beantwoord

App:drukte in de trein

• 4 september 2019
  • 10 reacties
  • 595 Bekeken

• Sprinter
  • 4 reacties
In de NS app kun je zien in welke delen van de trein het druk is en waar er nog zitplaatsen zijn. Maar hoe kan ik zien wat de rijrichting is?
icon

Beste antwoord door Slidestops 4 september 2019, 09:33

De linkerkant is de voorkant 🙂
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
De linkerkant is de voorkant 🙂
Ik zie dat Slidestops je al heeft geholpen, Es5. Kom je er zo verder uit?
Reputatie 3
@Slidestops, is dat wel (altijd/nog steeds) zo? Als ik naar de treinen kijk via "vertrektijden"/selecteer trein dan wordt de trein getoond zoals ik de trein te zien krijg op het perron. Op station Eindhoven rijdt de trein naar Sittard naar links weg (want spoor 1) en rijdt de trein naar Heerlen naar rechts weg (want spoor 2). Maar de richting kun je in de app niet direct zien, je moet dan zelf al weten dat het perron in Eindhoven loopt van B (Heerlen/SIttard) naar K (liften/Tilburg/Utrecht).

Op de stoptreinstations (zoals Best) worden trappen/liften/letters helaas nog niet weergegeven. Is de trein dan getekend met de rijrichting naar links zoals @Slidestops zegt, of getekend zoals je de trein op het perron ziet zoals gebeurt bij de app in Eindhoven? Ik kan het zo niet achterhalen.

Kortom, het zou enorm helpen als er een klein pijltje bij de trein te zien is in welke richting deze wegrijdt - en evt zelfs een symbool dat ook aangeeft of een trein omkeert of niet.
Ik heb navraag gedaan en zoals ik het begrijp klopt het wel dat links altijd de voorkant is. Ik zal je suggestie om de rijrichting aan te geven doorzetten.
Reputatie 7
Badge +4
Grapje.
Haha! (5000ste bericht) 🎉!
Reputatie 3
Ik heb navraag gedaan en zoals ik het begrijp klopt het wel dat links altijd de voorkant is. Ik zal je suggestie om de rijrichting aan te geven doorzetten.

Dat links voor is klinkt ook logisch zo, omdat de "staart" van het beeld afrolt, maar voor station Ehv is het toch echt niet altijd zo, het hangt daar echt af van welk perron de trein vertrekt.

Dank je voor het doorzetten!
Uiteraard kan de geografische richting van de echte trein anders zijn, maar de app laat altijd de voorkant van de trein links zien, ook in Eindhoven.
Reputatie 3
Uiteraard kan de geografische richting van de echte trein anders zijn, maar de app laat altijd de voorkant van de trein links zien, ook in Eindhoven.

Misschien hebben we verschillende apps of verschillende versies? Ik zie toch echt het volgende:

-Spoor 2, richting Maastricht, d.w.z. richting het oosten vanuit Eindhoven, letters K / J aflopend, voorkant rechts
-Spoor 1, richting Deurne, d.w.z. richting het oosten vanuit Eindhoven, letters E / F oplopend, voorkant links

Hm, dat ziet er uit als een fout in de app. Uitgangspunt is altijd geweest dat de voorkant links staat.
As ik even snel verder kijk lijkt het alleen mis te gaan bij treinen waar de stoppositie bekend is en wordt weergegeven. Ik zal eens kijken of ik de app-ontwikkelaars een berichtje kan sturen hierover.

Edit: ik heb de ontwikkelaars even gemaild.

Reageer