beantwoord

Alternatief omreistraject omwille van spoorwerkzaamheden

• 19 september 2017
  • 7 reacties
  • 174 Bekeken

Als ik een traject vrij-kaart heb en ik een aangeboden alternatief omreistraject heb gebruikt die door de NS werd aangegeven omwille van spoorwerkzaamheden.
Waarom wordt er dan extra geld in rekening gebracht wanneer ik uitstap op een tussenliggend station binnen het alternatieve aangeboden traject?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 19 september 2017, 17:23

Hallo Davy en welkom op het NS Serviceforum.

Je hebt gelijk: ideaal gezien zou het TrajectVrij abonnement de alternatieve route moeten herkenning in de facturatie. Dat gebeurt niet, omdat de uitcheck op een ander station niet wordt herkend als 'toegestaan station' om uit/in te checken. Zoals Thom aangeeft, zul je dit bij de klantenservice moeten neerleggen om de restitutie te verwezenlijken van deze onterechte kosten. Hiervoor kun je ons het beste benaderen via Social Media (Twitter/Facebook) of telefonisch (tel. 030 7515155). In het verleden is er wel gewerkt met 'toegestane trajecten' bij langdurige werkzaamheden, omdat deze makkelijker ingepland kunnen worden dan spontane storingen. Het is uiteraard wenselijk om dit ook voor snelle werkzaamheden in het systeem te verwerken. Helaas hanteren wij op dit moment maatwerk en lossen we het handmatig voor je op. Laat je het weten in dit topic of jouw probleem is opgelost?
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het zou best eens kunnen zijn dat het systeem hier niet op is berekend. Hier moet een moderator zich even over buigen, denk ik
Reputatie 7
Badge +3
Als je een alternatieve route gebruikt en daarbij onderweg uitstapt is het gewoon een omrit maken. Logisch dat je dan de extra kilometers betaalt.
Beste Tamzin,
Niet als je rechtstreekse en tevens snelste route een hele week uitvalt omwille van geplande werkzaamheden.
Als ik tevens niet mag uitstappen op een door de NS aangeboden alternatieve omreisroute, dan snap ik helemaal niets meer van het concept TRAJECT-VRIJ reizen.

Dit klinkt voor mij Logisch.
Badge +3
Als je alleen uitcheckt op een station buiten je (vaste) traject dan kost het je het deel buiten je traject. Zo werkt het nu eenmaal, het systeem is vrijwel zeker niet op de hoogte van de omleiding.

Dus ook als je onderweg moet overstappen via poortjes op een station buiten je traject (uit en weer in binnen 35 minuten, er is een handjevol station waar dat niet anders kan) zul je waarschijnlijk een rekening krijgen, maar die kosten krijg je terug.
Reputatie 7
Hallo Davy en welkom op het NS Serviceforum.

Je hebt gelijk: ideaal gezien zou het TrajectVrij abonnement de alternatieve route moeten herkenning in de facturatie. Dat gebeurt niet, omdat de uitcheck op een ander station niet wordt herkend als 'toegestaan station' om uit/in te checken. Zoals Thom aangeeft, zul je dit bij de klantenservice moeten neerleggen om de restitutie te verwezenlijken van deze onterechte kosten. Hiervoor kun je ons het beste benaderen via Social Media (Twitter/Facebook) of telefonisch (tel. 030 7515155). In het verleden is er wel gewerkt met 'toegestane trajecten' bij langdurige werkzaamheden, omdat deze makkelijker ingepland kunnen worden dan spontane storingen. Het is uiteraard wenselijk om dit ook voor snelle werkzaamheden in het systeem te verwerken. Helaas hanteren wij op dit moment maatwerk en lossen we het handmatig voor je op. Laat je het weten in dit topic of jouw probleem is opgelost?
Beste Thomas NS,
Bedankt voor jouw toelichting op mijn gestelde vraag.
Ik neem zo snel mogelijk contact op met de klantenservice.
Alvast bedankt voor je snelle respons. Vriendelijke groet Davy
Reputatie 7
Geen probleem, goed dat je hier zo actief mee bezig bent!

Reageer