprijs lijkt niet te kloppen

• 21 september 2018
  • 6 reacties
  • 150 Bekeken

Goedemiddag,

In de daluren reis ik met 40% korting, op de NS reisplanner staat dat een enkele reis in mijn situatie €2,60 kost. Echter betaal ik €3,10, ik vraag me al een tijdje af waarom dat zo is?

Vriendelijke groet,

JJ
icon

Beste antwoord door Robert B 21 september 2018, 17:59

Dit komt door de overstap op Muiderpoort. Je reist een stukje om en moet daar helaas gedwongen door gesloten poortjes.

Als je via Duivendrecht reist (kortste route) dan klopt de prijs wel. Je kunt/mag ook nog via Utrecht waar het probleem van door poortjes moeten natuurlijk niet speelt.

Het verschil kan je via de klantenservice terug krjigen, omdat het een geldig (en het snelste) reisadvies is.

Zie oa. dit lange topic voor alle info.
Bekijk origineel

6 reacties

Goedemiddag joop1 en welkom bij de NS Community!

Daar durf ik zo snel geen antwoord op te geven zonder eerst iets meer informatie te hebben. Met name op welk traject je reist, hoe laat je de reis maakt en of je toevallig voor de NS nog met een andere treinvervoerder reist. Zou je dat kunnen laten weten? 🙂
Taject: Naarden-Bussum - Bijlmer ArenA
Tijdstip: vandaag trein van 11.24 vanaf Naarden-Bussum) met aankomsttijd 12.04 op ArenA
Ik reis niet met een andere vervoerder
Badge +3
Dit komt door de overstap op Muiderpoort. Je reist een stukje om en moet daar helaas gedwongen door gesloten poortjes.

Als je via Duivendrecht reist (kortste route) dan klopt de prijs wel. Je kunt/mag ook nog via Utrecht waar het probleem van door poortjes moeten natuurlijk niet speelt.

Het verschil kan je via de klantenservice terug krjigen, omdat het een geldig (en het snelste) reisadvies is.

Zie oa. dit lange topic voor alle info.
Toch staat de route via Muiderpoort wel in de planner met het genoemde bedrag, dit is dan dus ook een station waar er een verschil in tarief ontstaat door de poortjes.

Om een hoop werk te voorkomen met het terug vragen van dit teveel betaalde bedrag kunt u dus beter gebruik maken van de route via Duivendrecht welke ook nog iets sneller is.
Badge +3
Ja, Muiderpoort staat erbij in het lijstje in het topic van Sivan dat ik aanhaalde.

Via Muiderpoort is 40 minuten. Via Duivendrecht is 43 minuten (wegens 16 minuten overstap omdat je van spoor 4 naar 8 moet) als je richting Bijlmer reist.

Op de terugweg heb je 18 minuten overstap in Duivendrecht (spoor 5 naar spoor 1) dus daar valt nog wel tijdwinst te behalen als je goed ter been bent.
Thanks voor de replys, ik ga contact opnemen met de NS klantenservice om geld gerestitueerd te krijgen.

JJ

Reageer