beantwoord

advies via reisplanner niet via snelste route

Waarom krijg ik op de reisplanner app van NS het advies om vanaf Schiphol via Amersfoort naar Groningen/Zuidhorn te reizen als dat een vertraging van een half uur oplevert ten opzichte van de reis Schiphol, Amsterdam-Zuid, Groningen/Zuidhorn.
icon

Beste antwoord door Denice NS 24 april 2018, 13:40

Welkom op het Serviceforum, Sjettie.

Ik heb ook even de Reisplanner op de site bekeken en in de App (ios) maar zie ook geen rit via Amersfoort verschijnen. Vreemd! Ik zou je zo niet durven zeggen waarom de rit via Amersfoort werd geadviseerd.
Bekijk origineel

10 reacties

Zijn er niet toevallig werkzaamheden op die dag op het andere spoor traject? Je vermeldt nml niet om welke dag het gaat en welk tijdstip dus we kunnen nu niet meekijken met je.
De reis werd gisteren gemaakt ( vertrek 14.04 uur ) en kon ook wel via de route Amsterdam-Zuid. Maar op de app verscheen de route via Amersfoort als advies.
Als ik zelf nu in de reisplanner kijk met de door u aangegeven variabelen dan zie ik de reis via Almere - Zwolle naar Groningen alleen naar voren komen met opstap op Schiphol. Ik zie de door u aangegeven reisroute niet in de app verschijnen. Nu heb ik de app via android wellicht dat de app via ios nog iets anders aangeeft.
inderdaad, ik heb het zelf zojuist nog bekeken en zag dat ook. Ik keek gisteren, en toen was het anders.
Welkom op het Serviceforum, Sjettie.

Ik heb ook even de Reisplanner op de site bekeken en in de App (ios) maar zie ook geen rit via Amersfoort verschijnen. Vreemd! Ik zou je zo niet durven zeggen waarom de rit via Amersfoort werd geadviseerd.
Reputatie 7
Badge +3
Merkwaardig. Trein 749 van Den Haag Centraal via Schiphol naar Groningen heeft gisteren gewoon gereden. https://www.ovtijden.com/arnu/rl/749/2018-04-23T14:12:00+0200
Desondanks blijft mijn vraag overeind. Waarom kreeg ik een reisadvies waardoor ik een half uur langer onderweg zou zijn?
Reputatie 7
Badge +3
Heb je misschien een schermafbeelding van dat reisadvies gemaakt?
De schermafbeelding die ik gisteren maakte, heb ik op het forum geplaatst samen met mijn vraag. Achteraf denk ik dat er iets niet is goed gegaan.
Inmiddels heb ik de afbeelding opgeruimd
Badge +3
Als je een (scherm)afbeelding als bijlage plaatst en daarna je topic of reactie bewerkt dan verdwijnt de bijlage, tenzij je hem omnieuw toevoegt of als afbeelding in de tekst plaatst.

Reageer