aanmelden reis en meldingen werkt niet | NS Community
beantwoord

aanmelden reis en meldingen werkt niet

  • 18 August 2022
  • 11 reacties
  • 307 Bekeken

Helaas kan ik in de app mijn reizen niet meer aanmelden. Daardoor krijg ik ook onderweg geen meldingen meer van vertragingen. Gisteren app verwijderd, iphone geheel uitgezet en vervolgens apl opnieuw geladen. Helaas, het probleem blijft bestaan.

 

Hoe krijg ik de knop aanmelden weer terug? Nu heb ik alleen een knop: Zet meldingen aan. Die werkt echter niet als ik mijn reis niet kan aanmelden.

icon

Beste antwoord door Momo 18 August 2022, 19:20

Bekijk origineel

11 reacties

Hoi Kiki52! Welkom bij de NS Community.

 

De functie om je aan te melden voor de reis is niet meer beschikbaar omdat het aanmelden niet langer nodig is. Met de nieuwe knop ‘Zet meldingen aan’ krijg je een melding bij vertraging of uitval. Ik heb het even geprobeerd, en aan deze kant werkt hij wel, maar het dient wel voor de reis te worden geactiveerd.

Is die knop voor jou zichtbaar? Of krijg je een foutmelding?

Gisteren aangezet voor een reis. Helaas geen meldingen ontvangen, terwijl ik wel op een perron stond en 15 minuten vertraging had.

Nu een  nieuwe reis aangemeld, geeft “geslaagd”, maar nergens terug te vinden: niet bij “mijn reizen” , niet bij “aanmeldingen”.

NS website geeft een andere knop: nl “plannen en aanmelden”. De app daarentegen: “zet meldingen aan”.

Dit is voor mij geen verbetering als ik nergens in de app kan terugvinden dat ik meldingen heb aangezet. Bovendien onhandig omdat nu voor iedere reis opnieuw (alle) meldingen moeten worden aangetoetst.

 

 

 

Elders in deze community worden dezelfde klachten gemeld: 

Dat is inderdaad niet erg handig. Het is een handige functie, maar dan moet het wel werken. Ik ben technisch helaas niet dusdanig onderlegd dat ik hier zelf iets mee kan. 

Zou je dit kunnen/willen melden bij de ontwikkelaars? In het menu staat een knopje ‘App support’ waar je een bericht naar de ontwikkelaars kunt sturen. Het voordeel ten opzichte van als ik het doorzet is dat zij makkelijker bij je terug kunnen komen met feedback.

Reputatie 7
Badge +3

Elders in deze community worden dezelfde klachten gemeld: 

Ik denk dat je doelt op dat het niet meer mogelijk is om een fiets aan te melden. Dat is iets waar regelmatig klachten over komen. De mogelijkheid tot het aanmelden van een fiets zijn intussen al wel uit de reisplanner op de website gehaald, alleen nog niet uit de NSapp. Die andere meldingen gaan niet over het aanmelden van een reis zonder fiets.

Beste Tomas,

Al bij 2x ontwikkelaars gemeld. Dat krijg ik standaard mail antwoord: “ bedankt voor feedback. Verdere info ga naar klantenservice”. klantenservice gebeld: “ antwoord IT probleem. Ik geef u ander telefoonnummer”. Gebeld: dat blijkt reisassistentie te zijn. Ook die kunnen het niet zelf voor mij oplossen.

Lijkt van “het kastje naar de muur en terug” probleem te worden. 
Heel vervelend met alle huidige vertraging en uitval en de komende stakingen.

Badge +3

Zie deze reactie in het andere topic. Blijkbaar kan je de de reis alsnog ‘aanmelden’ als je alle meldingen aan zet?

Reputatie 7
Badge +3

Zie ook https://www.ns.nl/reisinformatie/meldingen  voor meer uitleg.

Gisteren alles aangezet. Sta ik alsnog zonder een enkel push bericht 15 minuten te wachten op een vertraagde trein. Nergens in de app is meer te zien dat je je hebt aangemeld, terwijl er nog steeds “knoppen” zijn met de naam “mijn reizen” en “mijn aanmeldingen”.

Eigen personeel bij klantenservice etc ook niet op de hoogte van deze “verbetering”.

En reageren op deze “vernieuwing” kan alleen als je eerst feedback geeft en dan pas alle meldingen (voor iedere reis opnieuw) aanklikt. Na reservering/aanmelding is er geen feed back meer mogelijk. 

Dank Momo en Robert voor suggesties, die info had ik inmiddels ook. 

Badge +3

Ik heb de Android app en daar staat bij Pushberichten niets meer over (vinkje bij) Treinwijzer updates, wel een handige knop ‘Verstuur testbericht’.

Reageer