beantwoord

Deze reis is niet mogelijk

• 19 januari 2018
  • 14 reacties
  • 653 Bekeken

Reputatie 1
Dit staat af en toe in de reisplanner.. is het niet mogelijk aan te geven waarom het niet mogelijk is (een van de treinen rijdt niet) en waarom die trein niet rijdt?
icon

Beste antwoord door Arnold NS 19 januari 2018, 12:53

Helder Thor89! Ik heb je suggestie doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Bedankt voor je signaal en de toevoeging 🙂.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Als je 1 pagina doorklikt, dan komt als het goed is het reisadvies tevoorschijn en dan laat hij zien welke trein uitvalt en waarom.

Reputatie 1
Daar staat nog steeds niet waarom die uitgevallen is..
Hallo Thor89,

Ik zie in de foto staan dat de trein uitgevallen is door een storing Amsterdam-Schiphol-Leiden; Leiden-Duivendrecht-Lelystad. Als je hier op klikt kun je ook meer informatie over de storing lezen. Hier lees je ook meer over de storingen die in de reisplanner te vinden waren.
Reputatie 1
OK, waar moet ik hier op klikken?
Reputatie 7
Das een goeie - daar op de planner kun je hem inderdaad niet terugvinden. Dan gaat onze oplossing ook niet werken inderdaad. Een leuke voor Arnold om intern door te zetten misschien?
Helder Thor89! Ik heb je suggestie doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling. Bedankt voor je signaal en de toevoeging 🙂.
Reputatie 1
Hier nog wel de vraag, waarom keert die IC in Leiden en in Schiphol niet om, figuurlijk gesproken, zodat ie op de rest van het traject wel gewoon kan rijden?
Ik snap je vraag niet helemaal Thor89. Tussen Leiden en Schiphol is het niet mogelijk om de trein te laten rijden vanwege de storing. Op de gedeelten buiten dat stukje rijden treinen nog wel, zoals je ook kunt zien op de screenshot van Slidestops
Reputatie 7
Badge +3
Ik denk dat Thor89 bedoelt om een 2400 (Dordrecht - Leiden) te laten rijden met keren in Leiden en een 302400 (Schiphol - Lelystad) met keren in Schiphol. Dan rijdt' ie alleen niet tussen Leiden en Schiphol en wel op de rest van het traject naar Lelystad.

In de ochtend zie ik wel een aantal ingelegde treinen, maar alleen Almere - Lelystad (302410 t/m 302422).
Ik denk dat Thor89 bedoelt om een 2400 (Dordrecht - Leiden) te laten rijden met keren in Leiden en een 302400 (Schiphol - Lelystad) met keren in Schiphol. Dan rijdt' ie alleen niet tussen Leiden en Schiphol en wel op de rest van het traject naar Lelystad.

In de ochtend zie ik wel een aantal ingelegde treinen, maar alleen Almere - Lelystad (302410 t/m 302422).
Dat vermoeden had ik ook inderdaad, maar wilde dat even bevestigen 🙂 Op zich is het een goeie suggestie, maar lastig om uit te voeren omdat er dan dubbel materieel en personeel nodig is om op beide overgebleven trajecten een trein in te zetten.
Reputatie 1
Waarom zou er dubbel materieel en personeel nodig zijn?
Hallo Thor89,

Dit vraagstuk ben ik voor verschillende trajecten tegengekomen en ik weet dat er een logische verklaring voor is, maar hoe dit ook alweer exact in elkaar zit (met dubbel materieel en personeel) weet ik even niet meer. Ik zal het eens bij Stijn NS neerleggen.
Misschien dat dubbel zoveel materieel en personeel een overschatting is, maar er is in ieder geval meer nodig dan normaal. Je splitst namelijk een enkel traject op in twee. Er zal meer materieel (en dus ook personeel) nodig zijn om tegelijkertijd Dordrecht - Leiden en Schiphol - Lelystad te laten rijden, ten opzichte van enkel Dordrecht - Lelystad. Daarnaast heeft het ook logistieke gevolgen, gezien de baanvlakken door zo'n splitsing op een andere manier gebruikt en bezet gehouden worden. Daar moet wel de ruimte voor zijn. Ik wil niet zeggen dat het geheel onmogelijk is, maar het is niet eenvoudig om dit te realiseren.
Reputatie 1
Misschien dat dubbel zoveel materieel en personeel een overschatting is, maar er is in ieder geval meer nodig dan normaal.
Ook dat is niet per se het geval.
En dan nog zou je in ieder geval het beschikbare materieel kunnen blijven gebruiken, zodat in ieder geval niet de hele lijn uitvalt. Toch?

Ik wil niet zeggen dat het geheel onmogelijk is, maar het is niet eenvoudig om dit te realiseren.

Momenteel is het dus standaardprocedure om de hele lijn te annuleren?

Reageer