beantwoord

Almelo-Ommen

• 3 augustus 2017
  • 28 reacties
  • 591 Bekeken

Reputatie 1
Ik zag in de reisplanner een fout advies met de laatste reismogelijkheid Almelo-Ommen. Almelo V 23.57. Marienberg A. 0.13. Marienberg V 0.53. Overstaptijd 40 min. Waarom geeft de reisplanner de reismogelijkheid met 3 min overstaptijd niet (Marienberg V 0.16)? 3 min is makkelijk haalbaar in Marienberg.
icon

Beste antwoord door Henk_NL 11 augustus 2017, 20:55

Die logica zit niet in de reisplanner. De implementatie daarvan leeft een aantal stappen eerder, rondom RITS, het oude 'ReisInformaTieSysteem'. RITS krijgt dan weer data vanuit DONNA, het plansysteem. Dat genereert o.a. de uitvoer die richting de planner gaat. De planner kent m.b.t. overstappen:

1) Minimale overstaptijd per station;

2) Expliciet (on)mogelijk gemarkeerde overstappen (service x op service y op station z);

3) Minimale tijden per station, voor treinsoort en/of vervoerder x op treinsoort en/of vervoerder z. Voornamelijk in gebruik om overstappen van/naar internationale treinen ruimer te maken;

4) Geen voorkeurstations, als een overstap, met hetzelfde resultaat, op 2 stations mogelijk is, dan heeft station x niet de voorkeur. Geldt bijvoorbeeld voor Hilversum en Muiderpoort.

Het is reisplanner-technisch geen enkel probleem om overstappen van 1 minuut mogelijk te maken, niks houdt je tegen. Dat zie je bijvoorbeeld ook gebeuren wanneer een doorgaande verbinding niet correct gedefinieerd is, maar je dus effectief kunt blijven zitten.

Om het wat overzichtelijker te maken zou ik graag de tekeningen online gooien, maar daar ga ik gedoe mee krijgen, mijn excuses 😞
Bekijk origineel

28 reacties

Degene die mij van antwoord heeft voorzien is de bedenker van het systeem, heb ik me laten vertellen. Ik vind het geen mierenneukerij als jij vindt dat je vraag niet voldoende beantwoord is hoor Henk_NL! Ik heb echter wel concrete vragen nodig die ik voor kan leggen aan de betreffende experts om goed antwoord te kunnen krijgen. Als ik het goed begrijp heb je nu in zijn algemeenheid de regels gekregen, terwijl je je afvraagt hoe de specifieke situatie in de reisplanner werkt? Gaat het tevens ook om het eventueel aanpassen van de reisplanner of zie ik dat verkeerd? Help me, help you 😉.
Nee, ik heb geen concrete vraag meer, want dat gaat op niets uitlopen. Zal je straks nog even een PM sturen met wat details, voor het idee 🙂
Ik zie je bericht vandaag wel langskomen en zal zien wat ik voor je kan betekenen!

Reageer