beantwoord

agenda item ns reisplanner online verdwenen

• 23 december 2015
  • 13 reacties
  • 547 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Beste NS, de mogelijkheid om een agenda-item van je reis aan te maken in de NS reisplanner online is verdwenen.
In de oude reisplanner kon dat wel, en ook in de app lukt is die optie er nog wel.

Gaan jullie die optie ook online weer aanbieden?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 23 december 2015, 16:22

Voor nu staat de oude reisplanner nog online: http://www.ns.nl/reisplanner-v2/index.shtml

De suggestie om het ook aan de nieuwe planner toe te voegen is al meermaals gedaan. Het is afwachten of dat gaat gebeuren. Mogelijk willen ze er niet aan, omdat zo'n statisch agenda-item zich niet aanpast bij verstoringen. (Om dezelfde reden worden zoveel mogelijk gele borden ook van de stations verwijderd.)
Bekijk origineel

13 reacties

Voor nu staat de oude reisplanner nog online: http://www.ns.nl/reisplanner-v2/index.shtml

De suggestie om het ook aan de nieuwe planner toe te voegen is al meermaals gedaan. Het is afwachten of dat gaat gebeuren. Mogelijk willen ze er niet aan, omdat zo'n statisch agenda-item zich niet aanpast bij verstoringen. (Om dezelfde reden worden zoveel mogelijk gele borden ook van de stations verwijderd.)
Ik kan inderdaad bevestigen dat de optie dit toe te voegen nog in overweging zal worden genomen.
Reputatie 1
Ik zie deze optie wel in de nieuwe reisplanner. Als ik bij een reis op 'deel' klik, kan ik daarna kiezen voor 'Sla op in agenda'. Ik begrijp dan eigenlijk de forumpost en de reactie van Klaas-Jan niet echt.
Ik zie dan toch echt nog steeds alleen de tekst "Deel deze reis" gevolgd met een tekstvak met een url en daaronder een knop "E-mail".
Badge +3
Onder de knop E-mail zie ook ik wel een knop Sla op in agenda. Hierop klikken leidt ertoe dat een ics-bestand met het reisadvies gedownload wordt.
Reputatie 1
Is je scherm dan heel klein of zo? Want dit zie ik namelijk.

Maar wat me dan nog steeds intrigeert is dat medewerkers van NS dit blijkbaar ook niet zien. 😛
Ik zie dat het bij mij (Android) sinds de laatste update weer kan. Ik meende ook dat deze functie aanvankelijk miste.

Reputatie 1
Toch wel apart dat dan toch niet iedereen het ziet. Misschien al je internetgegevens even verwijderen?! Anders weet ik het ook niet.
Ik heb alles wat ik kon bedenken in die richting geprobeerd, maar het resultaat blijft hetzelfde. Ook op andere apparaten krijg ik die knop niet te zien in Safari (verschillende versies), wel in Firefox.

Is er iemand die die agenda-knop in Safari wel te zien krijgt?
Reputatie 1
Ah, ik heb geen toegang tot Apple-apparaten, dus ik kan ook niet uitzoeken waar de fout eventueel ligt. Hopelijk iemand van NS wel!

Edit: Als ik de site in IE9 bekijk zie ik de knop ook niet. De knop is zelfs niet te vinden in de HTML. Het lijkt er op dat de knop in bepaalde gevallen niet op de site wordt gezet, afhankelijk van de browser inderdaad (daar was jij al achter).
Ik heb ook geprobeerd om met het ontwikkel-menu in Safari de gebruikersagent te veranderen in Firefox. Als ik daarmee bijvoorbeeld naar http://www.whatbrowser.org ga, wordt aangegeven dat ik Firefox gebruik. De NS-website laat zich echter op die manier niet foppen: nog steeds geen agenda-knop.
Ik zie de optie inderdaad ook niet als ik Safari gebruik. Ik ga het voor je doorgeven aan de ontwikkelaars van de website.

Fijne feestdagen!

Reageer