De Reisvergelijker - Welk vervoersmiddel is het beste voor jouw reis? | NS Community
Sticky News

De Reisvergelijker - Welk vervoersmiddel is het beste voor jouw reis?

  • 7 March 2023
  • 3 reacties
  • 710 Bekeken
De Reisvergelijker - Welk vervoersmiddel is het beste voor jouw reis?

Vandaag introduceren we de Reisvergelijker, een online vergelijkingstool die verschillende vervoersmiddelen met elkaar vergelijkt (lopen/fiets, auto & openbaar vervoer).

Via gegevens vanuit verscheidene onafhankelijke bronnen (TomTom, 9292.nl, NS, het CBS, het Nibud en Milieu Centraal) wordt er een vergelijking gemaakt in reistijd, kosten en CO2-uitstoot voor een opgegeven vertrek- en aankomstlocatie. Gebaseerd op verdere informatie die wordt ingevuld, zoals reisfrequentie en wel of niet reizen in de daluren, wordt er een advies gegeven over welk vervoersmiddel voor jouw reis de beste optie zou zijn. Ook kan er inzicht gegeven worden in parkeerkosten en verwachte files.

Onder elke type vervoersmiddel in het advies kun je verder klikken naar meer informatie. Doe je dat bij openbaar vervoer, dan geeft de tool ook advies welk NS Flex abonnement het beste bij jouw reis past.

Soms is de auto een aantrekkelijkere keuze, soms het openbaar vervoer. Met deze tool willen we het gemakkelijker maken om in één overzicht te zien wat de beste manier van reizen is voor jouw reis. Daarbij willen we ook benadrukken hoeveel CO2-uitstoot er wordt bespaard wanneer er wordt gekozen voor lopen/fietsen of het openbaar vervoer.

Zie tevens dit nieuwsartikel.

Voor zakelijke reizigers is er een aparte Reisvergelijker beschikbaar.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Ik zou toch aanbevelen dat jullie de reisvergelijker nog even nakijken. Want dit knipsel uit mijn reisvergelijking is natuurlijk totale onzin…

Irreële loopafstand en -tijd in reisvergelijker 

 

Reputatie 7
Badge +1

Leuk sticky topic met 1 reactie in 8 dagen. Een sticky topic over de problemen met de vernieuwing van de OV-chipkaart is er echter nog steeds niet. Zou dat komen omdat een dergelijk topic wat negatief zou zijn? 

Mijn reis duurt met de trein ruim een uur langer en dan krijg ik extra trek. Dan koop ik een snack bij de kiosk of iets anders op het station. @Stijn NS is dat ook in het model meegenomen? Is een kaasbroodje of een saucijzenbroodje beter voor het klimaat? 🙄

Reageer