beantwoord

Beste reisadvies ontbreekt in planner

• 14 maart 2018
  • 8 reacties
  • 284 Bekeken

Vandaag sta ik om 16:10 op Schiphol en wil naar Roosendaal. De reisplanner app adviseert de trein van 16:27uur naar Leiden om daar over te stappen op de intercity naar Vlissingen. Aankomst 17:59uur. Terwijl om 16:12uur een intercity vertrekt naar Dordrecht. Onderweg kan ik om 17:09uur in Rotterdam instappen op de Internationale trein naar Brussel. Aankomst in Roosendaal 17:47uur. De overstaptijd is 7 minuten. Is dit te kort volgens de app?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 19 maart 2018, 12:25

Bedankt voor de aanvullende gegevens. Ik heb de Appontwikkelaars op de hoogte gesteld van dit vreemde voorval. Zij zullen kijken naar de oorzaak van dit onderscheid. Bedankt voor het aangeven. Wat ik al kan aangeven is dat het onderscheid kan komen door de systemen waar op dit moment de reisinformatie uit wordt gehaald. NS Xtra app haalt de reishistorie uit HARP en de NS Reisplanner (desktop) uit ARNU. Dit verschil zal blijven totdat beide planners de informatie uit dezelfde systemen zullen halen. Excuses voor het ongemak.
Bekijk origineel

8 reacties

Bedankt voor de aanvullende gegevens. Ik heb de Appontwikkelaars op de hoogte gesteld van dit vreemde voorval. Zij zullen kijken naar de oorzaak van dit onderscheid. Bedankt voor het aangeven. Wat ik al kan aangeven is dat het onderscheid kan komen door de systemen waar op dit moment de reisinformatie uit wordt gehaald. NS Xtra app haalt de reishistorie uit HARP en de NS Reisplanner (desktop) uit ARNU. Dit verschil zal blijven totdat beide planners de informatie uit dezelfde systemen zullen halen. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 7
Badge
Kunt u een screenprint van het reisadvies hier meesturen? Vermeldt de reisplanner de vertrektijd van de trein vanaf perron, of vanaf de hal? Het kan nl zijn dat de planner tijd rekent om vanuit de stationshal in de trein te komen.
Ik heb een screenshot gemaakt van 'eerdere adviezen' waarin u kunt zien dat dit niet aan de orde denk ik.
De overstap in Rotterdam is trouwens van spoor 6 naar 7, dat is alleen het perron oversteken.
Reputatie 7
Badge
Vandaag sta ik om 16:10 op Schiphol en wil naar Roosendaal. De reisplanner app adviseert de trein van 16:27uur naar Leiden om daar over te stappen op de intercity naar Vlissingen. Aankomst 17:59uur. Terwijl om 16:12uur een intercity vertrekt naar Dordrecht. Onderweg kan ik om 17:09uur in Rotterdam instappen op de Internationale trein naar Brussel. Aankomst in Roosendaal 17:47uur. De overstaptijd is 7 minuten. Is dit te kort volgens de app?ik krijg wel dat advies met android foon

Badge +3
De planner in iOS (Apple) is een andere dan Android (en de website), of werkt in ieder geval anders.

Misschien dat die geen rekening houdt met de internationale IC Brussel, ook al mag je die gewoon nemen dus :?

Henk_NL misschien een idee hoe dat zit?
Reputatie 7
Vreemd dat dit reisadvies niet in jouw Reisplanner staat op jouw mobiel. Je hebt (neem ik aan) wel de meest recente versie van de NS Xtra app op jouw telefoon staan? Zou je ook jouw toesteltype en besturingssysteem versie kunnen meegeven. Dan zal ik van dit specifieke geval een melding achterlaten bij de het verantwoordelijke team, zodat zij dit kunnen meenemen in een volgende update. Alvast bedankt en ook goed dat je dit zo zorgvuldig aangeeft!
Vreemd dat dit reisadvies niet in jouw Reisplanner staat op jouw mobiel. Je hebt (neem ik aan) wel de meest recente versie van de NS Xtra app op jouw telefoon staan? Zou je ook jouw toesteltype en besturingssysteem versie kunnen meegeven. Dan zal ik van dit specifieke geval een melding achterlaten bij de het verantwoordelijke team, zodat zij dit kunnen meenemen in een volgende update. Alvast bedankt en ook goed dat je dit zo zorgvuldig aangeeft!

Samsung S5 Neo met Android 6.0.1
versie van NS Extra app: 5.0 Arend

Reageer