beantwoord

Bus Lijndienst 401 vroege ochtendritten staan niet in de Reisplanner APP (busrit Hermes)

  • 23 november 2017
  • 22 reacties
  • 290 Bekeken

Beste mensen

Ik reis elke dag van EVOLUON EINDHOVEN halte naar BARENDRECHT

Wat ik heel lastig vind is dat de 05:42 en 05:57 ritten van Hermes niet herkend worden in de NS Reisplanner APP. Nu geeft de APP namelijk als eerste mogelijkheid aan dat ik de bus van 6:27 moet hebben om op tijd mijn trein te kunnen halen richting Rotterdam die om 06:44 vertrekt. Maar er vertrekt ook een trein naar Rotterdam om 06:15. Als ik gewoon de bus pak om 05:57 ben ik gewoon op tijd op het station voor de 06:15 en om veilig te zitten kan ik zelfs de 05:42 (eerste busrit) pakken. Maar de APP geeft deze ritten niet weer dus denkt de app dat eerste mogelijkheid 06:27 bus is.

Erg lastig - kan dat worden aangepast ??
icon

Beste antwoord door Erryt NS 23 november 2017, 14:14

Het klopt wel dat deze bussen bestaan. Ik heb Connexxion hierover gesproken en zij zullen dit doorgeven aan 9292. 9292 Zal vervolgens ons deze data aanleveren waarna je ook deze bussen via onze reisplanner te zien krijgt. Bedankt voor het melden, jackwax.
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@jackwax
Hermes houdt zich gewoon aan de dienstregelinguren die in hun contract met de Provincie staan. Voor klachten moet je dus bij de Provincie zijn, die gaan over de subsidies aan Hermes.
Reputatie 2
Klachten over busvervoer kan je ook kwijt bij de provincie Brabant in Den Bosch. Die betalen de verliezen bij de busritten van Hermes.
Je kunt ook bij het OV-loket je klacht neerleggen:
https://www.ovloket.nl/soort-melding-anders/

Of eventueel bij Reizigers Overleg Brabant:
http://www.reizigersoverlegbrabant.nl/contact-0

Als je wilt kun je ook deze enquete invullen van de Provincie Noord-Brabant over woon-werkverkeer:
https://nl.surveymonkey.com/r/provinciebrabant
Reputatie 7
Badge
Klachten over busvervoer kan je ook kwijt bij de provincie Brabant in Den Bosch. Die betalen de verliezen bij de busritten van Hermes.
Als ik het zo lees begint de dienst om 5.42 uur met Station - Airport (dat lijkt ook logisch want de garage is vlakbij het station) en die komt dan rond 6.00 uur op de Airport aan. Het is logisch dat de eerste rit vanaf de Airport dan even na 6.00 uur vertrek en die is dan rond 6.10 uur bij het Evoluon.

Ja allemaal heel logisch... maar ik kom wel te laat op mijn werk omdat die bus een kwartier te laat komt wegens nieuwe dienstregeling treinen die tijd terug is doorgevoerd....
Reputatie 2
Hermes is tegenwoordig www.bravo.info (maar nog steeds onderdeel van Connexxion natuurlijk) wat geeft hun planner weer? Ze hebben geloof ik ook haltevertrekstaten en de lijnfolders voor elke buslijn afzonderlijk beschikbaar.

Zie ook https://www.hermes.nl/service-en-contact/1202


Deze folder moet je hebben voor buslijn 401, 402 en 403 van Hermes:

https://www.hermes.nl/data/upload/LF809%20ZOB%202018%20internet.pdf
(blz 10 - 21, 24 - 41; met ingang van zondag 10 december 2017)

wijzigingen Hermes per 10 december:

https://www.hermes.nl/reizen/1190/op-10-december-a-s-verandert-de-dienstregeling/4965
Reputatie 7
Badge +3
Als ik het zo lees begint de dienst om 5.42 uur met Station - Airport (dat lijkt ook logisch want de garage is vlakbij het station) en die komt dan rond 6.00 uur op de Airport aan. Het is logisch dat de eerste rit vanaf de Airport dan even na 6.00 uur vertrek en die is dan rond 6.10 uur bij het Evoluon.
Badge +3
Hermes is tegenwoordig www.bravo.info (maar nog steeds onderdeel van Connexxion natuurlijk) wat geeft hun planner weer? Ze hebben geloof ik ook haltevertrekstaten en de lijnfolders voor elke buslijn afzonderlijk beschikbaar.

Zie ook https://www.hermes.nl/service-en-contact/1202
Ik kreeg dit netjes terug...

Bevestiging klacht
Geachte heer de Koeijer

Hierbij bevestigen wij u de ontvangst van uw e-mail.

Wij stellen reacties van onze reizigers bijzonder op prijs. Een zorgvuldige behandeling van uw melding hoort daar voor ons bij.

Om uw melding goed te kunnen behandelen, is het in veel gevallen noodzakelijk om onze collega's uit de regio erbij te betrekken. Nadat wij de uitkomst van het onderzoek hebben ontvangen, nemen wij weer contact met u op. Wij werken met een voorgeschreven maximale afhandeltermijn. Deze verschilt per vervoersgebied (lees hier meer over de termijnen).

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice
Ik heb Hermes een bericht gestuurd via hun site. Daar kon ik alles ook invullen. Eens kijken of ik reactie krijg hahaha - ben benieuwd. Bedankt voor jullie hulp. Eens kijken of we nog iets terug horen ook van Erryt.
Reputatie 7
Badge
Als er voldoende betalende klanten zijn, is omrijden interessant. Zoek bijv. Medestanders in de bus waarme jij rijdt, en via twitter, facebook en lokale krantjes.
Denk je dat ze dat doen ? Kan t eens opperen ja
Reputatie 7
Badge
Je kunt de busvervoerder vragen of ze op proef vanaf de rondweg bij Evoluon de rit oppakken, i p v vanaf de busgarage aan de berenkuil.
oh ... ja Jac - denk dat je gelijk hebt hahaaha - ok - toch meldt Erryt NS terug dat het wel zo is hahaha - nou ja laten we t even afwachten... ik ga nog ff op de buspaal kijken... echt dom dat die bus niet gewoon vroeger rijdt naar Eindhoven Station - pas na 06:00 is echt redelijk laat als je ver weg moet ... zijn meer mensen die gewoon vroeger willen reizen wegens werk ver weg lijkt me... maar goed punt inderdaad JAC ...
Reputatie 7
Badge
@jackwax
Kan het zijn dat dit ritten NAAR de airport zijn??? Jij wil toch naar Station NS Eindhoven?
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Hier had ik dit gevonden ! Ik moet zelf nog op de buspaal kijken vandaag of er nu ook echt een bus komt !! Omdat de APP dit niet aangaf ga ik al een jaar zoals ik nu reis pas om 06:27. Morgen ga ik zeker vroeg op en dit proberen en kijken of die bus komt aanrijden ! Wordt vervolgd!
Wat fijn Erryt NS dat je dit zo snel kan oppakken !!

https://www.hermes.nl/dienstregeling/halte?id=64111950&lijn=L401&richting=1&datum=23112017
Het klopt wel dat deze bussen bestaan. Ik heb Connexxion hierover gesproken en zij zullen dit doorgeven aan 9292. 9292 Zal vervolgens ons deze data aanleveren waarna je ook deze bussen via onze reisplanner te zien krijgt. Bedankt voor het melden, jackwax.
Reputatie 7
Badge
Komen ze dan van de garage, langs het Evoluon, op weg naar het station, om de eerste ritten naar de Luchthaven te maken?
Ik zeg niet dat ze niet bestaan, maar dat is de reden dat je deze ritten niet ziet staan. Ik zal het onder de aandacht brengen.
Reputatie 4
Weet je zeker dat die ritten bestaan? Die ritten van 5:42 en 5:57 staan namelijk ook niet in de dienstregeling van Hermes zelf:

https://www.hermes.nl/dienstregeling/lijn?id=L401&richting=2&datum=23112017&tijd=0515
Ik kreeg een vlotte terugkoppeling. Wij maken gebruik van de data die 9292 aanlevert. Op 9292 wordt exact dezelfde info getoond.
Ik heb het doorgegeven, jackwax. Waarschijnlijk kan je deze reis snel via onze reisplanner achterhalen.
Reputatie 7
Badge
NS is nog niet wakker 😉

Reageer