beantwoord

Dienstregeling 01/04/2018

• 31 maart 2018
  • 7 reacties
  • 279 Bekeken

Geacchte heer, mevrouw,

Tot mijn grote verbazing zie ik voor morgen, 01/04/18 de volgende dienstregeling van Den Haag HS naar Schiphol:

Vertrek HS 03.47
Aankomst Leiden 04.07
Vertrek Leiden 04.45
Aankomst Schiphol 05.00

Laat de NS de reizigers 38 minuten wachten in Leiden voor de trein naar Schiphol?? Is er nog zicht op een betere aansluiting op 01/04/18.

Met vriendelijke groet,
LPB Brunings
icon

Beste antwoord door Treinspotter123 31 maart 2018, 08:58

Helaas sluiten de vervangende bussen inderdaad niet aan op de treinen richting Schiphol en verder. Typisch een geval waarbij niet goed is nagedacht over TVV. Er zou een bus moeten rijden voor doorgaande reizigers: eventueel naar Schiphol en anders met goede aansluiting te Leiden.

Toch hoedt u vannacht geen 38 minuten te wachten. De bus komt ongetwijfeld te laat aan in Leiden. Twintig minuten is zelfs ‘s nachts niet haalbaar.
Bekijk origineel

7 reacties

Helaas sluiten de vervangende bussen inderdaad niet aan op de treinen richting Schiphol en verder. Typisch een geval waarbij niet goed is nagedacht over TVV. Er zou een bus moeten rijden voor doorgaande reizigers: eventueel naar Schiphol en anders met goede aansluiting te Leiden.

Toch hoedt u vannacht geen 38 minuten te wachten. De bus komt ongetwijfeld te laat aan in Leiden. Twintig minuten is zelfs ‘s nachts niet haalbaar.

Onzin verhaal, 's nachts om 04.00 over de N44 is hooguit 22 minuten. Wordt ook weer te laat inklokken voor mij en wellicht ook andere werknemers van Schiphol. De NS laat de nachttreinen uit de richting Den Haag voor Schiphol om 05.00 aankomen op Schiphol, als de trein op tijd rijdt. Waarom kunnen de nachttreinen niet om 01.50uur, 02.50uur, 03.50uur, 04.50 uur aankomen, dan hebben de werknemers in ieder geval een kans om op tijd in te klokken. Het is voor mij nog steeds een raadsel waarom de reguliere nachttrein uit Den Haag 10 minuten stil moet staan op Den Haag HS of op Leiden en dan richting Schiphol vertrekt. Laat die trein 10 minuten stilstaan op Schiphol,dan maak ik een kans op tijd in te klokken
Reputatie 5
Badge
NS rijdt vannacht twee busdiensten:
Rotterdam - Schiphol
Rotterdam - Delft - Den Haag HS - Leiden

Die laatste bus sluit inderdaad beroerd aan op de trein naar Schiphol. Mijn ervaring met NS bussen is dat deze vaak te optimistisch gepland zijn, maar dat het 's nachts wel goed te doen is. Alleen op een uitgaansavond zoals komende nacht kan het onverwacht druk zijn. Laten we het houden op een robuuste aansluiting in Leiden.

Onzin verhaal, 's nachts om 04.00 over de N44 is hooguit 22 minuten. Wordt ook weer te laat inklokken voor mij en wellicht ook andere werknemers van Schiphol. De NS laat de nachttreinen uit de richting Den Haag voor Schiphol om 05.00 aankomen op Schiphol, als de trein op tijd rijdt. Waarom kunnen de nachttreinen niet om 01.50uur, 02.50uur, 03.50uur, 04.50 uur aankomen, dan hebben de werknemers in ieder geval een kans om op tijd in te klokken. Het is voor mij nog steeds een raadsel waarom de reguliere nachttrein uit Den Haag 10 minuten stil moet staan op Den Haag HS of op Leiden en dan richting Schiphol vertrekt. Laat die trein 10 minuten stilstaan op Schiphol,dan maak ik een kans tijd in te klokken
"Een commercieel ongewenste reisvarianten", wat moet ik mij daar bij voorstellen ?
Reputatie 7
Badge
De aansluiting is in de praktijk 20 minuten korter. De bus doet er langer over.
NS hanteert ondanks alle klachten bewust onwerkelijke tijden. Heeft vermoedelijk iets te maken met het willen voorkomen dat de NS reisplanner logistiek of commercieel ongewenste reisvarianten geeft.
Reputatie 3
Er rijden vannacht geen treinen maar bussen tussen Den Haag HS en Leiden.
Waarom NS zo'n slechte aansluiting geeft in Leiden is voor mij ook een vraag.

Reageer