beantwoord

Dienstregeling ochtend Breda-Bergen op Zoom in IOS reisplanner app incorrect

  • 5 juli 2019
  • 23 reacties
  • 778 Bekeken

Reputatie 2
Al maanden toont de IOS NS app een incorrecte dienstregeling op het traject Breda-Bergen op Zoom. Ik heb dit al twee keer direct doorgegeven aan app support in de app zelf maar dit heeft niet geholpen. Vandaar nu maar via de NS Community, wellicht krijgt een van de moderators meer voor elkaar 😉.
Het probleem: tussen 8:15 en 12:15 worden alleen de ritten van :45 getoond, die van :15 vallen weg. Redelijk irritant als je voorafgaande de reis wil zien of deze zonder vertraging te doen is. Nu tik ik eerst Breda-Roosendaal in, bekijk dan de tijden en sporen om vervolgens Roosendaal- Bergen op Zoom in te voeren voor dezelfde info. Zo zie ik of er geen vertraging is om de overstap in Roosendaal te halen en of de overstap cross platform is of van 3a naar 4b. Vaak is de overstap van 3a naar 4a dus dat kan het probleem iig niet zijn zoals in het verleden wel eens voor is gekomen. Kan hier eindelijk eens naar gekeken worden? Dan kan ik de omslachtige manier van traject checken eindelijk achterwege laten. En denken de onbekende reizigers op dit traject eens niet dat er maar een keer per uur een trein

icon

Beste antwoord door Julian 5 juli 2019, 09:58

Ik heb intern even een lijntje uitgegooid.
Er lijkt bij die treinen specifiek een verschil te zitten in de perronaanduiding, namelijk 4a vs 4A (ondanks dat het uiteraard hetzelfde perron is). Echter bij die laatste wordt de aansluiting niet weergegeven, bij die eerste wel.
Bekijk origineel

23 reacties

Ik heb intern even een lijntje uitgegooid.
Er lijkt bij die treinen specifiek een verschil te zitten in de perronaanduiding, namelijk 4a vs 4A (ondanks dat het uiteraard hetzelfde perron is). Echter bij die laatste wordt de aansluiting niet weergegeven, bij die eerste wel.
Reputatie 2
Hoi Julian, ik gokte op moderators en dan blijkt een machinist sneller te zijn en het probleem ook nog te zien 😁. Top! Ik wacht het af. Banaal eigenlijk dat het verschil kan zitten in een A of een a.
Het is een gok van mijn kant, hoor ;)
Geen idee of het werkelijk het probleem is, maar dat is het enige verschil dat ik zo kan zien.
Wat goed dat je dit hier aankaart. Ik denk dat het te maken heeft met de korte overstap. De trein vanuit Breda komt om XX.33 aan, en de vertrektijd van de IC richting Vlissingen vertrekt om XX.36. Drie minuten is wel erg krap. Voor jou is het misschien haalbaar, maar dat is niet voor iedereen het geval. Ik ga dit voor de zekerheid navragen. Ik kom erop terug, PaulBSA!
Reputatie 6
Badge +1
Het is een overstap op hetzelfde perron, dus vanaf 2 minuten wordt deze overstap normaal gesproken weergegeven door de reisplanner. Bij de reis van 8:15 is de overstaptijd ook 3 minuten.

Bij de 'verdwenen aansluitingen', bijvoorbeeld die van 10:36, staat bij mij het vertrekspoor 4a in rood weergegeven in plaats van in blauw.

Ik heb het onder de aandacht gebracht en er wordt onderzoek naar gedaan. Ik hoop gauw een update te kunnen geven.
Bedankt voor je aanvulling, masd.
Reputatie 2
Het komt in elk geval niet sporadisch voor maar al maanden en telkens dezelfde tijden in de ochtend. Ook met overstap van 3a naar 4a dus recht oversteken en waarbij die overstap de rest van de dag wel weergegeven wordt.
Reputatie 6
Badge +1
Ik vind dit eigenlijk wel een aardig probleem. Bij spoorwijzigingen verdwijnen de reizen met overstap.

Bij mij zijn de reizen van 16:14 en 17:14 van Apeldoorn naar Den Haag Centraal hier verdwenen, zonder logische reden behalve dat het spoor gewijzigd is (maar wel een haalbare overstap).

Het zorgt ervoor dat je reizen met (potentiële) overstap echt in stukken moet gaan hakken, omdat je anders een verkeerd advies krijgt.

Voor Apeldoorn - Amsterdam moet je dus echt Apeldoorn tot Amersfoort en Amersfoort tot Amsterdam apart gaan plannen, omdat anders de snelste reisroute gewoon ontbreekt.

Komt nog bij dat de snelste route soms via Utrecht gaat, dus dan moet je ook nog Apeldoorn tot Utrecht en Utrecht tot Amsterdam er naast gaan leggen. Op langere routes wordt het nog veel gecompliceerder...

Dat begrijp ik! Er wordt nu goed naar gekeken, wellicht dat dit anders kan. Het is dus bij ons onder de aandacht. En ik kom erop terug.
Reputatie 6
Badge +1
Dat begrijp ik! Er wordt nu goed naar gekeken, wellicht dat dit anders kan. Het is dus bij ons onder de aandacht. En ik kom erop terug.

Goed om te lezen dat er naar gekeken wordt. 🙂
Reputatie 2
Nu 4 dagen na de melding rijdt er tussen Brabant en Zeeland nog steeds 1 trein per uur tussen 8:15 en 12:15 volgens de NS reisplanner app. En moet je de reis nog steeds in 2 hakken om te zien of er geen vertragingen zijn, hoe de overstap op Roosendaal is en of deze überhaupt te halen is. Is het zo’n lastig op te lossen bug?
Reputatie 2
@Rizana NS: hoezo is dit topic beantwoord? Er is al aangegeven dat de overstap de hele dag 3 minuten is. Van spoor 3a naar 4a van 3a naar 4b, van 3a naar 3b. En alle mogelijkheden worden getoond, behalve bij de ritten van 8:15 tot en met 12:15 vanaf Breda richting Bergen op Zoom. Alle :15 ritten vallen hier weg en alleen de :45 ritten worden getoond. Ik voel me niet serieus genomen, zelfs erg voor het lapje gehouden. Is dit serieus onderzoek doen?
Hoi PaulBSA,

Rizana is momenteel niet aanwezig maar is nog onderzoek aan het doen voor jou. Ik heb het beste antwoord gereset. Dit was een foutje van mij, excuus.
Reputatie 2
Hoi Danny NS, blij te vernemen dat het een fout van jou betreft. Dit houdt in dat ik er van uit kan gaan dat er een oplossing komt voor deze hinderlijke bug die al maanden aanhoudt. Ik wacht in spanning af!
Dat klopt. Het topic staat op de status: "Wordt uitgezocht" in het lijstje van Rizana. Ik zal haar nog even een berichtje sturen!
Mijn excuses voor de late reactie, PaulBSA. Het is zeker bij ons onder de aandacht en er wordt aan gewerkt. Ik heb zojuist gevraagd naar de voortgang van het onderzoek. Zodra ik iets weet, lees je het hier!
Reputatie 6
Badge +1
@PaulBSA

Je kunt het probleem met de NS-reisplanner trouwens omzeilen door van met 9292 van deur tot deur advies te plannen i.p.v. station naar station.

De verdwenen adviezen worden dan wel getoond.

Reputatie 2
@masd: bedankt voor de tip, hier kan ik in elk geval voorlopig mee vooruit. De beste oplossing lijkt mij uiteindelijk toch dat de app altijd de juiste adviezen geeft, ook als je dus van station naar station ingeeft wat de meeste gebruikers doen. Hopelijk wordt dit opgelost.
Ik heb inmiddels een reactie, waarin staat dat de case in behandeling is. Onderzoek kan een aantal weken duren. Vervolgens moet het dan nog aangepast worden op de website. Ook dat kan tijd in beslag nemen. Kortom, op korte termijn zie je geen aanpassing.

Ik update dit topic niet meer wekelijks, omdat dit geen zin heeft. Zodra er meer bekend is, hoor ik dit en laat ik het onder dit bericht weten.
Reputatie 6
Badge +1

Dit probleem is nog steeds niet opgelost. Is hier überhaupt nog iemand mee bezig?

De ritten van :15 vallen nog steeds weg en op andere trajecten heb je er ook last van. Van Schiphol naar Breda werd de overstap op de IC Eindhoven in Rotterdam ook niet weergegeven. Ik vermoed vanwege een gewijzigd vertrekspoor van die trein, maar dat weet ik dus niet zeker. Feit is wel dat je voor een correct reisadvies nog steeds uit moet wijken naar 9292.

Ik begrijp eigenlijk ook niet zo goed waarom dit topic opnieuw op beantwoord is gezet.

Ik ga ervan uit dat Rizana NS hiermee bezig is, nog steeds. Haar laatste reactie geeft aan dat ze het bij zal houden en zal aangeven als er iets is gebeurt. @Rizana NS  kun jij masd helpen met een reactie? 

Reputatie 6
Badge +1

Bedankt voor je reactie @Jouke NS .

Dat had ik gelezen. Alleen zou het onderzoek een aantal weken duren en het topic is opnieuw op beantwoord gezet terwijl er niets beantwoord of opgelost is. 

Ik begrijp niet waarom een reis met treinen van NS niet op de normale manier via de NS Reisplanner te plannen is en wel via alle andere reisplanners. De DB-app geeft bijvoorbeeld deze reizen wel probleemloos weer, net als 9292. En het beperkt zich niet alleen tot dit traject natuurlijk.

Tot nu toe is NS ook niet in staat geweest staat uit te leggen waarom en/of dit op te lossen. Terwijl het topic van vijf maanden geleden is en het probleem al langer speelt.

 

 

Ik ben het met je eens dat je nog recht hebt op een reactie van ons, masd. Ik heb haar inmiddels over je vraag geïnformeerd en zij komt erop terug. Ik heb helaas geen inzage in de route die zij tot nu toe heeft afgelegd om een reactie op je vraag te krijgen. 

Reageer