beantwoord

Den Haag HS naar Schiphol Airport

• 26 februari 2019
  • 8 reacties
  • 287 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Reiden er morgen 27 Feb 2019 treinen tussen Den Haag HS naar Schiphol ?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 26 februari 2019, 19:09

Hallo rwan, welkom op onze Community!

Zoals Momo aangeeft kun je morgen inderdaad gewoon weer met de trein reizen op dit traject. 🙂
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ja, morgen rijden die weer.
Vandaag,gister en afgelopen weekend reden die niet vanwege werkzaamheden.
Hallo rwan, welkom op onze Community!

Zoals Momo aangeeft kun je morgen inderdaad gewoon weer met de trein reizen op dit traject. 🙂

Hedenochtend kwam ik erachter dat de intercity van Den Haag HS naar Lelystad niet rijdt (via Den Haag HS)……

Mi een erg onduidelijke omschrijving over welke treinen er nu wel en niet via Den Haag HS gaan. Er staat nl “De dienstregeling is aangepast tussen Leiden CS/ Den Haag CS en Rotterdam CS”. Zoals ik het lees zou de de IC naar Lelystand toch wel gewoon moeten rijden, voor als je via AMS Zuid naar de Bijlmer. Nu is het  dus beter om via Den Haag CS de IC naar Venlo te pakken - kan ik gelijk blijven zitten naar Bijlmer Arena. Desalniettemin vind ik communicatie hierover slecht - niet duidelijk omschreven wat er nu wel en niet via Den Haag HS gaat al ben ik nu wel blij met de rechtstreekse verbinding Den Haag - AMS Bijlmer.

Badge +3

Volgens mij rijden er intercity’s die normaal vanuit Utrecht tot Schiphol gaan door naar Leiden en Den Haag Centraal? Handig, omdat die wegens de werkzaamheden rond Driebergen-Zeist toch niet naar Nijmegen kunnen.

Tussen Den Haag en Utrecht (via Gouda) zie ik alleen maar sprinters eigenlijk. De IC’s tussen Utrecht en Rotterdam rijden wel dus in Gouda overstappen kan ook nog.

En sprinters Dordrecht/Rotterdam - Den Haag (5000/5100?) rijden ook door tot Gouda (Goverwelle).

Sommige mensen al helemaal blij dat ze (tijdelijk) rechtstreeks van Leiden via Schiphol/Zuid naar Utrecht kunnen, omdat de 8800 niet altijd even betrouwbaar is, naar hun zeggen wegens de brug(gen) tussen Lammenschans en Alphen en enkelspoor.

Reputatie 7
Badge +3

Hedenochtend kwam ik erachter dat de intercity van Den Haag HS naar Lelystad niet rijdt (via Den Haag HS)……

Mi een erg onduidelijke omschrijving over welke treinen er nu wel en niet via Den Haag HS gaan. Er staat nl “De dienstregeling is aangepast tussen Leiden CS/ Den Haag CS en Rotterdam CS”. Zoals ik het lees zou de de IC naar Lelystand toch wel gewoon moeten rijden, voor als je via AMS Zuid naar de Bijlmer. Nu is het  dus beter om via Den Haag CS de IC naar Venlo te pakken - kan ik gelijk blijven zitten naar Bijlmer Arena. Desalniettemin vind ik communicatie hierover slecht - niet duidelijk omschreven wat er nu wel en niet via Den Haag HS gaat al ben ik nu wel blij met de rechtstreekse verbinding Den Haag - AMS Bijlmer.

Op de NS reisplanner kun u vinden welke treinen over welke route rijden.

Op de NS reisplanner kun u vinden welke treinen over welke route rijden.

dat snap ik zelfs! maar zou fijn zijn als ze het correct op de aankondigingsborden zetten ipv houd er rekening mee dat het drukker kan zijn en het gaat om het traject tussen Den Haag CS en RTD CS!

Reputatie 5

Daarvoor is geen plek. NS verdomt het zelfs-of zegt natuurlijk dat er ook geen plek voor is, als men bvb door stremming op het spoor van GVB-metro of HTM-tram gebruik moet maken hoe men met de dan uitermate lastig te begrijpen hantering van de chipkaart dient om te gaan.

Die algemene mededelingen zijn zo beknopt en beperkt dat er behoorlijk vaak opmerkingen over zijn dat dit of dat niet is vermeld.

Als men ziet dat bvb de helft van de normale treinen uitvalt, kan men zelf ook vast wel de gevolgen bedenken.

Is het niet mogelijk om een sprinter in te zetten tussen Den Haag en Schiphol in de nacht? Ik en meerdere collega's die werken op Schiphol hebben het nu heel moeilijk om naar werk te gaan.

Reageer