beantwoord

dienstregeling amersfoort - Apeldoorn

• 27 juli 2019
  • 4 reacties
  • 184 Bekeken

Vanwege werkzaamheden aan het spoor rijden er dit weekend bussen tussen Amersfoort en Apeldoorn. In de ns app staan reistijden van 1 uur aangegeven! Sinds jaar en dag dien die bussen er nog geen 45 min over. ( voorheen stond het ook altijd aangeduid als 45 min ) . Hiermee wordt nu de indruk gewekt dat de bussen wellicht een andere (langere) route rijden. Om aansluitingen te krijgen in Apeldoorn was ik volgens de app nu genoodzaakt een half uur eerder een bus te nemen.... handiger zou zijn als de informatie zou kloppen zodat reizigers niet op het verkeerde been worden gezet
icon

Beste antwoord door AbbeyRoad 27 juli 2019, 09:16

Busvervoer is altijd moeilijk in te plannen. Door drukte op de weg, een tekort aan bussen door onverwachts veel reizigers kan voor langere reistijden zorgen.
Veel reizigers vinden het dan prettig iets eerder te zijn, "viel het toch nog mee" dan te laat.
Daarom zijn de busrijtijden iets ruimer gesteld.
S ochtends vroeg kan het erg meevallen met de drukte, en lijkt het misschien wat ruim gepland inderdaad.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Busvervoer is altijd moeilijk in te plannen. Door drukte op de weg, een tekort aan bussen door onverwachts veel reizigers kan voor langere reistijden zorgen.
Veel reizigers vinden het dan prettig iets eerder te zijn, "viel het toch nog mee" dan te laat.
Daarom zijn de busrijtijden iets ruimer gesteld.
S ochtends vroeg kan het erg meevallen met de drukte, en lijkt het misschien wat ruim gepland inderdaad.
Goedemorgen Sekerim, en welkom bij de NS Community.

Ik zie dat je het juiste antwoord hebt gekregen van AbbeyRoad, kan je hier iets mee?
Wij hebben het hier over 2 dagen in een weekend ! Door de NS info stond ik nu ruim 40 min te wachten op station Apeldoorn voor mijn aansluitende bus... die om 09:23 u vertrekt vanaf station Apeldoorn...
Volgens de app had ik de optie voor een bus om 08:00 u , aankomst 09.00 u .. de volgende optie was 08:30u-09:30 u aank....en dan zou mijn bus dus al weg zijn...
Sterker nog : om 10:00 uur te beginnen met werken zat ik al om 08:00 u in een bus! ...voor een treinreis die er normaliter 25 min over doet.. en nu wordt er dus eigenlijk gesteld dat ik de aankomsttijd in de app eigenlijk niet te serieus moet nemen. Lijkt mij een beetje de omgekeerde wereld.
Badge +3
Bussen bij werkzaamheden houden zich amper aan een dienstregling, en pendelen meestal zo veel mogelijk op en neer.

Regelmatig rijden ze zich ook klem in smalle straatjes en zo, dus als ze de weg al niet eens weten hoef je ook niet te verwachten dat ze het dienstverloop van de treinen kennen (en dus netjes op je wachten en zo).

Als je meer dan 30 minuten later dan de tijd in de reisplanner aankwam op je bestemming (en daar uitgecheckt hebt!) dan zie https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html voor een vergoeding (GTbV, geld terug bij vertraging).

Reageer