beantwoord

Aangepast vs Korter

• 20 maart 2018
  • 59 reacties
  • 2224 Bekeken

Toon eerste bericht

59 reacties

Deze aanpassing is even uitgesteld omdat er problemen zijn met onze Reisplanner. Zodra deze zijn opgelost wordt dit ook weer opgepakt.
Helaas is het stil aan de andere kant van de lijn. Ik ga er achteraan.
Ik wacht nog op een inhoudelijke reactie. Tot op heden heb ik deze helaas nog niet ontvangen.
Reputatie 7
Badge +3
Nu zie ik het ook. Merkwaardig.
Het gaat om de vermelding in het overzicht, iMark. Daar staat nog steeds "aangepast" terwijl korter wel juiste informatie geeft.
Reputatie 7
Badge +3
Maar is dit nu niet juist de presentatie van de informatie waarom verzocht was? Er staat nu "korter" in plaats van "aangepast".

"Er rijdt een kortere trein dan gepland." Precies goed. Niets meer aan doen. Volkomen duidelijk.
Bedankt voor de snelle reactie, ik ga het uitzoeken Thor89!
Reputatie 1
Bij deze

Heb je een concreet voorbeeld, Thor89? Dan ga ik er opnieuw mee bezig!
Reputatie 1
Is deze aanpassing al op zijn bestemming gearriveerd of heeft ie vertraging opgelopen?
Haha de berichten worden aangepast naar korter 😉
Reputatie 7
Badge +3
Worden de berichten aangepast of korter? 😀
Het wordt opnieuw bekeken en zal worden aangepast waar nodig.
Ik zie jullie berichten hierover nu pas weer verschijnen en heb daarom direct even contact gezocht met de afdeling die ik destijds heb gesproken.
Reputatie 1
Knock
Reputatie 1
Knock
Reputatie 5
De afdeling die hierover gaat zit diep weggestopt achter de hoge bureaucratische muren van de NS. Waarschijnlijk kent ook de Webcare deze afdeling niet en zitten er minimaal 3 lagen tussen.
Reputatie 1
NS?
Reputatie 1
Er staat nog steeds "(aangepast)"?
Reputatie 7
Badge +3
Ik kan je nu al vertellen waarom indertijd voor "aangepast" en niet voor "korter" is gekozen. Het is hetzelfde verhullende taalgebruik dat gebruikt wordt waardoor in omroepberichten niet meer over "vertraging" wordt gesproken.

Een bedrijf dat zich bedient van verhullend taalgebruik bevindt zich op een hellend vlak. Marketingcommunicatie moet niet leiden tot verhullend taalgebruik waardoor niet duidelijk is wat er eigenlijk wordt bedoeld.
Tnx Miriam 🤜
Update: Ik heb een terugkoppeling ontvangen. Er dient inderdaad 'kortere trein' te staan in plaats van aangepast. De reden dat er nu aangepast staat wordt onderzocht en dan zal er worden gekeken naar een oplossing om dit te wijzigen naar 'kortere trein'.
Mij maakt het niet uit, maar dat was de vraag van Thor89 die uiteindelijk nooit beantwoord is.
@Henk_NL en @Thor Ik ga het uitzoeken of het mogelijk is om deze term aan te passen.
Reputatie 1
Vandaag weer twee aangepaste sprinters..

Vanochtend trouwens overvolle treinen omdat er door een wisselstoring treinen waren uitgevallen.

Reageer