Lieve lezers,
In dit topic wil ik het graag hebben over moeilijke overstappen. Op het altijd overzichtelijke, poortvriendelijke Sloterdijk bevinden de sporen 3 tot en met 8 op de lage niveaus van het station, en spoortjes 11 en 12 op de bovenste verdieping. Wat jaartjes geleden is echter de Hemboog gebouwd, met bijbehorend station. De sporen op de Hemboog zijn bestempeld met nummertjes 9 en 10. Spoortjes 9 en 10 bevinden zich op enkle honderden meters van het hoofdgebouw.
De NS reisplanner houdt echter van de Hemboog: hij spuugt regelmatig overstappen van en naar de Hemboog uit, terwijl een overstap op bijvoorbeeld Zaandam makkelijker is. Ik noem dit dan ook de Sloterdijk Marathon! Ik heb hier ondertussen een stuk of vier eerdere topics over geopend, maar het markeren van een topic als ‘beantwoord’ lijkt soms een doel op zich, en op een gegeven moment wordt vanuit NS ook niet meer gereageerd. Vorig jaar is ook een oplossing getest, maar het is volstrekt onduidelijk wat daar nu mee is gebeurd.
Vraagjes aan NS:
1. Wat is er nu met die test gebeurd?
2. Wanneer wordt een structurele oplossing doorgevoerd in de reisplanner?
3. Kunnen jullie dit topic alleen als ‘beantwoord’ markeren als dat ook echt klopt?
4. Aangezien reizigers onnodig ver moeten lopen terwijl er makkelijkere overstappen zijn, per wanneer worden overstappers naar de Hemboog getrakteerd op een ijsje met dit warme weer?
Beste antwoord door Laura NS
Begrijp ik. Zelf zie ik niet zo snel hoe, maar ik heb de adviezen/suggesties inmiddels doorgegeven aan degene die me dit allemaal kon vertellen. Ik zal dit ook allemaal nog doorgeven via een ander kanaal. Dan kunnen ze er achter de schermen mee puzzelen. Ik heb goede hoop! In ieder geval bedankt voor het meedenken over deze perrons! Dat wordt natuurlijk zeer gewaardeerd. :)