Details van advies niet opvraagbaar

Wanneer ik reisadvies vraag van Lage Zwaluwe naar Heerhugowaard, vertrek 18:09, dan verschijnen twee adviezen met die starttijd. Ongeacht op welk van de twee ik druk, de NS app (v6.0.8) laat altijd het advies zien met de Intercity Direct.

Met andere woorden, het goedkopere advies met 3 keer overstappen is niet opvraagbaar.

Gek genoeg geeft de NS website is nog vreemder resultaat, want daar lijkt het advies met aankomst 20:57 in de samenvatting hetzelfde als die met aankomst 20:27. Dat advies ziet er in de app anders uit.

2 reacties

Ik heb nog even gekeken. Het probleem is toch niet zoals hierboven beschreven.

Het advies met aankomst 20:27 neemt de Intercity Direct van Rotterdam naar Schiphol. Volgens de details is dat met toeslag.

Het advies met aankomst 20:57 neemt de Intercity Direct van Rotterdam naar Amsterdam.Volgens de details is dat met toeslag.

Ik werd op het verkeerde been gezet, door het feit dat de app bij de snelste reis niet vermeldt dat €2,40 toeslag moet worden betaald. Op dat punt zit het fout in de app (tenzij NS vindt dat het vermelden van de extra Intercity belangrijker is dan het noemen van de toeslag)
Goedemorgen Debra! Ik denk dat de beperking in adviezen te maken heeft met de beperking van onze dienstregeling op oudejaarsavond. Na 20:00 rijden er namelijk geen treinen meer, met uitzondering van een aantal ritten die op dat moment nog onderweg zijn. De reguliere opties op dit traject gaan twee keer per uur, om :50 en :20. De laatste optie vandaag is om 17:50, met aankomst 20:21 te Heerhugowaard. Alle opties daarna (vertrek 17:56, 18:09 en 18:20) gaan vandaag over de HSL, met de Thalys of IC Direct, waardoor ze allen alsnog uiterlijk om 20:27 aankomen. De volgende niet-HSL optie die normaal gezien om 18:20 zou vertrekken, zou echter pas om 20:57 aankomen te Heerhugowaard. Ik vermoed dat die aankomst de grens overschrijdt van onze oudejaarsbeperking. Die optie is daardoor geen mogelijkheid vandaag.

Als je de reis voor morgen plant is de optie met vertrek 18:20 en aankomst 20:57 wel gewoon weergegeven.

Reageer